• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MARURA:
    ad 1) za kódem bych za každou cenu umění nehledel, pokud nechceš rozmělnit to slovo až do polohy, kdy "krásný a elegantní" může být vlastně i fotbal :) (podívej se pro inspiraci, jak s tématem CODE vypořádala Ars Electronica pár let zpátky, i když zrovna tam je ta technohypnóza dost zjevná :)

    ad 2) to ti ale nebrání rozlišovat software art generativní povahy a definovat kategorii generativního software artu

    ad 3) net art je záludný v tom, že může i nemusí jít o software; naprostá většina obsahu internetu je statická... jsou to dokumenty, html je zobrazovací, nikoli procedurální (či jiného paradigmatu) jazyk
    na druhé straně jsou některé obsahy generované dynamicky a některé net art kousky jsou založené vyloženě na procesech a jejich zobrazování (např. Carnivore), takže ti imho nic nebrání v kategorizaci vymezit tu část net artu, o které lze říct, že je softwarová; btw před pár dny se na iDC ML objevila esej o umělecké praxi v prostředí Web 2.0

    ad 4) na tohle tady bude největší expert ORX_QX, a být tebou bych to asi zmínil, ale jen proto, že to má nějaké estetické kvality, bych to za umění nepovažoval, stejně jako např. ascii art

    ad 7) určitě... a ad UFOUN: neexistují falešné hranice... každá takováto kategorizace je silně idiosynkretická a její význam stojí jenom na argumentech, kterými jsou jednotlivé kategorie obhájeny

    ad 8) jdi po textech Shulgina a Goriunové

    imho se ale nevyhneš ani tomu, že se z čistého software artu budeš muset naklánět i mimo něj, jako např. v případě .WALK, což můžeš vyřešit tím, že v úvodní definici omezíš své následné kategorizace na ty, které se týkají výhradně počítačového zpracování, ale to by byla imho škoda

    další věc, která ti to asi může po Duchampovi dost zkomplikovat, je právě míra nakolik autor na dílo šáhl vlastníma rukama :) existuje něco jako ready made v software artu? :) (a když se zamyslíš, kam se s podobnýma pochybnostma dostaneš, tak se asi celkem oprávněně zblázníš .)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    klikni na ten nazev predmetu vytv. info a pak na konci sylabu na 'Studijni materialy' a tam zase 'ucebni materialy', vidim tam hafo pdf
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MARURA:
    ad 1) za kódem bych za každou cenu umění nehledel, pokud nechceš rozmělnit to slovo až do polohy, kdy "krásný a elegantní" může být vlastně i fotbal :) (podívej se pro inspiraci, jak s tématem CODE vypořádala Ars Electronica pár let zpátky, i když zrovna tam je ta technohypnóza dost zjevná :)

    ad 2) to ti ale nebrání rozlišovat software art generativní povahy a definovat kategorii generativního software artu

    ad 3) net art je záludný v tom, že může i nemusí jít o software; naprostá většina obsahu internetu je statická... jsou to dokumenty, html je zobrazovací, nikoli procedurální (či jiného paradigmatu) jazyk
    na druhé straně jsou některé obsahy generované dynamicky a některé net art kousky jsou založené vyloženě na procesech a jejich zobrazování (např. Carnivore), takže ti imho nic nebrání v kategorizaci vymezit tu část net artu, o které lze říct, že je softwarová; btw před pár dny se na iDC ML objevila esej o umělecké praxi v prostředí Web 2.0

    ad 4) na tohle tady bude největší expert ORX_QX, a být tebou bych to asi zmínil, ale jen proto, že to má nějaké estetické kvality, bych to za umění nepovažoval, stejně jako např. ascii art

    ad 7) určitě... a ad UFOUN: neexistují falešné hranice... každá takováto kategorizace je silně idiosynkretická a její význam stojí jenom na argumentech, kterými jsou jednotlivé kategorie obhájeny

    ad 8) jdi po textech Shulgina a Goriunové

    imho se ale nevyhneš ani tomu, že se z čistého software artu budeš muset naklánět i mimo něj, jako např. v případě .WALK, což můžeš vyřešit tím, že v úvodní definici omezíš své následné kategorizace na ty, které se týkají výhradně počítačového zpracování, ale to by byla imho škoda

