• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LITTLELIAssembler
    there are 10 types of people in the world. those who understand binary, and those who don't.
    windows bring the power of yesterday computers in nowadays
    sexy nastenka
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HYBY: no, presnost je dana vnitrim mechanismem zpracovani .. ruznymy vypocty muzes dojit k ruzne presnym vysledkum .. to se tyka i elementarnich operaci pri deleni a nasobeni.

    LITTLELI: 250 ? Ja myslel za na PII MMX to bylo tak 42 .. ale i tak mas na PII 1x FPU + 2x ALU .. na vyssich pentii je to snad 2x FPU + 3x ALU .. takze komu vadi, ze se cast procesoru bude 0,000000025s zabyvat delenim s presnosti na uznevim kolik (asi 19) desetinnych mist ..
    HYBY
    HYBY --- ---
    LITTLELI: co se tyce fixed x floating point tak snad nelze mluvit o presnosti (to je proste dano sirkou registru), ale o zpusobu prace s registrem. pokud mam v tomhle nejaky nejasnosti tak me prosim oprav.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    fixed point poskytuje ale pomerne slusnou presnost .-) hlavne si clovek dopredu
    muze urcit, jak moc presne to potrebuje
    float point muze byt sice presnejsi, ale zase je to pomaly.... az hruza.
    takovej fdiv nebo fmul trvaji radove nekolik desitek cyklu (tusim ze fdiv dokonce 250...)
    nejake veci jsou uvedene v tech dokumentech co jsem je pridaval,
    nenechte se zmast, ze je tam optimalizace pro Athlon a P4, nektere
    rady jsou i obecnejsiho charakteru, takze jsou pouzitelne i pro procesory
    nizsich trid.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    obycejna pentia nemaji MMX .. a ty jsou na to snad nejrychlejsi .. hodne se vyplati pouzivat SIMD instrukce ..
    BLEKOTA
    BLEKOTA --- ---
    Nazdar, ma tady nekdo zkusenost se psanim 3d primitiv(v asm samozrejme) + blending, stinovani apod? Btw je nejaky rozdil mezi floating a fixed point aritmetikou krome onoho "fixedp je rychlejsi a floatp je presnejsi"? Taky bych byl vdecny za jakekoli optimalizacni rady, ono se na xp1700+ preci jen blbe optimalizuje pro obycejna pentia ;)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    tak jsem to dal obe do zahlavi .]
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    tjo vubec nechapu jak jsem to tam pred casem nalezl :)

    AMD Athlon™ Processor x86 Code Optimization Guide
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    jo hodim... moment
    SAD0UR
    SAD0UR --- ---
    LITTLELI: a nechtel bys nekam hodit link/ty dokumenty ?
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    ty brdo fakt to je husty cteni :))
    Intel se priznava, ze spousta veci na P4 bezi ponekud dele nez na predeslych procesorech (tj. P3, P2).. a furt tam propagujou Intel Compiler (a ze je to buhvijak rychlejsi nez GCC apod.)
    Athlon a optimalizace pro nej jsou naprosto bajecne napsany... to se musi cist :).

    ale vyborne jsou (myslim v Intelove dokumentaci) popsany struktury pro vektorizaci
    dat v SIMD. aaachjo. potiz je v tom, ze nektere instrukce jsou pomerne komplexni
    a nedokazu si predstavit, ze to napisu lip nez dobre nastavenej kompiler.
    _FREZA_
    _FREZA_ --- ---
    littleli: necetl, copak pisou?
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    hele co se tyka tech optimalizaci
    procitali jste nekdo ty manualy od Intelu a AMD.
    kdyby byl zajem muzem to tu trosku probrat, co vy na to?

    jako z toho manualu plynou celkem zajimava poznani... :)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    hehe :) no vpravde... ta plasma je vyplod meho uceni se koprocesorovym instrukcim .))
    MASCA
    MASCA --- ---
    LITTLELI: No, malych veci mam par, ale vetsinou mi slo spis o minimalizaci kodu (prohlizec PCX na 56 bytu apod.), a kdyz se podivam na nejaky profesionalni dilo (hmm, treba tu tvoji plasmu), tak vidim, ze jsem moc velkej srac a nemuzu se tu se svejma vecma verejne prezentovat :-) Lidi spis nadchne neco vrazedne grafickyho, a na graficky algoritmy ja nemam hlavu.
    TEAR
    TEAR --- ---
    Jcd: ah tak :).
    JCD
    JCD --- ---
    TEAR: no, mels zrovna v modu nastaveno, ze jsi nasranej, kdyz jsem to cetl, hehe ;]]]
    TEAR
    TEAR --- ---
    Jcd: uh, nasranej? :)
    no, mod 0x13 a xmod rozhodne to samy neni. 0x13 je proste 320x200, ale xmod muze byt vsechno mozny. 320x240, 320x400 etc.
    co se tyce paralaxu, tak nekolik vrstev hvezdicek na sobe neni scrolling. scrolling je, kdyz posunujes nejakou bitmapou po obrazovce, pricemz ta bitmapa je samozrejme vetsi nez rozliseni obrazovky.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    hele mate nekdo take najakou malou vecicku?
    nejaky maly programek, ktery dela zajimave veci.
    samozrejme pure assembler.

    binarka staci, kdyz poskytnete zdrojacek tim lepe.
    diky!
    _FREZA_
    _FREZA_ --- ---
    littleli: jo, tak zrovna ATI si muze dovolit vypalit kolik ASICu chce :-). k temhle hrackam (stejne jako k \'normalnim\' grafickym cipum) by to chtelo regulerni technickou dokumentaci...
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    .)) moment... listuju

    tak treba gamecube... pisou (v prirucce) graficky processor \"Flipper\", pracujici na frekvenci 162Mhz, podpora komprese textur a tak... mno... to je asi trosku s kanonem na vrabce....
    ...ale zvuk mlask.... 16bit DSP schopne generovat az 64 ADPCM kanalu soucasne .) a to je \"Chip Flipper\"

    atd... :)

    no jo v kdejake konzoli je processor s velmi zajimavym vykonem (a hlavne pasivnim chladicem) .))
    _FREZA_
    _FREZA_ --- ---
    littleli: mno zakaznicke obvody nepochybne leti porad, ale muze si je dovolit akorat Big Corporation, takze normalni lidi spis pouzivaj programovatelna hradlova pole... jinak co se dava do hernich konzoli vazne netusim, ale docela by me to zajimalo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam