Aaa tohle je od Siri snad nebudete tolik nadavat zejeto dlouhe ale jeto zajimave cteni..Mozna byto pomohlo hodne lidem drowiky pochopit mozna ne mozna se zachovaj vsichni jako Nym reknou zenam nato ser*0u a stejne si bude pkckarit dal :(
Upravene verze urcene k postnuti na web.Jsou tam drobne upravy takze precist.
Kasty:
C’rintri(šlechta)
• -významní drowi,zastávají správní funkce(správce Windu,windská rada)
• -očekává se od nich naprostá loajalita.C’rintri jsou zpravidla fanatičtí věřící,rituály si dělají samy ve svých domech.Drowi šlechtic je Drow jenž je již dostatečně stár a který se zasloužil o město a služby božstvu.Tito Drowi dohlíží na „pořádek“ ve městě(řeší spory nižších Drowu.)
• Rada Windu-rozhoduje o politice města.Slouží zde Drowi jež pocházejí z šlechty.Rada je hned po velekněžce nejvyšší autorita..Do rady jsou jmenováni vybraní Drowi Radou(velekněžka volbu schvaluje).Zastupuje velekněžku v její nepřítomnosti v politice.
• Názory všech kněžích (mimo velekněžku) berou pouze jako doporučení
• další kastování v této vrstvě:RadníC‘rintri
Vztah versus ostatní kasty:
Od C’rintri je vyžadována úcta a loajalita k velekněžkám,C’rintri muze dávat přikazy libovolnému Drowovi z nižší kasty(je nutno pamatovat že guildy/rody se mohou semknout a v případě neshod připravit dotyčnému šlechtici peklo pokuď za ním nebude stát kněžstvo).C’rintri nemusí zdravit nižší Drowy,ani jeden druhého.Do této kasty lze být povýšen pouze Radou Windu.Šlechta již nebojuje o postavení.
Yath(kněží)(kasta kněžích stojí mimo vlastní hierarchii kast a zasahuje do ní)
-samostatná kasta s vlastní hierarchií:
Wanre-učeň(Nemá žádná práva,je ve stadiu testů.V hierarchii je nastejno s obyčejným Drowem.)
Yathrin-nižší kněžka(Její slovo je závazné pro obyčejného Drowa.Vedoucí pár rodu+guildmasteri guild berou její slovo jako doporučení.C’rintri a Rada na ni pohlíží jako na nižšího Drowa jsou však povinováni úctou)
Faerz’un’arr-kněžka(co řekne je závazné i pro C’rintri.V případě poškození drowiho šlechtice(at na majetku či životě) nese za to odpovědnost,zastupuje velekněžku během její nepřitomnosti při rituálech)
Uthlahtallar-velekněžka (je náboženskou vůdkyní,vybírá si knežky(učně),je v Radě kde může vetovat rozhodnutí,jako jediná kněžka může vydávat příkazy v boji)
Rylan Tar-jeho příslušníci jsou bráni jako členové Rady.Je k nim vyžadována úcta a poslušnost.
Řadoví drowi(nejnižší kasta,válečnici a mágové)
Bojovnici(Sargtlin),mágové
• vyžadována přísná disciplína,v přítomnosti knězích bojuji do sebezničení.
• U většiny je víra dána výchovou a udrzovana nasilim a strachem.
• Radovy drow je nucen zdravit drowy z vyssich kast a v pripade boje se jim podridit.Zdraví též vůdce rodů a guild.
• Rituály jim dělají kněží,řadoví Drowove uctívají i jiné bohy krom majoritnich.Majoritní víru u nich tvoří to božstvo,jehož kněží ovládají dané město.
• Řadový Drow nezná pojem zrada,bojuje za své kněžstvo dokud nezemře(strach mu nedovolí jinak).Řadový drow odnáší vše:porážky,změnu víry.Fungují jako řadoví pěšáci,hlídají město,palác,ve válce slouží jako první linie.
• Postavení drowu v této kastě:guildmaster guildy/rodupartner vudce rodudrowi v guilde/rodu(rod/guilda se zpravidla semkne proti útoku zvnějška)Wanre(kněžka-učeň)/drow.
Vztah versus ostatní kasty:C’rintri-urážka Drowiho šlechtice nižším drowem je nepřípustná,takový Drow ztrací ochranu svého rodu/guildy a kdokoliv od uraženého ho může zabít.(pokud dotyčný není ve válce s celým rodem/guildou),urážka velekněžky(npc,hrač) je považováno za zradu(okamžitá smrt).Řadoví Drowi musí zdravit všechny mimo drowu ze stejné kasty(ale je to považováno za slušnost). Řadoví Drowi se v této kastě dále dělí na slabší a silnější.Drow drzý na již vyučeného mága zcela jistě riskuje svůj život.
Spioni/pruzkumnici(Qu’abban)
• zaměření:archery(skilly:archery,steahlth,hiding,možnost sesílat inkognito min.ze svitků)
• úkol v spolecnosti:průzkum prostředí,shánění informací.Buď jsou samostatní či v rámci rodu.
V rámci rodu pojímají jisté výsady,jsou pro rod/guildu cennější než obyčejní bojovníci.Řadoví Drowi k nim udržují jistou úctu,a to obě kasty(C’rintri i řadoví).
Přestupy mezi kastami:
Drow aby byl povýšen musí vykonat něco pro Wind či společnost.Na začátku bude několik Drowu dáno do vrstvy C’rintriu ale od té doby už se do této vrstvy bude muset drow propracovat.Rozhodně hráč nesmí počíitat že mu bude stačit pvp.,Minimálně měsíc musí být aktivní(před povýšením).Kněží:viz zvláštní pravidla..
Výchova Drowu a životni cykly.
Novorozeňata:přežívá jen část z nich.Náznaky slabosti vedou k rovnému obětování novorozeňat vládnoucímu božstvu(vyjímka:Elistraee).
Rané dětství:malé drowi děti jsou odebrány rodině a vychovávany kněžími.Jsou jim vštěpovány zásady drowi společnosti,zvyky,tradice.
Dětství:8-19let.Probíhá výuka kněžími,učí se literatuře,alchimii,magii,boji.Zpravidla dochází ke ztrátám 1 ze tří dětí při výuce boje.
Adolescence:20-80let.Dospívající drowove hledají svého učitele bojových stylů,své místo ve společnosti.Je testována jejich fyzická a duševní zdatnost.Ve společnosti je považováno za zločin učit své vlastní děti(vyjímky:rod může požádat o docvičování vlastních dětí na dráze specialistů-Qu’abban apod z důvodů aby se zžili s rodem).Drow se navrací do společnosti-bud do rodiny či do nějakého rodu/guildy který jej přijme.(dívky jež kandidují na knežky jsou dány do zaučení u kněžích).
(pro hráčské postavy se předpokládá věk kolem 80 let kdy se drow vrací do společnosti a hledá své uplatnění)
Ad postavení mužů
Kiaransalee:muž je roven ženě
Vztah versus ostatni rasy (doupravit pravpis)
Elf
-rasova nenavist.Drow utoci pri jakkekoliv prilezitosti.Nikdy by nvkrocil do elfiho mesta(pokud ne jako dobyvatel)-nesnesl by situaci byt obklopen bytostmi jez nenavidi.Vyjimka:pruzkumnici/spioni cvceni v pronikani do cizich mest+pruzkum terenu mimo mesto.
Clovek
-povazovan za zvire jako ostatni bytosti.Drow ho cilene nevyhledava pokud nehleda obet pro svoji bohyni.Pri setkani se ho snazi drow bud zotrocit ci pri nejmensim odporu zabit.Drowi knezi radi ponizuji-svoj obet nechaji pred sebou plazit a pod.Knezi se vzdy snazi prinest obet(slechtic zotrocit a radovy drow zpravdila pokud se mu clovek neplete do cesty ho ignoruje).
Trpaslici
-temni(npc-druegarove):pri setkani se drow vyhyba stretu.knezi kiaransalee by mohly teoreticky navazat spojenectvi(jde o spojenectvi typu my podpalime ten barak vy ten,ale kdyz bude treba vrazim ti nuz do zad)
-klasicti:drow si udrzuje lehky odstup.Trpasliky ignoruje pokud mu nekutaj stolu primo do mesta.Pri setkani trpaslik zpravidla neustoji drowi aroganci a utoci prvni.
(KEE – uh – RAN – sa – lee) (dodelat souhru s knezskym systemem(zpracovat) +utridit ritualy pro hrace)
Symbol: Ruka Drow ženy se stříbrným prstenem
Kiaransalee je Drowí bohyně pro nenávist a návrat k druhému životu (jak je často nezýván život nemrtvého). Je často volána těmi, kteří se chtějí pomstít, učit se temnému učení nebo si chtějí prodloužit život.
Kiaransalee je krutá, podvodná a živená myšlenkymi na pomstu. Již dávno zešílela, ale si udržuje svou prohnanost a živé vzpomínky na každou maličkost, která se ji stala. Je strašně chaotická, rychle se rozlobí a plánuje pomstu proti všem, kteří ji ukřivdily. Preferuje málo myslící společnost nemrtvých, u nichž může manipulovat s jejich myslí. Radši řeší svoje problémy než problémy ostatních.
Svatyně vypadají jako sarkofág z černého mramoru ozdobený vytesanými výjevy znázorňující oživování mrtvých a jejich následný život. K uctění bohyně kněžky spí ve svých sarkofácích, při němž napodobují její svatý symbol překřížením rukou přes hrudník. Podle legend se kněžky, které někdo při spánku vyruší, promění na jeden den v upíra
.
Avatar Kiriansalee
Vypadá jako Drowí žena nosící pouze stříbrné šperky a černý hedvábný závoj. Jako zbraně používá zakřivené dýky zvané Chladné srdce. Pokud chce, nosí Plášť Nočních můr, plášť pošitý kostmi. Někdy ho půjčuje svým oblíbeným služebníkům. Při boji ovládá mysl všech nemrtvých v širokém okolí. Její dotyk oživuje mrtvá těla k novému životu. Je imunní proti jedům, magii smrti a není pohybově omezena.
Kiaransalee málokdy dává nařízení, a pokud chce nařízení zdělit, zjevuje se ve třech podobách. Nejoblíbenější forma je, že se změní v lebku, která levituje několik metrů nad zemí a rychle se točí dokola po dobu několika sekund. Když se lebka přestane otáčet, přemění se v hlavu půvabné Drowí ženy. Pokud bohyně někumo odešle tento dárek, odmění se mu strašlivou pomstou nebo lehkým či hlučným, šíleným smíchem. Pak lebka zmizí nebo pokud si to bohyně přeje, začne kvílet jako Banší a teprve pak zmizí.Někdy se zjevuje jako suchý, chichotavý smích s nádechem šílenství a je zněho cítit, jako by se někdo procházel na hrobě těch, kteří tento šílený smích slyšeli.
Kiaransaleeino nejhrozivější zjevení přicházi bez varování. Toto zjevení přichází pouze, když cíl stojí na zemi nejméně 1,5 metrů hluboko (jiné zvěsti mluví, že přichází pouze při kopání hrobů). Dvojice obrovských kostěných rukou vyrazí ze země a táhnou nešťastnou oběť pod zem a až celá zmizí. Oběť je zatažena hluboko do země a držena tak dlouho, dokud bohyně umírajícího neprokleje. Když kouzlo skončí, oběť je vypuzena ze země. Pokud se ale jedná o pomstu Kiaransalee, zůstává oběť v podzemí, dokud mu někdo nepomůže.
Kněžky
Povolené povolání:mág,macer(nemůže se stát vyšší než yathrin)
Povolené pohlaví postavy:žena
Kněžky Kiaransalee nemohou nosit brnění, spoléhají se na svou magickou ochranu a v bojové umění jejich nemrtvých ochránců. Oblíbenými zbraněmi jsou otrávené tesáky, škrtící smyčky a palcáty, které nejméně narušují tělo protivníka, který je později obživen
Cíl kněžek:
-Na všechny příjde smrt a krutá pomsta pro ty, kteří jim ukřivdily za jejich života. Pravá síla přijde pouze z ovládnutí mrtvých. Chytej, zabíjej a oživuj ty, kteří pohrdají Kiaransalee a hledej ty, kteří ji chtějí sloužit
Oblečení kněží:
-Při obřadech kněží nosí černý plášt s kapucí pošitou kostmi. Rozmazávají si šedivou pastu vyrobenou ze spálených kostí na obnaženou část kůže, na tvářích, rukách a nohách. Svatý symbol jejich víry je stříbrný prsten.
Ceremonie kněží:
- I když každý kněz musí své bohyni obětovat každý měsíc(osobní obět), má Paní smrti jeden zvláštní svatý den - Hroborvaní - slavený každý večer zimního slunovratu. Hroborvaní je slaveno individuálně, při kterém každý kněz obživuje tolik mrtvých kolik chce. Všichni tito mrtví - známí jako Mstiví lovci - jsou zžíráni myšlenkami po pomstě jejich vrahů a snaží se je vytrvale hledat. Kiriansalee jim na to dává dobu jednoho dne. Pokud se jim podaří spasit svoji duši tím, že zabijí v tuto dobu svého vraha, již nikdy nemohou býti oživeni. Mstiví lovci kteří neusspějí, se snaží vrátit do svých hrobů dříve, než skončí magická moc, která je udržuje při životě. Poté musí čekat na další obživení
(pravidla a systém knezi-v diskuzi)