• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění




    "My favorite art is the art I don't understand." Pae White
    "Umění chce tvořit konečnost, která vrací nekonečno." Deleuze a Guattari
    "The ‘value’ of particular artists after Duchamp can be weighed according to how much they questioned the nature of art; which is another way of saying “what they added to the conception of art” or what wasn’t there before they started. Artists question the nature of art by presenting new propositions as to art’s nature. And to do this one cannot concern oneself with the handed down ‘language’ of traditional art, since this activity is based on the assumption that there is only one way of framing art propositions. But the very stuff of art is indeed greatly related to ‘creating’ new propositions. That there is no ‘truth’ as to what art is seems quite unrealized." Peter Coffin z rozhovoru

    než začneš diskusi o tom, o co je to umění, čti: 1, 2, 3, 4, 5 - krátký a čtivý úvod do kritiky umění
    rozbalit záhlaví
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    M2S:

    New law proposed in response to exhibition
    It would criminalise those who harm animals when making art


    http://www.theartnewspaper.com/article.asp?id=8065
    XYZ
    XYZ --- ---
    M2S: [ M2S @ moderní ::: postmoderní ::: současné umění ]
    Vinu nese každý návštěvník. Každý totiž mohl psa zachránit. Myslím si, že umění už vůbec nemusí být estetické, ale mělo by vzbuzovat pocity (i negativní) a tato akce pocity vzbuzovala. Dále by měo umění něco sdělovat no a to taky splňuje. Takže to IMHO umělec je a potrestaný být měl a stejný trest všem návštěvníkům, kteří nic neudělali.

    M2S: Proč by ho nutně odsuzoval? Třeba ho chtěl naopak zachránit! Řekl si: "na ulici umře hladem, dám ho do galerie, tam chodí samí citliví a ne úplně chudí lidé, jistě ho někdo nakrmí" Navíc dal návštěvníkům možnost vykonat dobrý skutek. To že ji nikdo nevyužil je věc druhá.

    Jeden známý připravoval performanci (nakonec se neoknala, nebo o tom nevím). Byla zaměřená na kritiku zahraniční politiky USA a války v Iráku. V jednom sklepení chtěl předčítat útřžky autentických výpovědí svědků bombardování, ozbrojených střetů a pozůstalých po obětech války, které zachytili novináři a kameramani a které od začátku války shromažďoval. Za ním se na plátno měl promítat záběr mega parkoviště v Bostnu (pohled z jeho ateliéru) a ze sousedních sklepů by se ozvěnou nesly nářky a výkřiky (např. zvuk z videa na YT na kterém teroristi podžezávají vojáka U.S.Army a pod. autentické zvuky). Nakonec chtěl převrhnout vědro s vodou, ve které byli živí kapři. Ti kapři by se samozdřejmě začali dusit a po chvíli by chcípli. To by zřejmě vyvolalo odpor u obecenstva, načež by performer prohlásil: "kdo se cítí bez viny, ať po mě hodí kaprem". Šlo právě o tu interakci a počítal s tím, že kapry nikdo nezačne zvedat a nechají je umřít, přičemž ale budou jejich smrt vyčítat jemu. Ale zachránit je mohl každý... Vinu tedy nesou všichni. (Stejně jako za válku třeba v Iráku- každý řekne:"já za to nemůžu, to USA" ale je to skutečně tak?)
    RADKAA
    RADKAA --- ---
    M2S: cože???Guillerma přivázat ho a nechat umřít taky!!!!a napis nad nim vkusně vytvořit z jeho střev-asi tak!
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    M2S: důležitý je mít ale při souzení na paměti, že v Nikaraqui žije a chcípá na ulicích plno psů, který sou všem ukradený. když pak jeden z nich umře v galerii, je z toho najednou haloo. Guillermo Vargas Habacuc chtěl poukázat na tenhle problém. že si k tomu vybral špatnou metodu, je jasný. ale jiným způsobem se na to efektivněji poukázat imho nedalo.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    M2S: imho je to vetsi umelec nez ten co udela pyramidu z ryzovejch nudli. aspon je videt jak se chovaji navstevnici vystav - konzumerismus a pocit ze vsechno 'nekdo jiny' vyresi.

    jesli se nekdo citi dotceny, mohli cokla odvazat a ne tupe cumet. 'umeni' neni posvatna krava.
    MIKRON
    MIKRON --- ---
    M2S: imho je to sice za hranicí, ale odpor a petice se směřují blbym směrem.
    a ten repost je teda svinsky tendenčně psanej, fuj.
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    M2S: uh... ale to, že mu mohl kdokoli z návštěvníků/protestujících účastníků (čumilů) dát najíst? Jak jsem zahlídl, už se proti umělcovu počínání píšou petice a bůh ví co ještě, ale to že ho kdokoli mohl odvázat, to jde asi stranou. Vlastně jsem rád, že tu máme Ztohoven, který se nebojej ničit cizí instalace, i když se obávám, že hlady umírající pes by je nechal v klidu..

    ENTER:
    SEEKER:
    a ti, co se tim pohledem kochali ne? nejsou zvrhlí? nepatří za mříže? ...
    ENTER
    ENTER --- ---
    M2S: imho je to kokot, kterej by měl jít za mříže
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    M2S: imho je to za hranicí
    M2S
    M2S --- ---
    Co rikate na tohle? > (text jsem nepsal ja pouze repost) V roce 2007,Guillermo Vargas Habacuc "umělec" z Kostariky odchytil na ulici vyhladovělého psa, uvázal ho na krátkou šňůru mezi exponáty na své výstavě v Nikaragui jako umělecky působivý objekt, aby diváci mohli sledovat pomalé umírání hlady a měli z toho umělecký dojem.

    Pes tam po pár dnech hlady a žízní skutečně umřel. Nápis nad psem byl vkusně vyveden v mozaice z granulí. "Umělec" nejen že nebyl potrestán, ale byl dokonce pozván na prestižní středoamerické Bienále v Hondurasu. Někteří účastníci výstavy žádali, aby tento "exponát" byl stažen, ale "umělec" odmítl.
    "video" ukazka zde >>> http://www.youtube.com/watch?v=O6vP8CgTonQ
    ENTER
    ENTER --- ---
    KHALAVERA: to je vazne moc pekny ...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Jane South







    linkování víc obrázků je bohužel zkomplikováno tím, že jsou nesmyslně skládané z několika fragmentů

    http://www.janesouth.com
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Carol Bove


    Peackock-feathers on canvas in plexiglas frame


















    http://www.denniskimmerich.com/html/artists/carol-bove/carol-bove.html
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    http://www.clubinternet.org

    First Selection

    May 8th 2008 - June 14th 2008
    curated by Harm van den Dorpel

    Works by
    AIDS-3D, Charles Broskoski, Laura Brothers, Petra Cortright, Aleksandra Domanovic, Harm van den Dorpel, Constant Dullaart, Daniel Eatock & Timothy Evans, Michael Guidetti, Travis Hallenbeck, Jodi, Oliver Laric, Jan Robert Leegte, Guthrie Lonergan, Miltos Manetas, Ilia Ovechkin, Rafael Rozendaal, Will Simpson, Paul Slocum, Thomas Traum, Isaac Bigsby Trogdon, Anne de Vries, James Whipple, Damon Zucconi
    ENTER
    ENTER --- ---
    ENTER
    ENTER --- ---
    http://www.kenfeingold.com/

    Ken Feingold




    "You" (2004, http://www.kenfeingold.com/you1.html)



    "If/Then" (2001, http://www.kenfeingold.com/IfThen2.html)



    "The Animal, Vegetable, Mineralness of Everything" (2004, http://www.kenfeingold.com/avme1.html)





    "Eros and Thantos Flying/Falling" (2006, ventriloquist puppets, realtime digital speech: http://www.kenfeingold.com/E+TFF2.html)



    "Box of Men" (2007, computer generated realtime animation: http://www.kenfeingold.com/menL.html)
    ENTER
    ENTER --- ---
    PASHWAKA: jen těžko budeš hledat příznačnější .)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    ENTER: ten treti obrazek ma priznacny nazev ;]
    ENTER
    ENTER --- ---

    Roy Lichtenstein



    "Foot and Hand" (1964)


    "Shipboard Girl" (1965)


    "This Must Be the Place" (1965)
    IFFETTA
    IFFETTA --- ---
    doporučuji všem :) veletrh současného umění, právě nyní...

    http://www.artprague.cz/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam