• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIGRETigre! Tigre! brilho brasa
    VERUKEBA
    VERUKEBA --- ---
    TIGRE: mazec!


    TIGRE: a az po olympiade UPP odejdou z favely, tak se tam nastehujou traficantes :)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Video španělského deníku El País ukazuje, že pro policajty i "pacifikované" favely nejsou žádný med...

    Vídeo de jornal espanhol mostra PM baleado no São Carlos - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=vq5X69rWgXg
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Když jsou ty horka :)

    Dive bombing Monkeys - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CgV34MwhRs0
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    VERUKEBA: Jj zaregistroval jsem to akorát z brazilských novin, ale vždycky to byly hrozný útržky.
    VERUKEBA
    VERUKEBA --- ---
    TIGRE: a ani to neni tak spatny :)))

    coz mi ale pripomnelo, ze uz dlouho nemluvili o tom serial killer, co vrazdi funkovy zpevaky kolem Santos-SP. To jsi slysel?
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Právě čtu:



    Roberto Bolaño: Nacistická literatura v Americe
    Touto knihou, jež vyšla roku 1996, na sebe dnes slavný Roberto Bolano poprvé upoutal pozornost. Formálně je to slovník spisovatelů, ale žádná slavná jména skutečných latinskoamerických autorů, kteří si tak či onak zadali s fašistickou ideologií, tam nenajdeme. Není to ani sbírka esejů, ale ani román či povídky, nýbrž zvláštní hybridní žánr: soubor typicky bolaňovských, záměrně znejistělých vyprávění, kde banální a všední historky nabývají děsivých a groteskních rozměrů.

    Bolano tu má blízko k Borgesovi, jenž také věrohodně vyprávěl o ne-existujících spisovatelích, textech a historických osobnostech a s radostí ze hry vymýšlel příručky typu Fantastické zoologie. Bolano si navíc hraje se jmény, která se někdy dají v textu dešifrovat, sarkasticky se šklebí a popichuje,ale hlavně propadá – a s ním i čtenáři – kouzlu slova a chrlí fascinující litanie a obrazy...



    Musím říct, že mě to zatím krutě baví, celou dnešní cestu z práce jsem skřípal zubama, proč mě nenapadlo něco podobného (v našich zeměpisných šířkách) napsat před ním :)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Trocha brazilskýho štrýtu :)

    Sasquat Matéria Rima & Vulgo Invasor - Gente - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Ar8zwWKiVvw
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    FLU: Neznám a i když si nemyslím, že si k němu vytvořím hlubší vztah než k Wernerovi, tak děkuju za doporučení. Saura mi je taky moc sympatický a tenhle film neznám.
    FLU
    FLU --- ---
    TIGRE: uprimne receno, mnohem vice mne bavil tentyz pribeh v podani Carlose Saury
    El Dorado / Dorado, El (1988) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/49399-el-dorado/
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    Renesancni Apocalypse Now:)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Late call z FB: Jeden z nej filmů s jedním z nejhezčích soundtracků, dnes naposled na plátně v Ponrepu



    Dnes naposled - poslední projekce AGUIRRE, HNĚV BOŽÍ před vypršením práv. Začínáme ve 20:00.

    Aguirre, hněv Boží / Aguirre, der Zorn Gottes (1972) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/4260-aguirre-hnev-bozi/
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Vím, že je to velká sprosťárna, ale stěhujeme se a tím pádem zbavujeme krámů, tak kdyby někdo náhodou... [ OFFERINGNABÍZÍM: Elektrický sporák a trouba Whirlpool Phillips / Praha 7 / 1500 CZK ]
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    A jeden historický rozhovor s ním...

    Jean-Pierre Melville - interview (1970) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Avz45nU-AJg
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Pro ty z vás, kteří se chystají letos do Varů nenechte si za Boha ujít retrospektivu Jean-Pierre Melvilla, mého asi nejoblíbenějšího francouzského režiséra a jednoho z nejoblíbenějších režisérů vůbec...



    č se sám tomuto označení vehementně bránil, bývá Jean-Pierre Melville (vlastním jménem J.-P. Grumbach, 1917 – 1973) mnohými považován za „otce francouzské nové vlny“, především díky dnes již kultovnímu příběhu stárnoucího gamblera z Montmartru Bob hazardér. První a dodnes největší z cinefilů mezi filmovými režiséry se však vždy vědomě držel stranou hlavních proudů francouzského poválečného filmu. Proslulé gangsterky ze 60. let (Práskač, Druhý dech, Samuraj, Osudový kruh), adaptace literárních děl (Moře mlčí, Nezvedené děti) nebo dramata odehrávající se za druhé světové války (Leon Morin, kněz; Armáda stínů) tematicky i stylem odkazují jak k Melvillově posedlosti klasickými hollywoodskými snímky, tak k jeho určující životní zkušenosti příslušníka francouzské armády a později člena odboje.

    Jako klíčový vliv na vlastní tvorbu považují charismatického solitéra a především jeho „revizi“ pravidel žánru krimi filmů takoví tvůrci jako Quentin Tarantino, John Woo, Michael Mann či Martin Scorsese. Hostem 47. MFF KV, který v rámci melvillovského programu uvede devět jeho snímků, bude proslulý filmový publicista a kritik Rui Nogueira, autor ceněné knihy rozhovorů Le cinéma selon Melville (Film podle Melvilla).

    Co film to klenot! http://www.csfd.cz/tvurce/15668-jean-pierre-melville/
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    „...Velká města jsou minulostí. Přibližně devadesát procent světové populace zemřelo na následky jaderné války anebo hladomoru. Inženýři jsou neustále zaneprázdněni budováním silnic, aby se nová vojska mohla dostat na frontu. Hlavní tahy vzápětí v protiútoku ničí nepřátelé. Nezbývá čas na čištění močálů či odstraňování radioaktivního odpadu...“

    „Mír se zdá být nemožný. Kdykoliv se podepíše nějaká dohoda, Vikingové či Američané zahájí překvapující útok, často jadernými zbraněmi. Předpokládám tedy, že mír nastane, jen pokud se mi podaří je zničit. V opačném případě se válka potáhne donekonečna,“...

    Kyberpohled do budoucnosti: Svět je pekelná noční můra | Česká pozice
    http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/kyberpohled-do-budoucnosti-svet-je-pekelna-nocni-mura

    A původní článek na Reddit http://www.reddit.com/r/gaming/comments/uxpil/ive_been_playing_the_same_game_of_civilization_ii/
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    TIGRE: reportáž o cracku v Riu a o zákazu prodeje v těhle třech komunitách cca. 1:10 - 1:40 to vysvětluje Marcelo Piloto, šéf favely Mandela z Comando Vermelho.

    Marcelo Piloto Proíbe Venda de Crack no Comando Vermelho - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=84cmPB3Pxb0&feature=player_embedded#!
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    O slonech, dospívání, stepních gangsterech a mužských vzorech!

    The Biggest Big Brother Program in the World! - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=-B5W4lq_LmU


    ...program vytvořil celou generaci traumatizovaných sirotků, kteří vyrůstali bez dospělých vzorů, které by je učili, jak se mají chovat. O několik let později se z těchto sirotků stala narušená mládež a někdy v té době začalo zabíjení. Správa národního parku v Pilansebergu začala čelit vlně kriminality, strážci fotili místa vražd a začali dávat seznamy podezřelých, kterým dali jména.

    Jeden z podezřelých byl pojmenován Tom Thumb. "Už jsme zjistili, že Tom Thumb je v oblasti, kde shodou okolností k několika úmrtí nosorožců došlo," řekl Van Dyk. Tom Thumb byl izolován, ale správa přistihla při činu několik dalších slonů. Kromě zabíjení nosorožců, začali být sloni agresivní i vůči turistickým vozidlům. Vědci se nakonec rozhodli pět slonů zabít s tím, že ačkoliv jsou mladiství, park není sloní polepšovnou.

    Pak začal působit potíže dospívající slon jménem Mafuta v soukromé oboře u parku. McMillan nechtěl slona zastřelit a tak se pokusil nastolit disciplínu, ale Mafuta utekl k rezervnímu slonímu stádu sirotků bez rodičů a zformoval z nich pouliční gang, jehož se stal vůdcem.... A happy end na http://www.cbsnews.com/2100-500164_162-226894.html
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Zákaz prodeje cracku ve favelách Jacarezinho, Mandela a Manguinhos.

    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Pokud by tu byl nějaký fanoušek metalu (nebo něčeho podobného), tak v srpnu nebo v září do Prahy zavítá kamarád se svou kapelou http://www.bandamaldita.com.br/ tak mu to tady musím odpromovat! .)

    Tady je třeba klip Bastardos da America natáčený v Rocinhě, s poměrně dlouhým, ale zajímavým intrem o tom, jak je ve favele "tvrdá muzika" diskriminována ve prospěch baile funku nebo forró...

    Maldita - Bastardos da América (oficial) Full HD - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=wzzLAFM4-Ds
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Musím říct, že časopis Dějiny a současnost je vůbec studnicí různých pokladů. Pro pražské se nabízí úplně luxusní láce - ve Vinohradském knihkupectví v ulici Jana Masaryka (265/58) mají starší čísla z různých ročníků po 20 / 10 Kč. Sám jsem tam před cca měsícem koupil zhruba 30 starších čísel, které u nás doma dělají z každé návštěvy toalety hluboký kulturní a historický exkurz :-)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Slibuju, že dnes už poslední věc...



    Válka „těch druhých“

    ...Na rozdíl od naší společnosti je, nebo přinejmenším ještě v nedávné době byla, válka v oblasti Vysočiny na Nové Guineji považována za akt každodennosti. Jinak řečeno, jde o přijímaný rys běžného sociálního života, a čas strávený aktivitami spojenými s válkou je zde poměrně značný. Válka je také ústřední strukturou z hlediska sociální dynamiky, protože přináší nejrychlejší způsob, jak společensky vyniknout. Na otázku, kdo s kým na Vysočině Nové Guineje vlastně bojuje, hledali antropologové dlouho odpověď. Obecně lze říci, že základní válkotvornou politickou jednotkou jsou patrilineární exogamní klany. Jestliže zemřeš v boji, budeš považován za hrdinu a lidé si tě budou dlouho pamatovat. Ale když zemřeš na nemoc, udrží si tě v paměti jen dny nebo týdny a pak zapomenou, vysvětloval svou bojechtivost jeden z obyvatelů Vysočiny.

    Nepřátelství mezi klany je ve své podstatě tradiční, i když se v pozadí konfliktu obvykle nachází konkrétně ohraničitelný důvod, kterým roztržka započala. Příprava na válku a boj začíná už v raném věku, kdy jsou děti prostřednictvím vyprávění hrdinských příběhu indoktrinovány nenávistí k nepříteli. Tím, jak vidí své příbuzné a sousedy odcházet do boje a slavně se z něj vracet, jak vnímají smutek nad mrtvými a jak pak jdou bok po boku vedle ostatních do boje, se válka a zabíjení stávají kulturní normou. Jejich tzv. krutost nelze potom soudit očima západní civilizace. V každém případě je místní válka „jiná“. Někteří badatelé chápou válčení na Vysočině Nové Guineje jako určitý druh sportu, což je zřejmě značně zjednodušená představa, která přesně neodpovídá etnografické skutečnosti. I když je počet ztrát v průběhu střetů relativně nízký, přesto nic nezakryje skutečnost, že lidé v těchto bojích umírají. Zároveň však musíme připustit, že cílem místních válek není protivníka anihilovat (ačkoliv i to se děje), protože nepřítel tu je, aby se s ním bojovalo. Takto tedy charakterizují etnografové válku na Nové Guineji před, anebo relativně těsně po období kontaktu s bělochy, ke kterému došlo až v roce 1930.

    A jaká je zde situace dnes? Americký badatel Jared Diamond zprostředkoval nedávno obraz místních válek, které jsou podle všeho překvapivě stále živé. Během pobytu na Nové Guineji využil setkání s domorodcem Danielem Wempem, který mu na základě osobních zkušeností umožnil nahlédnout do pozadí a kauzalit tamních meziskupinových nepřátelství. Hybatelem násilí byla a je na Nové Guineji pomsta, a to nikoliv jen na úrovni jednotlivců, ale rovnou celých klanů ztotožňovaných částečně s rezidenčními skupinami.

    Podle jednoduché logiky Vysočiny si každé příkoří žádá odplatu a v případě zabití je vykonání pomsty považováno za povinnost. Takřka permanentní válečný stav má na svědomí těžko zastavitelný koloběh činů a jejich odplat. Danielův klan Handa vedl vleklou válku se sousedním klanem Ombal. Konflikt začal už tak dávno, že Daniel nebyl schopen uvést ani přibližnou dobu jeho trvání. Místní se shodli, že na počátku konfliktů mezi Handa a Ombal bylo – prase! Takový důvod nebývá ovšem v teoretických pracích zabývajících se válkou příliš frekventovaný. K obvyklejším, ale současně mnohem obecnějším antropologickým (sociologickým, historickým) zdůvodněním patří např. nedostatek půdy, populační tlak nebo mocenské ambice. Naproti tomu, viděno perspektivou jednotlivce, většina místních válek minulosti i současnosti zřejmě začala spory o prasata nebo o ženy. A z toho také vzešel konflikt mezi Handa a Ombal: dnes už bezejmenný ombalský muž zjistil, že jeho zahrada byla poničena prasetem. Z vlastnictví dotyčného prasete obvinil konkrétního muže klanu Handa, který to odmítl. Ombala se rozzlobil a požadoval po Handa kompenzaci. Když se mu jí nedostalo, dotyčného napadl. Do věci se následně vložili příbuzní obou mužů a nakonec se záležitost týkala celých klanů – tj. 4000–6000 lidí....

    Dějiny a současnost, Archiv
    http://dejiny.nln.cz/archiv/2009/9/valka-tech-druhych-
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam