• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    MISERY
    MISERY --- ---
    TONY9: jo to vim....ale nemela jsem ani to stesti zkusit si hrat na klarinet, takze je to pro me prast jako uhod :-D
    TONY9
    TONY9 --- ---
    MISERY: Do saxofonu se fouká jako do klarinetu jsou to podobné nástroje, mají plátek.
    CARLOS
    CARLOS --- ---
    PAKOK: Na ZUŠ je istituce SPD - studium pro dospělé.
    MISERY
    MISERY --- ---
    Jojo...no na houslich treba vyloudim zvuk, jednoduchy melodie zahraju, poslouchat se to nekdy i da (treba fakt dobre umim Ach, synku, synku), ale do Máiréad Nesbitt mam fakt daleko :-)
    Ja vlastne ani nevim, jak se na ten saxofon hraje...jenom se mi to proste desne libi :) Treba kdyby mi ho nekdo pujcil, tak bych na nej nejakou melodii taky zahrala, zatim jsem zahrala na vsechno, co mi prislo pod ruku...tedaa krome trubky, tam je kazdy moje fouknuti do trubky uplne jinej zvuk :-D (a pak se mi z ni mota hlava)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    MISERY: No jasně!! "Konečně mám vás dávno ždané housle! Ó Janko, Janko, Janko!!" :-)))
    MISERY
    MISERY --- ---
    GOBERS: Ja vim, treba takovej Dalibor co? :)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    MISERY: Myslím, že historicky existují precedenty, kdy samouk dosáhl vynikajících výsledků u jakéhokoliv nástroje, nebo i třeba v oblasti skladby. I když osobně jsem spíš pro učitele, alespoň občas, ať má člověk nějaký korektiv mimo sebe sama a ať zbytečně nemusí objevovat Ameriku...
    MISERY
    MISERY --- ---
    GOBERS: Stivin je moc dobrej "magor", na toho nemam :-) I kdyz na fletny jsem se naucila uplne sama samotinka :-D
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    MISERY: Stivín ho sám dal, tak proč ne Ty... ;-))
    MISERY
    MISERY --- ---
    GOBERS: hmm...stejne je to nespravedlivy...ja bych se chtela treba ucit na saxofon, ale kdyz nemam pomalu ani na hudebni nastroj, natoz na hodiny....a samoucit se mi nechce, na fletne a foukaci harmonice se toho moc zkazit nedalo, na akordeonu taky ne (i kdyz...), ale saxofon asi sama nedam...
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    MISERY: Děcka jsou dotována státem, proto mohou mít nižší cenu, dospělý platí plnou výši. Donedávna byli dotováni i studenti VŠ, ale to teď bohužel padlo.
    MISERY
    MISERY --- ---
    jako oni berou, ja vim, ale prijde mi to takovy...kdyz si vzpominam, jak jsem jako mala vzdycky sedela na zidli pred dverma do ucebny a cekala jsem na hodinu a vedle me sedely treba maminky co cekaly na svoje deti....ted by si me treba pletli s tema maminkama....a to este nejsem tak stara :))
    Ale hlavne by se mi nechtelo platit takovejch penez za to....alespon co jsem koukala, tak dospelej zaplati asi 4x tolik, co decko....nechapu proc, tem deckam to prece taky platej rodice...
    PAKOK
    PAKOK --- ---
    Hele fakt by me jako dospelyho vzali do ZUS? Asi o tom zacnu uvazovat :-) Jako dospelej ma clovek zase vetsi motivaci a cilevedomost.
    INIKURO
    INIKURO --- ---
    MISERY: jo, buď tak, nebo si tam urveš nějakýho profesora na soukromě
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    Nu, k tomu hraní dospělých... vtip je v tom, že téměř všechna hudební pedagogika je cílená právě na děti, tj. soustředí se zejména na rozvoj určitých specifických motorických reflexů, bez valné účasti vědomí, které by to ve věku dětí obtížně pobralo. Nu a protože až na výjimky neexistuje pedagogický postup cílený na dospělé, který by budoval na zcela jiných základech, tak je poměrně logické, že vzdělávání dospělých do značné míry selhává. Existují (existovali) samozřejmě světlé výjimky, jako třeba prof. Kurz, ale koncepčně se to neřeší, neexistuje bohužel žádná "hudební andragogika", na těch ZUŠ dospělé učí, ale právě že dětskými metodami, což je jednak hrozný opruz a jednak to nefunguje.
    MISERY
    MISERY --- ---
    ja si ani nedokazu predstavit kde se ucit hrat jako dospelej clovek...v ZUSce vyucujou i dospely nebo jak?
    HARRIS
    HARRIS --- ---
    teda, já nevím, ale hrála jsem v kvartetu se třema vysokoškolačkama, které hrály nějké ty dva tři roky. Co se týče teorie, souvislostí a veškerých znalostí, tak to mě vždycky úplně setřely, ale jak došlo na hraní...myslím, že tím jak se začínaly učit později prostě nevnímají ty chyby při vlastní hudební produkci, nebo si je dokážou teoreticky odůvnit lépe než malé dítě

    no, to je zase výlev...
    MISERY
    MISERY --- ---
    no teorii asi jo, o tom se hadat nebudu, ale dite ma IMHO lepsi sluch (myslim tedy ty mensi deti kolem 3 - 6 ti let), protoze v tomhle veku (teda i v tom batolecim, ale to je zase na hud. nastroj asi moc brzo) maj nejlepsi napodobovaci schopnosti....kdyz si vezmete treba Tori Amos nebo ten houslista Sporcl, ti zacinali hrat na hudebni nastroj sotva odhodili pliny a kde jsou...
    INIKURO
    INIKURO --- ---
    GOBERS: je to tak, můj učitel říká, že mnohem rychlejc chápu souvislosti. tak teď ale už dost keců deti, potřebuju doučování, hodně moc
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    GOBERS: jo? to bych chtěl vidět... ale neřikám že to není možné
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam