• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    utfg?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    můžete m iprosím někdo objasnit AJAX? je to framework nebo co? ..ani zeldmanova definice nepomohla
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: Buh Misa ti dnes neodpovi na tvych 8 zasadnich otazek, ma poruchu :(

    MARURA
    MARURA --- ---
    ORX_QX: dekuji za reakce akorat nevim o kolik prispevku zpatky jsi to cetl, nekde predtim bylo mych 8 zasadnich otazek :-) a net Art byla jen jedna z nich...to potom uz sou takovy rozpitvavaci kecy

    a ke Cramerovy..myslim ze nemysli:-) ale mohu se mylit. dystak zde x
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ORX_QX: s Dušanem ve spoustě věcí nesouhlasím, což ale neznamená, že jeho práce a názory nejsou hodny zveřejnění či námetu k diskusi
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: jestli on ten kramer nemysli spis veci jako ze udelas soft ktery si povida s lidma pres nejaky terminal a ma jmeno a je ten software tim umeleckym objektem. Kdyz to pak vypustis na net jako bota, ziskava to netartovy rozmer


    KHALAVERA: a jeste k tem databazim, davat na roven nebo pod pojem databaze mapy, pamet, sieť, archív muze jen negramot, u Dusana to beru jakoze to sou osobni poznamky, spis hesla ktere slouzi k postupu vykladu, problem je mozna spis v tom ze to tu zverejnujes
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    KHALAVERA: coze, spustil sem u tebe nejake nabozenske pochody?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ORX_QX: bože, Míšo, ty jseš takovej blbec... co kdyby sis ten mailing list radši pořádně nastavil a nehledal chybu v ostatních; nikde jinde mi Gmail nedělá problém, jen u tebe

    na informatice nám říkávali takové košilaté rčení: chyba nastala mezi židlí a klávesnicí, haha
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: njo :) ja bych taky vsechny tyhle subzanry dal logicky pod netart, to totiz neni davno jen javascriptovy generovani kolazi, ale zahrnuje ruzny sitovy vztahy, hlavne socialni a ruzny typy softwaru, nebo nemusi byt vubec software pouzity (net jako network, nikoli www) a kdyz uz se Khalavera naucil posilat emaily s gmailu spravne a posila do mailinglistu necitelna data, moyna po vzoru jodi, je to jednak code poetry, pokud myslim tu vizualni stranku, ktera nema nic spolecnyho se softwarem, protoye je delana rucne ale hlavne je to o vztazich a komunikaci mezi lidma

    a btw shreddeer z potatolandu a asi vsechny vyplody jodi i kdyz to je dost casto code poetry sou klasicky netart, takze vymystet si databazove umeni, protoze sem nepochopil Manoviche a davat do toho vsechno co mne napadne a co nikdy zadnou databazi nevidelo je proste blouzneni (jsem dost jemny?)

    Jina vetev je algoritmicke nebo real-time umeni, ktere sitovy prvek vubec mit nemusi, to jsou ty dema, generovany vizualy vjs atak, ale ani tomu bych software art nenadrazoval, me ten pojem prijde spis jako obycejny adjektivum, podobne jako generativni umeni nebo databazove umeni, ilustrujici konkretni pouzity postup
    OFFINKAA
    OFFINKAA --- ---
    KHALAVERA: juuu, tak to si urcite napisu :-P Adam uz to avizoval ...pred nejakym casem.ale asi ne verejne...
    BARD
    BARD --- ---
    ze by dramaturgie pro filmac na filde pro pristi letni semestr?:-))
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    dovolte mi - hlavně tedy studenty Masarykovy univerzity - pozvat vás ke kurzu, který s kolegy otevíráme tenhle semestr na Filozofické fakultě MU


    IM072 Sociální média - teorie a praxe

    vyučující: Adam Zbiejczuk, Adam Javůrek, Palo Fabuš

    Sylabus:
    Kurz se bude ve třech blocích věnovat socio-kulturním aspektům sociálních médií, praktickým ukázkám a práci s jednotlivým internetovými službami. Teoretickou část bude tvořit pojednání o sítích a síťových efektech, historii předchůdců sociálních médií, otázce elitní (one-to-many) versus amatérské (many-to-many) produkce, teorii "dlouhého chvostu", kritice sociálních médií a jejich umělecké reflexi.
    Druhý blok se bude detailněji zabývat vybranými typy amatérské produkce (blogy, občanská žurnalistika) a proměnou konceptů duševního vlastnictví a soukromí ve věku sociálních médií.
    Ve třetím bloku budou představeny konkrétní příklady služeb, které bývají označovány jako web 2.0 (del.icio.us, last.fm). Diskuse nad možnostmi vytváření virtuální identity a komunit, významem vyhledávačů a ukázky praktického využití projektů v akademické i osobní každodennosti. Virální marketing a nové obchodní modely.

    Požadavky pro zápočet: Účast na všech třech blocích. Participace na interaktivních výstupech, které budou specifikovány v průběhu semestru (registrace ve vybraných službách a jejich využití). Vypracování závěrečného úkolu.

    Literatura:
    Anderson, Chris: The Long Tail. Wired 10/04. [http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html]
    Barabási, Albert-László: V pavučině sítí. Praha : Paseka, 2005.
    Benkler, Yochai: The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven, London: Yale University Press, 2006. [http://www.benkler.org/Benkler_Wealth_Of_Networks.pdf ]
    Crosbie, Vin. What is 'New Media'? 2006 [http://rebuildingmedia.corante.com/archives/2006/04/27/what_is_new_media.php ]
    Gillmor, Dan: We the Media. 2004 [http://www.oreilly.com/catalog/wemedia/book/index.csp]
    Lanier, Jaron: Digital Maoism: The Hazards of the New Online Collectivism. Edge.org, 2006 [http://edge.org/3rd_culture/lanier06/lanier06_index.html ]
    Lessig, Lawrence: Free Culture. New York: Penguin Press, 2004 [ http://www.free-culture.cc/freeculture.pdf]
    O'Reilly, Tim: What is Web 2.0. [http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html]
    Scholz, T. (2005) The Participatory Challenge. In: Krysa, J. ed. Curating Immateriality. DATA browser 3. New York, Autonomedia. p. 194-212 [ http://www.collectivate.net/the-participatory-challenge/]
    Zbiejczuk, Adam: Web 2.0 - charakteristiky a služby. 2007 [http://zbiejczuk.com/web20/]
    MARURA
    MARURA --- ---
    auu... tohle jsem prave nasla na wikipedii, pri pokusu lepe podlozit svuj argument o Net Artu:
    "A few sub-genres of Internet art are software art, generative art, net.radio, browser art, web-specific art, spam art, click environments, code poetry, and net-poetry."
    ...jdu si dat panaka...

    KHALAVERA:
    3)ale nene ne internet jako misto(!:-)ale jako medium. :-)
    jen ze Net Art je "an art and communications activity on the internet" aspon tak pravi definice od N. Bookchin a A. Shulgina(x) ale je mozny ze si taky jen delaj prdel :-)pokud ne tak neco co se sice zabyva internetem(treba visualizuje jeho strukturu ) ale nebeha na netu ..neni NetArt..aspon mi to tak pripada..

    dik
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MARURA: 3) jenže to zas předpokládá, že net je nějaké místo :) a to už jsme tady řešili, MTAA si z toho dělali prdel už v r. 1997



    iDC ML je mailing list Institute of Distributed Creativity, a pokud byl hlavním ML 90. let nettime, tak teď je to imho tenhle

    jim punk dělá leccos, těžko říct :)
    MARURA
    MARURA --- ---
    EZECHIELL: YMLADRIS:
    dik..tjo to ste si museli docela uzit tenhle predmet vypada to moc zajimave...no hned v uvodu me dostal krasny citat od Vilema Flussera,na ktereho bych si jinak ani nevzpomela:-)
    MARURA
    MARURA --- ---
    KHALAVERA: dekuji:-)
    1ii)hmm nak z toho hnusne vylejza otazka CO JE UMENI? ale do toho se fakt NECHCI poustet!!!!! no..asi je to o tech definicich hranic, jak jsi rekl dale :-)
    a to ze bych nejak zvlast hledala to ne..ale narazim na to casto "
    :(){ :|:& };:
    The most elegant forkbomb code ever written." xbudiz prikladem :-) nechcete to nekdo kdo jste na unixu vyzkouset a podelit se o zazitky??:-)
    jjo to je dobry zdroj. Je to archiv AE 2003,(kdyby se to tu nekomu hodilo..)chchi technohypnoza...CODE=LAW,CODE=ART,CODE=LIFE :-)

    3ii)za tyhle pripominky obzvlast dik.
    Jen me ted napadlo, neni podstatou Net Artu , ze "dilo" existuje vylucne na Netu? Treba carnivore,kterej si zminil je aplikace(java?), kterou si z netu musis stahnout, pokud s tim chces neco delat. A takove veci jako treba WebTracerkterej visualizuje strukturu webu..je to Net Art? U veci jako treba Dream Lines bych rekla ze je to jasnejsi, beha to jako java applet na netu...
    co myslis?
    a co Jim Punk ? :-)
    Co je iDC ML?

    8ii)dik..jdu:-)

    add imho) to by byla..

    ad dalsi vec)..uff teda:-)ale to je hodne zajimava otazka.. ready made v software artu..wow.. nic me nenapada.. software artist ala Duchamp?nevite nekdo??
    MARURA
    MARURA --- ---
    YMLADRIS: oops..dobry diky :-)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MARURA:
    ad 1) za kódem bych za každou cenu umění nehledel, pokud nechceš rozmělnit to slovo až do polohy, kdy "krásný a elegantní" může být vlastně i fotbal :) (podívej se pro inspiraci, jak s tématem CODE vypořádala Ars Electronica pár let zpátky, i když zrovna tam je ta technohypnóza dost zjevná :)

    ad 2) to ti ale nebrání rozlišovat software art generativní povahy a definovat kategorii generativního software artu

    ad 3) net art je záludný v tom, že může i nemusí jít o software; naprostá většina obsahu internetu je statická... jsou to dokumenty, html je zobrazovací, nikoli procedurální (či jiného paradigmatu) jazyk
    na druhé straně jsou některé obsahy generované dynamicky a některé net art kousky jsou založené vyloženě na procesech a jejich zobrazování (např. Carnivore), takže ti imho nic nebrání v kategorizaci vymezit tu část net artu, o které lze říct, že je softwarová; btw před pár dny se na iDC ML objevila esej o umělecké praxi v prostředí Web 2.0

    ad 4) na tohle tady bude největší expert ORX_QX, a být tebou bych to asi zmínil, ale jen proto, že to má nějaké estetické kvality, bych to za umění nepovažoval, stejně jako např. ascii art

    ad 7) určitě... a ad UFOUN: neexistují falešné hranice... každá takováto kategorizace je silně idiosynkretická a její význam stojí jenom na argumentech, kterými jsou jednotlivé kategorie obhájeny

    ad 8) jdi po textech Shulgina a Goriunové

    imho se ale nevyhneš ani tomu, že se z čistého software artu budeš muset naklánět i mimo něj, jako např. v případě .WALK, což můžeš vyřešit tím, že v úvodní definici omezíš své následné kategorizace na ty, které se týkají výhradně počítačového zpracování, ale to by byla imho škoda

    další věc, která ti to asi může po Duchampovi dost zkomplikovat, je právě míra nakolik autor na dílo šáhl vlastníma rukama :) existuje něco jako ready made v software artu? :) (a když se zamyslíš, kam se s podobnýma pochybnostma dostaneš, tak se asi celkem oprávněně zblázníš .)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    klikni na ten nazev predmetu vytv. info a pak na konci sylabu na 'Studijni materialy' a tam zase 'ucebni materialy', vidim tam hafo pdf
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam