• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ještě spam... pro zvýšený zájem otevírá se kurz Sociální média - teorie a praxe i na FSS MU

    4) SOCIÁLNÍ MÉDIA
    Speciálně pro tento semestr otevíráme předmět ZUR356 Sociální média – teorie a
    praxe. Kurz se bude ve třech blocích věnovat socio-kulturním aspektům sociálních
    médií, praktickým ukázkám a práci s jednotlivým internetovými službami. Bližší
    podrobnosti najdete na dokumentovém serveru IS na adrese:
    https://is.muni.cz/auth/do/1423/57815/ZUR356_Socialni_media_sylabus.doc
    Předmět je přednostně určen pro specializace DIG a ZUR, v případě nenaplnění
    kapacity i pro ostatní zájemce. Je potřeba ovšem požádat učitele o udělení
    souhlasu/výjimky.
    Kurz bude vyučován pravděpodobně ve středu (bude upřesněno), vždy v bloku 2x1,5
    hodiny jednou za 14 dní.
    UV_CAT
    UV_CAT --- ---
    Chris O'Shea - Muon - formalne pomerne pusobiva "audio responsive" instalace:
    http://chrisoshea.org/projects
    http://www.youtube.com/watch?v=KjxEwtuBmAI

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    nemate nekdo knizky...

    Rhythm Science - Dj Spooky
    Art and Revolution. Transversal Activism in the Long Twentieth Century - Gerald Raunig

    ??dik
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    DADA 2.0 the iconoclast robot


    http://leonelmoura.com/dada.html
    http://www.youtube.com/watch?v=-3nVptkEoKE

    Iconoclasty is a major mechanism of creativity, as construction is often related with destruction. Actually, nature is a major iconoclast. And if we consider new technologies iconoclasty it is more than a process to generate the new, it is in fact the most important paradigm. New technologies are destructive by nature. They promote a constant change of behaviors, interactions and visions.
    DADA 2.0 has been built as a large three-dimensional drop form with a robotic arm attached to its underside. The whole structure is approximately four meters high. Provided with sensors, DADA 2.0 seeks to destroy anything that is placed within its reach.
    MARURA
    MARURA --- ---
    ORX_QX: no problem..vzdyt porouchani bozi a nezodpovezene otazky jsou pro rovnovahu vsehomira taktez potreba :-)
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    MAJKA: nediv se ) ajtismus je pro mě stále velkou neznámou, ale hodlám začít s univerzitou třetího věku a své nevědomostní prohřešky čile dohnat.
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    dobrá.. nakonec je to i na paní wiki. požár uhašen
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    utfg?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    můžete m iprosím někdo objasnit AJAX? je to framework nebo co? ..ani zeldmanova definice nepomohla
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: Buh Misa ti dnes neodpovi na tvych 8 zasadnich otazek, ma poruchu :(

    MARURA
    MARURA --- ---
    ORX_QX: dekuji za reakce akorat nevim o kolik prispevku zpatky jsi to cetl, nekde predtim bylo mych 8 zasadnich otazek :-) a net Art byla jen jedna z nich...to potom uz sou takovy rozpitvavaci kecy

    a ke Cramerovy..myslim ze nemysli:-) ale mohu se mylit. dystak zde x
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ORX_QX: s Dušanem ve spoustě věcí nesouhlasím, což ale neznamená, že jeho práce a názory nejsou hodny zveřejnění či námetu k diskusi
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: jestli on ten kramer nemysli spis veci jako ze udelas soft ktery si povida s lidma pres nejaky terminal a ma jmeno a je ten software tim umeleckym objektem. Kdyz to pak vypustis na net jako bota, ziskava to netartovy rozmer


    KHALAVERA: a jeste k tem databazim, davat na roven nebo pod pojem databaze mapy, pamet, sieť, archív muze jen negramot, u Dusana to beru jakoze to sou osobni poznamky, spis hesla ktere slouzi k postupu vykladu, problem je mozna spis v tom ze to tu zverejnujes
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    KHALAVERA: coze, spustil sem u tebe nejake nabozenske pochody?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ORX_QX: bože, Míšo, ty jseš takovej blbec... co kdyby sis ten mailing list radši pořádně nastavil a nehledal chybu v ostatních; nikde jinde mi Gmail nedělá problém, jen u tebe

    na informatice nám říkávali takové košilaté rčení: chyba nastala mezi židlí a klávesnicí, haha
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    MARURA: njo :) ja bych taky vsechny tyhle subzanry dal logicky pod netart, to totiz neni davno jen javascriptovy generovani kolazi, ale zahrnuje ruzny sitovy vztahy, hlavne socialni a ruzny typy softwaru, nebo nemusi byt vubec software pouzity (net jako network, nikoli www) a kdyz uz se Khalavera naucil posilat emaily s gmailu spravne a posila do mailinglistu necitelna data, moyna po vzoru jodi, je to jednak code poetry, pokud myslim tu vizualni stranku, ktera nema nic spolecnyho se softwarem, protoye je delana rucne ale hlavne je to o vztazich a komunikaci mezi lidma

    a btw shreddeer z potatolandu a asi vsechny vyplody jodi i kdyz to je dost casto code poetry sou klasicky netart, takze vymystet si databazove umeni, protoze sem nepochopil Manoviche a davat do toho vsechno co mne napadne a co nikdy zadnou databazi nevidelo je proste blouzneni (jsem dost jemny?)

    Jina vetev je algoritmicke nebo real-time umeni, ktere sitovy prvek vubec mit nemusi, to jsou ty dema, generovany vizualy vjs atak, ale ani tomu bych software art nenadrazoval, me ten pojem prijde spis jako obycejny adjektivum, podobne jako generativni umeni nebo databazove umeni, ilustrujici konkretni pouzity postup
    OFFINKAA
    OFFINKAA --- ---
    KHALAVERA: juuu, tak to si urcite napisu :-P Adam uz to avizoval ...pred nejakym casem.ale asi ne verejne...
    BARD
    BARD --- ---
    ze by dramaturgie pro filmac na filde pro pristi letni semestr?:-))
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    dovolte mi - hlavně tedy studenty Masarykovy univerzity - pozvat vás ke kurzu, který s kolegy otevíráme tenhle semestr na Filozofické fakultě MU


    IM072 Sociální média - teorie a praxe

    vyučující: Adam Zbiejczuk, Adam Javůrek, Palo Fabuš

    Sylabus:
    Kurz se bude ve třech blocích věnovat socio-kulturním aspektům sociálních médií, praktickým ukázkám a práci s jednotlivým internetovými službami. Teoretickou část bude tvořit pojednání o sítích a síťových efektech, historii předchůdců sociálních médií, otázce elitní (one-to-many) versus amatérské (many-to-many) produkce, teorii "dlouhého chvostu", kritice sociálních médií a jejich umělecké reflexi.
    Druhý blok se bude detailněji zabývat vybranými typy amatérské produkce (blogy, občanská žurnalistika) a proměnou konceptů duševního vlastnictví a soukromí ve věku sociálních médií.
    Ve třetím bloku budou představeny konkrétní příklady služeb, které bývají označovány jako web 2.0 (del.icio.us, last.fm). Diskuse nad možnostmi vytváření virtuální identity a komunit, významem vyhledávačů a ukázky praktického využití projektů v akademické i osobní každodennosti. Virální marketing a nové obchodní modely.

    Požadavky pro zápočet: Účast na všech třech blocích. Participace na interaktivních výstupech, které budou specifikovány v průběhu semestru (registrace ve vybraných službách a jejich využití). Vypracování závěrečného úkolu.

    Literatura:
    Anderson, Chris: The Long Tail. Wired 10/04. [http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html]
    Barabási, Albert-László: V pavučině sítí. Praha : Paseka, 2005.
    Benkler, Yochai: The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven, London: Yale University Press, 2006. [http://www.benkler.org/Benkler_Wealth_Of_Networks.pdf ]
    Crosbie, Vin. What is 'New Media'? 2006 [http://rebuildingmedia.corante.com/archives/2006/04/27/what_is_new_media.php ]
    Gillmor, Dan: We the Media. 2004 [http://www.oreilly.com/catalog/wemedia/book/index.csp]
    Lanier, Jaron: Digital Maoism: The Hazards of the New Online Collectivism. Edge.org, 2006 [http://edge.org/3rd_culture/lanier06/lanier06_index.html ]
    Lessig, Lawrence: Free Culture. New York: Penguin Press, 2004 [ http://www.free-culture.cc/freeculture.pdf]
    O'Reilly, Tim: What is Web 2.0. [http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html]
    Scholz, T. (2005) The Participatory Challenge. In: Krysa, J. ed. Curating Immateriality. DATA browser 3. New York, Autonomedia. p. 194-212 [ http://www.collectivate.net/the-participatory-challenge/]
    Zbiejczuk, Adam: Web 2.0 - charakteristiky a služby. 2007 [http://zbiejczuk.com/web20/]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam