• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    IRIS23
    IRIS23 --- ---
    Přehlídka animovaného filmu vyzývá k přihlašování filmů do soutěže Jiné vize 2010

    Soutěž Jiné vize, jejíž čtvrtý ročník se bude konat v prosinci v rámci Přehlídky animovaného filmu (PAF) v Olomouci, je kurátorským výběrem audiovizuálních děl. Soutěž si klade za cíl zpřístupnit a ocenit díla profesionálů i amatérů, která neotřelým způsobem prostupují výtvarnou i filmovou scénou. Dramaturgie Jiných Vizí vyhledává vizuálně i narativně originální projekty na pomezí výtvarného umění, videoartu a animace. Soutěž je sice realizována v rámci Přehlídky animovaného filmu, který však pracuje s kategorií animace v daleko širším interpretačním rámci, než je obvyklé. Akceptována je jakákoli klasická animace, práce s manipulovaným obrazem, textem, sekvence hraného filmu, nebo záznam performance apod. Očekávána je tedy práce s pohyblivým obrazem filmu a videa v nejširším možném uchopení. Svým pojetím se soutěž asi nejvíce blíží k výběru experimentálních filmů a videí.

    Vybraných deset děl bude poté promítáno a instalováno během trvání festivalu v prostorách Uměleckého centra Univerzity Palackého v Olomouci. Všechna vybraná díla budou rovněž prezentována v doprovodném katalogu. Celek deseti soutěžních filmů a videí každoročně závisí na kurátorském výběru vyzvaných teoretiků či umělců českého výtvarného a filmového prostředí, přičemž kurátor se mění každým rokem, stejně jako tříčlenná mezinárodní porota.

    Díla musí být vyústěním nezávislého, ve smyslu nekomerčního, přístupu k tvorbě (nejedná se o soutěž a výběr reklam, znělek a komerčních zakázek). Podmínkou je, že všechny filmy a videa musí vzniknout nebo být produkována v rámci České republiky, musí být vhodné k projekci v kinosále a v galerijním prostoru. Díla nesmí být starší více než 18 měsíců zpětně od data uzavření výběru, tj. od 10. listopadu 2010. Vyhlášena bude hlavní cena a cena diváků.

    Kurátorkou letošního ročníku je Sylva Poláková, teoretička filmu a nových médií.

    Díla na CD či DVD zasílejte do 10. listopadu 2010 na adresu

    PAF Jiné vize 10
    Pastiche filmz o.s.
    Sokolská 25
    779 00 Olomouc

    Filmy je možné rovněž poslat v elektronické podobě na níže uvedený email či formou odkazu na jejich prvotní zhlédnutí přes internet.

    S dalšími dotazy se obracejte emailem na iris@pifpaf.cz nebo tady na nyxu

    Díky

    www.pifpaf.cz

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    PALO_FABUS: ehm, diskuse pořádá časopis Umělec, fyi
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    Očistec pro umělce v předsíni


    ŠAMPIONI VÝTVARNÉHO UMĚNÍ ANEB MÁ CENA CENU?

    neděle 17. 10. ve 14.30 (odh. délka diskuse 2hod.)

    Má veřejné oceňování výtvarných umělců smysl? Lze v umění soutěžit,
    určovat, kdo je lepší? Získává udělením ceny víc umělec nebo umělecký
    svět? Nebo je takové oceňování jenom nekritickým přejímáním modelů z
    jiných oblastí kultury a společenského života? Do diskuse byli pozvání
    zástupci a výherci Cen... Jindřicha Chalupeckého, Umělec má cenu, Start
    Point a NG333.

    Účast na diskusi přislíbila Lenka Lindaurová (Cena Jindřicha
    Chalupeckého), Dominik Lang (Umělec má cenu) a Pavel Vančát (Start Point).


    +


    ROD JAKO DRUH ANEB CO JE TO KONTEMPORARTISMUS?

    sobota 23. 10. v 15.00 (odh. délka diskuse 2 hod.)

    Zatímco výtvarné umění dvacátého století žilo a promlouvalo v rytmu
    uměleckých generací, hnutí a -ismů, počátkem století nového jakoby nastala
    v této rétorice odmlka. Zdá se, že poslední dekáda v tzv. uměleckém světě
    vyplavuje na povrch jazyka pouze amorfní označení Contemporary Art,
    současné umění, s váhavou otázkou jestli se toto obecné určení může s
    odstupem času stát určením specifickým. Má vlastně otázka "Co jsou dnešní
    ismy?" vůbec smysl nebo jde jen o "dojezd" historického návyku?
    Nepřikládáme přehnaný význam formám třídení, které se historicky
    vyčerpaly? V čem je současné umění jiné? Funguje dnes umělecký provoz
    nějak zásadně jinak? A pokud ano, jak?

    Účast na diskusi přislíbil Ludvík Hlaváček (teoretik umění), Karel Císař
    (teoretik umění), Václav Magid (teoretik umění a umělec), Michal Pěchouček
    (umělec) a Ondřej Brody (umělec). Za časopis Umělec se diskuse účastní a
    moderuje Palo Fabuš (kritik).


    Očistec pro umělce v předsíni | festival 4+4 Dny v pohybu 2010
    http://www.ctyridny.cz/pages-festival/mista-cinu/divus-ocistec.htm
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    [ KONFERENCE Umělci: Prostředníci změny? / konferenceconference / 30.9.2010 / CR - Praha - Národní technická knihovna ]

    PŘIPOMÍNÁM ZÍTŘEJŠÍ KONFERENCI V NTK

    Umělci: Prostředníci změny?

    30. 9. 2010, 12.00–21.30


    Národní technická knihovna, Technická 6
    Praha-Dejvice
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Dny Heinrich Bölla v Praze - umění a společnost

    Dny Heinrich Bölla v Praze - umění a společnost - Heinrich Böll - Heinrich Böll Stiftung
    http://www.boell.cz/navigation/83-920.html

    http://www.boell.cz/downloads/program(1).pdf

    Konference
    Umělci: Prostředníci změny?


    30. 9. 2010, 12.00–21.30

    Národní technická knihovna, Technická 6
    Praha-Dejvice

    Konference má přivést ke společné debatě osobnosti z různých
    oblastí umění (divadlo, literatura, vizuální umění) spolu s kritiky
    a odborníky ze společenskovědních oborů z České republiky a Německa
    a na základě jejich osobní zkušenosti či prostřednictvím
    pohledu jejich vědního oboru diskutovat vliv současného umění
    na společnost. Má také diskutovat následující otázky: Jak vypadá
    dnešní „angažované umění“, jaká témata si vybírá a jak se tato
    témata proměňují? Nabízejí umělecké projekty v době krize nové
    perspektivy, koncepty, ideje či vize? Jak se umělci zapojují do veřejných
    záležitostí? Daří se současným „angažovaným“ umělcům
    oslovovat publikum, a jakými způsoby to dělají? Jaké rozdíly
    a podobnosti vyplývají z česko-německého srovnání?

    Program konference:
    11.30–12.00 Registrace
    12.00–12.30 Zahájení
    12.30–14.00 Panel 1: Divadlo dnes – sociální laboratoř?
    Václav Bělohradský (filozof, Praha/Terst)
    Renate Klett (dramaturgyně a divadekní kritička, Berlín)
    Miroslav Bambušek (dramatik a režisér, Praha)
    Eva Salzmannová (herečka, Národní divadlo, Praha)
    Moderátor: Ondřej Černý (ředitel, Národní divadlo, Praha)
    14.00–14.30 Coffee Break
    14.30–16.15 Panel 2: Síla slov – literatura jako námitka
    Tanja Dückers (spisovatelka, Berlín)
    Radka Denemarková (spisovatelka, Praha)
    Ivan Klíma (spisovatel a publicista, Praha)
    Burkhard Müller (literární kritik, Chemnitz)
    Luděk Navara (novinář a spisovatel, Praha)
    Moderátor: Pavel Mandys (publicista, Praha)
    16.15–16.45 Coffee Break
    16.45–18.30 Panel 3: Krize, jaká krize? Umění v nových
    podmínkách
    Alice Creischer (vizuální umělkyně,Berlín)
    Jiří David (vizuální umělec, Praha)
    Dan Perjovschi (vizuální umělec,Rumunsko)
    Jiří Ševčík (teoretik vizuálního umění, Praha)
    Moderátorka: Martina Pachmanová (historička umění a kurátorka,
    Praha)
    18.30–19.00 Občerstvení
    19.00–21.30 Filmový večer s diskusí: Máte právo vědět
    Projekce filmu Příběhy z Jodoku (Yodok Stories, 2008, Andrzej
    Fidyk, Norsko, Polsko, 83 min.) ve spolupráci s organizací Člověk
    v tísni s následnou diskusí s pozvanými hosty.

    Současně bude v NTK slavnostně spuštěna interní audiovizuální síť jejíž součástí
    je i program věnovaný videoartu (kurátorem projektu je Radim Labuda). Návštěvníci knihovny budou mít v tento den
    také poslední možnost prohlédnout si skupinovou výstavu Stíny minulých utopií - http://www.galerientk.cz


    BARCIA
    BARCIA --- ---
    galerie Školská 28 má vlastni diskuzi

    [ ŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor ]
    HIGHLIFE
    HIGHLIFE --- ---
    Dvě nové výstavy v Karlíně
    Obě vernisáže: 22. 9. 2010 18:00
    trvání výstav: 23. 09. - 17. 10. 2010


    Případ návratu dětských nemocí



    Výstava je detektivním vyprávěním, jehož zápletku i rozuzlení tvoří návrat dětských nemocí. V minulosti, když každý z nás byl ještě někým jiným, nás rodiče záměrně vodili k infikovaným vrstevníkům, abychom se nakazili a odbyli si tak tu kterou dětskou nemoc v útlém věku. Vedli nás ke zdroji nákazy v dobré víře, že tak zabrání tomu, aby nemoc nepřišla později – s drastičtějšími následky. Pojďme se vrátit. Představme si, že zase vkládáme naši drobnou ručku do otcovy prací zhrublé dlaně a druhou do maminčiny dlaně vonící saponátem a pohopkávajíce se jdeme nakazit k sousedově dceři.

    Spolu s reálnou, ale spíše domnělou výpravou do nitra autorů a autorek vystavená díla také předvádějí určitou metodu sebepozorování. Tato metoda jeví známky „objektivity“ či obecné aplikovatelnosti. Proto očekáváme, že bude svádět návštěvníky a návštěvnice, aby začali obdobným způsobem analyzovat samy sebe.
    Vystavující umělci: Miroslav Barták, Zbigniew Libera , Václav Magid, Viktor Pivovarov, Roee Rosen, Monika Zawadzki

    kurátoři: Vasil Artamonov a Pavel Sterec

    architektura: Alexey Klyuykov

    http://www.futuraproject.cz/

    aktivita: P.O.L.E. o.s.


    Selži znova

    Název výstavy odkazuje k tradici moderny, která, ač sama mistrně vládne uměleckým jazykem, ráda sleduje svou vlastní neschopnost či nemožnost, až s ní téměř splývá. Jako postavy z románů Roberta Walsera, které si zakládají na vlastní nedůležitosti, díla umělců tu vytváří kontrapunkt k situaci moderního člověka, který sice nerozumí
    sám sobě, ale neustále přesvědčuje ostatní o tom, co umí, může a dokáže.

    Na první pohled se tedy tato výstava nabízí jako vyjádření frustrace z všudypřítomného a stále se zvyšujícího tlaku na výkon nebo, lépe řečeno, zdání výkonu. Při hlubším zamyšlení se jeví sama tato sklíčenost jako objekt posměchu či podivně zaujatého pozorování. Sebeironie tu hraje dvojí roli: umožňuje se vyhnout patosu, který tu přesto číhá, a poskytuje úhel pohledu, který je kriticky upřen na stav
    věcí teprve ve druhém plánu, protože se nejvíce zajímá o onoho nepřizpůsobivce a celou komedii, která se odehrává mezi ním a společností.

    Umělci:
    Martin Horák
    Jan Nálevka
    Marek Meduna
    Václav Stratil

    Kurátorka: Tereza Stejskalová

    galerie Entrance
    http://entrancegallery.com


    Na vernisáži obou výstav zahrají: Rafani, Václav Magid + Laďa Gažiová


    _ER
    _ER --- ---
    klub fiducia ostrava uvádí:
    29. 9. v 18:00 // přednáška Václava Magida: Boris Groys, avantgarda, Stalin a postutopické umění


    Václav Magid (1979) aktuálně pracuje na redakci českého překladu spisů Borise Groyse, který vyjde letos. Přednáška se bude věnovat zejména tomuto autorovi. Jedná se o filozofa a teoretika umění ruského původu, který v 80. letech emigroval do Německa. Groys se proslavil zejména svou poněkud provokativní tezí, že totalitární umění socialistického realismu bylo logickým vyústěním ruské avantgardy s jejím nárokem na umělecké zformování nového člověka a nového světa. Psal rovněž velice fundované texty o sovětském neoficiálním umění 70.–80. let; v posledních letech publikuje neméně zajímavé články o aktuálních tendencích ve vizuálním umění. Přednáška bude věnována základním tezím Groysovy nejznámější knihy Gesamtkunstwerk Stalin (1988).

    http://www.facebook.com/pages/Ostrava-Czech-Republic/Antikvariat-a-klub-Fiducia/126809238834?v=app_2344061033#!/pages/Ostrava-Czech-Republic/Antikvariat-a-klub-Fiducia/126809238834?v=wall
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    Talking Tree - Making of
    http://vimeo.com/14854699
    GGG
    GGG --- ---
    Ben Schumacher
    http://worse.tumblr.com/







    NOIK
    NOIK --- ---
    VINNEE: měl by to streamovat digilab takže pak ke shlédnutí na jejich webu nebo na artyčoku
    VINNEE
    VINNEE --- ---
    NOIK: to me zajíma...bohuzel tu nejsem. Nevis jestli to bude natačet artyčok.tv nebo zda se chystá nějaký záznam z přednášky?
    NOIK
    NOIK --- ---
    Vědecko-výzkumné pracoviště AVU v Praze
    a Katedra estetiky FF UK v Praze
    pořádají jednodenní konferenci

    Kulturní politika a vizuální umění

    Konference proběhne 4. října 2010 v aule DigiLab Akademie výtvarných umění v Praze (U Akademie 4).

    Konference „Kulturní politika a vizuální umění“ si klade za cíl vytvořit prostor pro teoretickou reflexi současného vztahu mezi kulturními institucemi zprostředkujícími současné výtvarné umění (včetně galerií, uměleckých škol a o. p. sdružení), veřejností a státem a pro kritické zhodnocení dosavadních debat o tomto vztahu. Přestože se toho na toto téma napsalo hodně, jakákoli hlubší reflexe vztahu státu a kultury (především té estetické či umělecké), která by vymezila konceptuální rámec možných polemik, naprosto chybí. Jinými slovy, chybí nám metajazyk, který by zpřehlednil pole možných strategií a vytvořil pozadí pro systematickou kritiku kulturní politiky, chybí nám jasně formulovaný střet idejí.

    Program:

    9.55 Zahájení konference

    • 10.00 – 11.00 Martin Škabraha (Centrum globálních studií, Praha): „Co oko nevidí… O estetickém rozměru politiky“
    • 11.00 – 12.00 Ladislav Kesner(Masarykova Univerzita, Brno): „Umění: Proč a k čemu? Bludný kruh současného diskurzu o umění a kulturní politice“
    • 12.00 – 13.00 Milena Bartlová (Akademie výtvarných umění, Praha): „Neviditelná ruka trhu nepotřebuje umění, protože nemá oko“

    13.00 – 14.30 Přestávka

    • 14.30 – 15.30 Marcel Tomášek (Centrum pro veřejnou politiku, Praha): „Proměny uměleckého milieu z pohledu post-socialistické sociální změny a prosazování se kreativní ekonomiky: Creative economy in the making?“
    • 15.30 – 16.30 Michal Koleček (Univerzita J. E. Purkyně, Ústí n. L.): „Umění v pohybu: Proměny institucionálního rámce současného českého výtvarného umění“
    • 16.30 – 17.30 Vlasta Čiháková-Noshiro (Sdružení výtvarných kritiků a teoretiků/FaVU VUT, Brno): „Co nám chybí, co potřebujeme?“

    17.30 – 18.00 Přestávka

    • 18.00 – 19.00 Panelová diskuze „Kulturní politika a živá kultura“ (moderují Václav Magid a Jakub Stejskal)
    QUBI
    QUBI --- ---


    Vernisáží ve čtvrtek 16. Září od 19 hodin v Trafačka Aréně odstartuje výstavní projekt Papírový hlavy, jehož cílem je nový pohled na básnickou tvorbu českého undergroundu z doby před rokem 1989 očima mladých výtvarných umělců.

    Papírový hlavy představí názory a náhledy současné generace na životní pocity umělců tvořících v nelehké době a pokusí se nalézt témata, která obě skupiny, starší i mladší, spojují, i rozdělují.

    Výsledkem výstavy bude srovnání společných témat a pocitů autorů, žijících a tvořících ve zcela odlišných historických dobách a společenských i tvůrčích podmínkách. Na styčných bodech obou generací výstava ukáže, nakolik je odkaz undergroundu aktuální, a také, do jaké míry jsou či nejsou životní pocity undergroundových komunit nadčasové a nezávislé na společenské, politické a ekonomické situaci.

    Více na http://papirovyhlavy.cz/
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    GUMAGUAR: tahle slečna má momentálně zajímavou výstavu ve Školské 28
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Čo hovorí súkromná abeceda Monogramistu T.D?
    http://kisova.blog.sme.sk/c/240633/Co-hovori-sukromna-abeceda-Monogramistu-TD.html

    DEZIDER TÓTH









    MARTIN_KOHOUT
    MARTIN_KOHOUT --- ---
    GGG: prvni dve fotky nejsou od timura, to je skupinova vystava, co delali vvork nedavno
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam