• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRUCEI:\truce\notes | | Le'Olam, Ever!
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Hovno se v lidské kultuře pochopitelně prosazuje především jako vulgarismus, který se nutkavě, díky svému hlubokému významu, tlačí do naší řeči. I tento článek si snad přečte více lidí než mé předchozí články právě jen díky tomu, že je o hovně. Přesto tabuizace přímého pojmenování lidského výkalu není vůbec univerzálním a zákonitým jevem. Slavný dánský lingvista Louis Hjelmslev napsal: „Nejznámějším příkladem tabu je fakt, že se považuje za nevhodné nazývat jevy týkající se pohlavního života nebo zažívacího procesu jejich jménem. Toto tabu není, jak by se snad mohlo myslit, obecně lidské. Je vázáno na určitá společenství a v mnohých společenstvích mimo současnou Evropu je nenacházíme. V Starověkém Řecku bylo neznámo.“ Takové zjištění je pochopitelně obrovskou výzvou pro každého psychoanalytika. Je zjevné, že naše kultura na sebe prozrazuje ve své řeči a jejích tabuismech kód své kolektivní neurózy. Ano, jsme civilizací bytostně anální, nacismus to na nás křičel, komunismus se z tohoto prokletí nedokázal vymanit. Jsme civilizací zakletou do moci a násilí, submisivně-dominantních vztahů (proto máme stále kapitalismus, nikoli kvůli lidské „přirozenosti“). Čím nepřípustnější je vyslovit slovo hovno v našich televizních zprávách, tím častěji se v nich budeme muset dívat na mučení a šikanu v Abu Graibh a jiné euroamerické zábavy. Slovní fetiš “freedom” v každé druhé Bushově větě tuto sadomasochistickou podstatu naší kultury nemůže zažehnat.

    Je pozoruhodným výsledkem odporu, že se hovno stalo v řeči též synonymem prázdnoty. Jde o zastření, že je zjevně artefaktem k prázdnotě zcela inverzním. Až budete tedy sledovat nebo číst nějaký „neotřelý pohled na naši současnost” a budete mít tendenci konstatovat, že „je to o hovně“, pamatujte, že hovnu velmi křivdíte. Kdyby to opravdu bylo o hovně, mohli bychom si my i autor gratulovat.

    Stern, Uvaha O Hovne
    http://www.sprcha.com/story/2005/3/8/91058/46704
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Karel Marx říkal, že zbavit se iluzí znamená opustit pozici, v níž je zapotřebí iluzí. Jenže pozice, v níž je zapotřebí iluzí, je pozice lidská.
    Ke zbavování iluzí je vždy nejméně důvodů. Za rozbitými iluzemi nikdy nečekalo vykoupení, ale jen chaos, bolest a rozpad. Iluze se vždy vyplatí, iluze jsou vždy rozumné a rozumbradovské, iluze mají na rozdíl od jejich rozbíjení snadno dokazatelný smysl. Proto svět nespasí rozum. A když tak jen rozum třeštící a tříštící, rozum třeštící rozpornostmi a tříštící hněvem desky Zákona. Rozum, který už je spíše nerozumem. Rozum Nachšona, který vstoupil
    do vln Rudého moře dříve, než se rozestoupily. Mrtvoly ryb z toho moře byly onoho dne na trhu
    jistě ty nejčerstvější.

    nevim jak se ta kknizka dostala do uhledneho pdf volne na net, ale urcite si ji koupim i vytistenou - tj.dobry tah, s tim zverejnenim, v tomto pripade
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    --me se spis hezke veci moc nelibi, podeziram je.. -
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    BEZROZPORNOST
    Herbert Marcuse již kdysi dávno pochopil, že jazyk kolonizovaný symbolickými impérii zachvacuje vnitřní ideologie operacionalismu. Pojmy jsou redukovány na souhrn odpovídající řady operací a neoperacionální myšlenky systém znásilněného jazyka vyvrhuje. Marcuse však ve stejné analýze především zdůraznil indoktrinační funkci reklamy v systému industriální
    společnosti. Indoktrinace spočívá v produkci a šíření potřeb, které Marcuse označuje jako falešné. Jejich plnění vyvolává „euforii nešťastných“. V těchto potřebách je zakotvena i nová forma sociální kontroly. Individuím byla odcizena existence a vložena do umělé existence věcí.
    Nyní ve druhé fázi umělá existence individua pohlcuje, a to právě prostřednictvím reklamní vlády obrazů, s její kouzelnou schopností reifikace, zvěcnění. Díky ní se lidé ve své odcizené existenci nalézají, zpětně se s ní identifikují, každá dávka této identifikace se zvěcnělou
    existencí je odměněna euforií, kterou jsou pak vděční lidé dokonce ochotni definovat jako svobodu. Jde o novou, vrcholnou formu odcizení. Identifikace se svým odcizeným obrazem začarovaným do zvěcnělého světa, to je popis horečnatého bludu vrcholné industriální éry.
    Individuum není kritickým rozumem, okupovaným fabrikovaným mýtem, mentálně schopno zformulovat obžalobu této skutečnosti. Narkotizace vlastní alienací se tak mnohdy interpretuje jako konec ideologií (Daniel Bell) či konec dějin (Francis Fukuyama).
    Rozvinutá industriální společnost je však daleko ideologičtější než její předchůdkyně, píše Marcuse. Její ideologie se přesunula do samotného výrobního procesu a je to ideologie technologické racionality. Výrobní systém prodává a vnucuje sociální systém, jež je jeho
    obrazem, jako celek. Reklamní produkce tak v každé chvíli prodává s inzerovanými produkty systém, který zplodil, a sociální systém, který se tomuto systému produkce podřídil. Tento systém je zakódován právě v tom, co v reklamách tancuje a bliká kolem inzerovaných produktů. Znakem všeho tančícího a blikajícího (mytologií) je jednorozměrnost, která následně
    fabrikuje jednorozměrné chování i myšlení jako sociální normu. Jakákoliv přesahující, nepohodlně rozporná tendence je buď vyvrhnuta, anebo brutálně integrována.

    PROBLEMATIKA A SYMPTOMATICKÉ ČTENÍ TEXTU
    Přijmeme-li tuto představu, k mechanismu uplatňovaní dominantní společenské ideologie v reklamě nám může mnoho říci koncept Louise Althussera. Je třeba náhoda, že reklama rozsévá pravidelně do nádherné krajiny a krásných přírodních scenerií takové produkty jako automobil?
    Louis Althusser v této souvislosti hovořilo problematice textu a symptomatickém čtení. Vyzýval k hledání odpovědí, které nám text vnucuje, aniž by prozrazoval, na jaké otázky odpovídá.
    Neprozrazuje tyto otázky z důvodu, že na ně v hranicích dominantní společenské ideologie (či ideologie textu) neexistují skutečné odpovědi. Historik kulturálních studií John Storey ilustroval tento mechanismus právě na reklamách ekologicky sporných produktů – automobilů, které jsou v reklamních obrazech záměrně umísťovány do čisté krajiny. Tvořený mýtus zde říká:
    automobil do krajiny prostě patří, neohrožuje ji, splývá s ní. Storey dokazuje, že reklamy začaly nabízet automobily v krajině od chvíle, kdy se rozproudila společenská diskuse o ekologické neúnosnosti automobilového průmyslu. Reklama zamlčí původní otázku o vztahu automobilu a životního prostředí, zamlčí, že v rámci dominantní společenské ideologie je tento vztah
    neřešitelný, a místo toho nabídne rovnou odpověď, odpověď bezrozpornou, mytickou, čistou, nevinnou, zdůvodněnou kosmickou harmonií a řádem, jehož zpochybnění je vraždou krásy.
    HAHAHA :)))))
    to je nadherne :))))

    -porad jeste Stern -
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    http://vimeo.com/1504589 krasny video od id duiome
    divka, vlaky, podlaha
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    A kdyz uz jsme u tech knizek

    http://a-nihil.net/Média,_psychoanalýza_a_jiné_perverze.pdf

    teda.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    ty ukazky jsou vazne super, trochu jsem si pocetla,
    a uz to taham z rapidshare
    vubec me vlastne nenapadlo hledat knizku o napsanych zakladech designu, domnivala jsem se ze jsou vsechny jen s obrazkama ;D

    tak prosim, heslo je
    furball
    http://rapidshare.com/files/126626729/TNDDB.rar

    pro naproste lamy a textove maniaky co nepotrebuji mit veci prece hezke, aby se jim libily :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TRUCE: pak poreferuj zda stalo za to, taky drobne zvazuju
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    YMLADRIS: to je krasny, uplne presne co potrebuju, diky!
    a html to uz umim, v klidu .)

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TRUCE: cetla jsem dobre recenze na tohle

    http://www.amazon.com/gp/product/0321534042?ie=UTF8&tag=garrreynoldsc-20&linkCode=xm2&camp=1789&creativeASIN=0321534042

    ale predpokaldam ze to neni o HTML ale o _principech_ designu
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    SHASHA_KRASTY: tak tu neznam jen z Poldovky, jelikoz s ni Ganboy paktoval :)
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    SHASHA_KRASTY: pokud jsme se nevideli, tak jak si ji muzu pamatovat?
    ne
    .)
    MAREK_PRCHAL
    MAREK_PRCHAL --- ---
    SHASHA_KRASTY: Sebe taky, ale myslel jsem kamarada teoretika.
    GAF
    GAF --- ---
    TRUCE: nevim, ale mam pocit, že ti lezu do zelí způsobem neomaleným. To mě mrzí, v úmyslu jsem to neměl. Sterna jsem nečetl. Radši budu chvíli chvíli držet hubu a uvidim, co se bude dít.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    GAF: cetl jsi sterna? nebo jen tak placas?
    zanedlouho jej sem hodim ke stazeni, vcera jsem sla kvuli te sbirce eseji spat v nekrestanskou ranni hodinu (ale nez zacnu cokoliv psat, prectu si to cele)
    GAF
    GAF --- ---
    ...Pocit štěstí, ponejvíc pak dlouhodobý nebo dlouhodobě se opakující, přirozeně zvyšuje produktivitu a nechává vzniknout příjemnému vztahu k námaze. To však nejčastěji jen ve specifických oblastech konání jednotlivce. Nejlépe tedy, aby člověk byl na tyto specifické oblasti zaměřený produktivně nebo zájmově ještě předtím, než se mu dostavuje / začne dostavovat pocit štěstí.

    Tento efekt je ze stejné rodiny jevů jako euforie, ale nemá stejné účinky. O euforii se ve sborníku nezmiňuji, protože s ním mám málo zkušeností a vytváření názorů a modelů s tímto jevem nechám na těch, kteří projevují lepší zájem o ní.


    Martin "Gafovič" Kluz, Pandimenzionální sborník teorií o semi-praktické úspěšnosti metafyzické roviny tzv. zbytečných filozofií na reálné funkční modely modulace rozpoložení lidské mysli, 42 A.C., Kadath, vydalo nakladatelství Tři Tečky
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Euforie je přivřením očí, které zakrývá rozpornost, nesrovnalost, jež nás pudívala tento svět překonat. Přivřením očí, které svět učiní rozmazaně snesitelným, samozřejmým a umožní nám v něm zůstat a nezemřít
    úzkostí či nudou. Euforie je stvrzením světa, stvrzením lži, tancem na diskotéce dýdžeje demiurga. „Bůh je DJ,“ zní text slavné elektronické skladby skupiny Faithless. Jenže Bůh má v ruce bič a žene lidi přes poušť. Ten pán vyluzující omamné a nekonečně se opakující rytmy magického konzumu bude asi někdo jiný než Bůh.

    jan stern - media, psychoanalyza a jine perverze
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    joo! :))))))

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam