MRDAC_BEDEN: to mi připomíná.. chtěl jsem se s váma podělit o zážitek z Velikonočního obědu u rodičů
přišel jim totiž do schránky, stejně jako údajně 49 000 dalším obyvatelům Liberce, plátek jménem LIBERECKÝ MĚSÍČNÍK.cz (
http://ceskydomov.cz/liberec/kategorie/hlavni-stranka-liberec) .. zajímalo mě to, protože už jsem poslední dobou viděl po městě několik plakátů nebo snad i billboardů (?), který inzerovali jeho příchod s Marcelou Augustovou na obálce ... hlavně mě teda zaujal počet výtisků - 49 000 pro stotisícovej Liberec, což je min. stejně nebo ještě víc, než je domácností (a tedy i schránek) v celym městě ... prostě fakt masivní letáková kampaň ,)
moje dojmy:
- asi 15 stránek, z toho reklamy relativně málo - míň než bych čekal u časopisu, co přijde zdarma všem v LBC poštou ("hmm, kdo tohle všechno asi platí?")
- 90% článků podepsáno jako (em), což bude podle kontaktů redaktorka Eva Moravcová
- obsah článků: různý lokální "události", novinky, balast .. skoro žádná politika
- 2 str. rozhovor s Augustovou, která je prej velká liberecká patriotka a zrovna se odstěhovala z LBC pryč na vesnici .........
- hl. téma "Řetězce občerstvení opouštějí centrum. Malé jídelny zůstávají" - obsah už vcelku podle očekávání naprosto nekritickej k vedení města, který má vylidňování a úpadek centra přímo na svědomí; hlavní poselství "Nebojte se, pořád se budete mít v centru kde levně a dobře najíst" + seznam fast foodů i s kontaktama a výběrem z menu...
- zbytek různá výplň jako kde si nechat opravit kabelku a nejstarší obyvatelka LBC má 103 let
- jedna zmínka o radnici - "Město na burze ušetřilo miliony" (o nákupu levnějšího plynu) ... a taky zmínka o výsledku ankety o popularitě reg. zástupců, kterou vyhrál LBC hejtmam Martin Půta a hned za nim skončil pražskej primátor (Svoboda, ODS)
... OK říkám si, takže nečekaně klasická radniční PR akce (propaganda..!,), takže už vážně - kdo tohle opravdu platí ? nakonec jsem po třetim prolistování na předposlední stránce našel info, že časopis vydává Strategic Consulting, s.r.o.
rychlej Google -
http://www.consultants.cz/
O NÁS: "Jsme poradenská společnost se špičkovou znalostí toho, čím se zabýváme, tedy public relations, lobbyingem, business komunikací a vydavatelskou činností." (
http://www.consultants.cz/historie.html)
No... ne náhodou mají vydavatelskou činnost zmíněnou jako poslední, říkám si ... jinak podle očekávání.
Shrnutí: někdo, kdo má blízko k současnýmu i minulýmu vedení města, zaplatil profi PR / lobbystickou agenturu, aby vydala tuhle ODS-ČSSD agitku v nákladu 49 000 výtisků a rozeslala do každý schránky ve městě, nějaká dáma napíše skoro celej obsah, kterej ukazuje, jak nám to tu v Liberci krásně žije ... o problémech, kvůli kterejm se město objevuje ve všech serióznějších médiích, se takticky pomlčí a zmíní se, že město nám ušetřilo miliony tím, že vydražilo levnější plyn na komoditní burze (a shodou okolností se současně objeví info, že RWE zlevňuje plyn -
http://www.libereckenovinky.cz/zpravy/business/rwe-zlevnuje-zemni-plyn-o-vice-nez-10/).
Takže - kdo myslíte, že tu PR agenturu z Liberce zaplatil? Jde to nějak zjistit? (-pochybuju...) Je možný, aby v tom byly peníze z městských fondů? Jak tohle zjistit a ověřit? (-např. z jakýho fondu by to mohlo jít a je někde veřejně přístupnej rozpočet s jednotlivejma položkama výdajů?)