BORDIGA: Pohybuji se také v prostředí akademické pedagogiky, resp. andragogiky (vzděláv.dospělých), a koukám, že se bohužel dominantně přejímá diskurz různých euro-floskulí typu "adaptabilita, flexibilizace, nabytí nových kompetencí apod.", črpající z různých lisabonskýh strategii, kdy se počítá, že se budeš celý život učit a přeučovat a doučovat tak, jaké budou zrovna trendy na trhu (tj. jestli se budou v ČR spíše montovat volanty asijských automobilek, nebo to bude o ničem jiném - zjednodušuji). Každopdáně - je nutná celospolečenská diskuse na toto téma - odborná - to mě chybí velmi. Jde o to, jak chceme, aby naše stáří vypadalo - třeba japonská verze: celý život dřeš jak kůň ("smrt z přepracování") a pak cestuješ po cizích zemích s foťákem :o)
Některé tyto tendence (jako je princip celoživotního učení, VŠ vzdělání pro všechny, rychlo kurzy bakalářsk=ého studia, snižování vzdělanosti obecně, a hlavně: vzdělání jako zboží - "učme se co právě chce trh") podrobil kritice profesor vídeňské univerzity Konrad Paul Liessmann:
Teorie nevzdělanosti - Konrad Paul Liessmann - Academia - knihkupectví Kosmas.cz
http://www.kosmas.cz/knihy/145045/teorie-nevzdelanosti/
stahovat zde:
Uloz.to! - Liessmann_2008_Teorie nevzdělanosti.pdf
http://www.uloz.to/6750535/liessmann-2008-teorie-nevzdelanosti-pdf
VLASTIS: nejsou to nějaké zbytky po varšavské smlouvě? A meritum je, že to "moderní" dělostřelectvo zřejmě nemáme a neplánuje se i přesto se kupují tyhle hračky k tomu. V minulosti byly mnohé zakázky podpplacené, prakticky všechny ty větší (Háva a podobní). Nemluvě o pravidelném nákupu techniky o které lidi z armády říkají, že je nevhodná, či nepotřebná. Jde prostě o další formu korupce. Kalousek byl v tomto jak štika v kapříně.