    další věc, která ti to asi může po Duchampovi dost zkomplikovat, je právě míra nakolik autor na dílo šáhl vlastníma rukama :) existuje něco jako ready made v software artu? :) (a když se zamyslíš, kam se s podobnýma pochybnostma dostaneš, tak se asi celkem oprávněně zblázníš .)
    MARURA
    MARURA --- ---
    YMLADRIS: hmm...budto blbe hledam nebo tam ke stahnuti/ precteni zadny materialy nema :-(
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    MARURA
    MARURA --- ---
    YMLADRIS: diky proctu:-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    MARURA: http://is.muni.cz/lide/?searchid=ivo+serba

    zda/jak moc kvalitni ma vystaveny materialy jsem nezkoumala
    MARURA
    MARURA --- ---
    UF0UN: dik par doplnujicch myslenek co me k tomu dik tvym komentarum napadlo


    1i)j kdo to kde napsal jak soucasne umeni byva popsano jako : "provocative "&"challenging" zatimco v programovani se mluvi o "beautifull"&"elegant"...
    no ale myslim ze v tehle souvislosti bude mezi "Code Art" a "Programming as Art" asi podobny vztah jako mezi umenim a designem?? ale nevim..to jeste popremyslim o definici tohodle rozdilu...

    2i)no prave....proto sem se prave ptala:"Jak byste definovali kdy Algorithmic Art je/neni software art? Taky myslim ze jakykoliv software je v podstate algorithmus, ale potom mit A.Art jako druh Software Artu nedava smysl. Co myslite?"

    Tohle me pobavilo J.P.Hebertuv algoritmus of "the algorists"(jak se tohle rekne Cesky??):

    if (creation && object of art && algorithm && one's own algorithm) {
    include * an algorist *
    } elseif (!creation || !object of art || !algorithm || !one's own algorithm) {
    exclude * not an algorist *
    }

    3i)prave ze asi vsechno...vzhledem k tomu ze termin Net Art se vztahuje k mediu ve kterem je t vec distribuovana ne k procesu jak byla vytorena, mozna to je duvod proc Cramer pise o Software Art a Net Art ono:"They could be seen as different perspectives, the one focussing distribution and display, the other one the systemics." ....no proto by me zajimal nejaky jiny zpusob jak to vsechno co spada pod Net Art definovat na principu Cramerovych definic S.Artu..(to jen abych neprisla o Jima Punka :-)

    4i)titul Krale Genialnich Hlasek si drzis i nadale v novem roce :-)

    7i) jj all is one:-)...akorat kdyz pises takovyhle traktaty tak si asi musis urcit (byt trebas falesne)hranice...:-)

    ad no)prave ze asi nedalo :-( .to by pak byla stejna definice jako je Net Art-tj. "focussing on distribution and display" cemuz bych se chtela vyhnout ..
    vis xdruhy a treti odstavec.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    ad 1) udelat dobry software a napsat krasny kod *je* umeni, bohuzel je potreba toto umeni velmi hluboce studovat, a kazde dilo podrobne zkoumat, aby se vynorily jeho umelecke prednosti.

    ad 2) pokud vezmu tuzku a pravitko, a zacnu kreslit fraktal, taky jedu podle algoritmu a nepotrebuju k tomu software.

    ad 3) net art? jakoze kolaze z html? nebo umeni vznikajici nejakym zpusobem za prispeni site (kolaze z obrazku googlu, net radio spamovych textu, hi-traffic kanaly typu *chan...)

    ad 4) urcite, ale s velkym prihlednutim k 1). lide pisici dema jsou musi kod strukturovat jako samuraj svuj uder. rychly, presny a smrtici.

    ad 7) umeni je rychle nastipat drivi a dobre zatopit v kamnech, mimo jine

    no mozna by se to dalo kategorizovat podle vystupu - neco je vystup na obrazovku, nekdo dela instalace s rozbitou jehlckovkou, nekdo tvori umeni tim ze pise tyhlety unixy, ktery moc esteticky zvenci nejsou.

    btw:
    katedrala a bazar : Ukaž mi svůj [kód] a skryj [datové struktury] a nebudu rozumět. Ukaž mi [datové struktury] a obyčejně nebudu potřebovat tvůj [kód], většinou mi bude jasný.

    fook1) on se taky clovek necha snadno zmast, nekdo to co jiny povazuje za umeni bere jako svuj denni chleba treba. treba ruzne vizualizatory se pouzivaji uz jak dlouho a kazdou chvili prijde nejaky mlady bakalar a tvari se huste ze stvoril umeni

    fook2) je software art instalace ovladana mikrokontrolerem, co ma v sobe kus kodu ktery nekdo musel napsat?

    glhf
    MARURA
    MARURA --- ---
    EZECHIELL: nevis jsou k tomu nekde nejaky materialy na netu?
    EZECHIELL
    EZECHIELL --- ---
    Tomas Staudek a Ivo Serba meli iu nas pedmet Vytvarna Informatika, ktery se zabyval i matematickou estetikou, computer aided art, a vubec vecma, kde hraje stroj/sw velkou roli v tvurcim procesu. Orientace byla na "vytvarna dila", ale mozna, ze by se ti to hodilo.
    MARURA
    MARURA --- ---
    Software Art
    ... mozna byste mi ktomu nekdo vedel neco poradit..za jakekoliv pripominky budu velmi vdecna...

    Snazim se dat dohromady jakousi typologii Software Artu,
    kterej pojimam na zaklade nasledujiciho "[...] as art of which the material is software." ci (trochu obsirnejc):"Software art means a shift of the artist’s view from displays to the creation of systems and processes themselves[...]" (Florian Cramer,Ulrike Gabriel;Software Art)

    zatim jsem se ze snahou o nejakou kategorizaci Software Artu moc daleko nedostala, vlastne jenom k:

    1)Code Art
    (kde kod je umeleckym dilem sam o sobe. treba code poetry nebo takove veci jako tu zminovany self SDK od Joshuy Samberga)

    2)Generative -Algorithmic Art
    kde dilo je tvoreno s pomoci algoritmu..a algoritmus je "detailed recipe for carrying out a task"(Verostko)..treba vsem dobre zname fraktalni obrazky,akorat tady uz se mi to zamotava. Jsou i ne-numericke algoritmy., "Draw a straight line and follow it"(L.M.Young)je taky algoritmus. Jak byste definovali kdy Algorithmic Art je/neni software art? Taky myslim ze jakykoliv software je v podstate algorithmus, ale potom mit A.Art jako druh Software Artu nedava smysl. Co myslite?
    3) Net Art??
    Patri pod Software art? Vzhledem k tomu ze tento termin klasifikuje dilo na zaklade media ve kterem je distribuovano , spolu treba s terminy "computer graphics" ci "electronic literature", dle Cramera, ktery dale pokracuje;"multimedia and terms like Net Art on the one hand and software art on the other are by no means exclusive categories. They could be seen as different perspectives, the one focussing distribution and display, the other one the systemics." Coz mi to neusnadnuje. Dle toho, bych kdyz pisu o Sotware Artu mela Net Art nejspis vynechat, ale tim bych prisla o krasne priklady typu Jim Punk...(nebo by se jeho tvorba dala definovat jinak nez jako NetArt?) Myslite si ze je spravne Net Art vynechat?
    4)demoscene
    x treba. IMHO sem urcite patri, ale nejak jsem na to v ruznych "akademickych" zdrajich nenarazila. Nazory?
    5)co jeste???
    6)co urcite ne?
    7)ma vubec snaha kategorizovat Software art (ci jakekoliv umeni) smysl?
    jak byste to pojali?
    8)neprovedl uz to nekdo prede mnou?(ze bych se nemusela namahat ;-)

    ZA VSECHNY RADY PREDEM DIK MOC
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    SUBDRUM47: to je v mensim provedeni i ve vidni., nekde venku, uz nevim kde, ale myslim, ze na stalo
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    SGNLR: no pekny to je, ale zajimalo by me jak by se ten disk tvaril po naformatovani na nejaky jiny filesystem :)
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    externi hdd co primo na casu vytvari vizualizace obsahu disku http://infosthetics.com/archives/2007/12/external_hard_disk_treemap.html
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ORX_QX: má, piš, ale opatrně .)
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    LULU: takovych je tam prave plno
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    KHALAVERA: aaa, dalsi falesny prorok Velkeho Nesmyslu, ma cenu tady psat nejake vyhrady k tomu?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    EZECHIELL
    EZECHIELL --- ---
    Nedavno byl releasnuty STEAL THIS FILM II: http://www.stealthisfilm.com/Part2/
    napr. na jooxu uz je i stream: http://joox.net/cat/2/id/2006420

    (dvojka nabizi sirsi (spise nez hlubsi) pohled na nove distribucni modely, filesharing a trochu toho prskani na stare struktury)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam