MYDRIM: není to pravda. akorát opravdu musíš brát v potaz mnoho věcí. proč je design zrovna takový jaký je, má i své přesné důvody, protože snahou filmu je vytvořit svt který je velmi odlišný i důvěrně známý zároveň, design nelze brát odděleně od konceptu díla jako samostatnou kvalitu... ostatně design neni umění že. jedna z hlavních předností filmu je, že díky způsobu užití technologií k vyprávění a poznávání světa do toho světa vtahuje diváka stejně jako hlavního hrdinu, ano, opravdu strategií snímku je řečeno v rámci estetických kategorií stát se naivním divákem. ovšem to není mínus, ale zásadní přednost. kaldou se tu totiž otázky jaké hodnotící nároky vůbec aplikovat na snímek, který už tak uplně není filmem ale má aspekty počítačových her například. a těch otázek je tam víc, jen nesmíš dát na hype a na to že v jednotlivostech vidíš neorignalitu, ale uniká ti celek, který je minimálně na hollywoodské poměry velmi původní (pozor
SPOILER: opravdu by mě zajímalo kdo jiný by si v rámci blockbusteru za stovky milionů dovolil nechat vyhynout lidstvo jako druh a prezentovat to jako happyend, přičemž v pozadí je apokalypsa)