• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UF0UN: třeba to je focené ve 4 ráno... to asi nebude zrovna prime-time, z hlediska placené reklamy, ne ? nebo dostal nějaké imprese jako barter za nějaký kšeft pro tu reklamku.. já to takhle pár let měl s Rádiem 1 - trochu mě ochcalo jisté občanské sdružení, které to vědělo, a propagaci jisté demonstrace za legalizaci konopí na R1 (před dvěma lety) bez mého vědomí nechalo strhnout z tohohle mého kreditu :-) no ... divil bych se, kdyby to s těmi digitálními billboardy fungovalo výrazně jinak, než se reklamními spoty na soudobých FM rádiích nebo s bannery.. charakterem jsou tahle digitální média velice podobná... např. neplatíte nikoho se štaflema a kýblem lepidla, ani poslíčka na kole s masterem toho spotu, ani dodávkáře, který zajede do tiskárny vyzvednout ten billboard... jaksi to celé čím dál více začíná být jen halucinace.

    Nepřejte si vědět, jaké nápady mě napadají ohledně zneužitelnosti těhle soudobých digitálních reklamních systémů :-) kdyby se to profláklo, zničím reklamní průmysl i jeho inzerenty, a přivedu je všechny na psychiatrii :-)
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    hh no fuj, neverifikoval jsem... :) -> tzn. stale je to vyzva...
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    KHALAVERA: hah. to se musel pan umelec celkem placnout pres kapsu :)
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    UF0UN: vidis pepo a jeste pred nejakou dobou si tomu nechtel verit... :)
    UF0UN
    UF0UN --- ---


    typek hacknul digtalni billboardy okolo LA :))
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    TADEK
    TADEK --- ---
    Biotechnologie a Wetware Hacking

    Přednášející: Paul Vanouse, koordinuje Miloš Vojtěchovský
    Termíny a místo konání: čtvrtek 10. 4. 2008 od 12:20-16:25h na FAMU v učebně 2 a v pátek 11. 4. 2008 od 12:45-18h v Institutu intermédií na ČVUT, Dejvice

    Paul Vanouse (USA) je umělec z oblasti nových médií a mezioborového výzkumu, radikální mediální výzkumník. Je profesorem na Fakultě vizuálních umění Buffalské univerzity. Dílna na téma „wetware hackers“ nabízí základní přehled o uměleckých tendencí v biotechnologii. Účastníci budou také společně zkoumat podomácku vytvořené DNA technikou sběru otisků prstů.

    http://www.contrib.andrew.cmu.edu/~pv28/info.html
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Amanita udělal novou flashovku pro BBC

    Questionaut

    http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/games/questionaut/pop.shtml
    QUITE
    QUITE --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOOPIN: ale ani tvůj vkus není formován odtrženě od reality, kterou ti značně formují lidé kolem tebe a ty ji zas formuješ jim, algoritmus není nic jiného než postup jak něco vypočítat nebo automatizovat, generování vkusu nejde automatizovat... algoritmem možná rozeznáš v daném uspořádání/systému sociální autority, i když je imho dost pofiderní, jaká pravidla uplatníš, protože sociální autority vznikají ve střetech, co ti ale algoritmus nerozezná je dynamika s jakou tyto soc. autority přicházejí a odcházejí, protože nikdo z nás není vázaný na jeden systém, pokud tedy nemluvíme přímo o systému světa se všemi jeho situacemi, ve kterých dochází k projevům sociálních autorit, na který žádný algoritmus prostě neuděláš


    na last.fm se ptám jak, protože jej lze používat co do obyčejné popularity ale i tak, že sleduješ profil někoho, kdo je pro tebe názorovým vůdcem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOOPIN: ty jo, s těmi algoritmy opatrně... neříkám ne, ale říkám nevím.
    LOOPIN
    LOOPIN --- ---
    KHALAVERA: nexapu k cemu je mi socialni autorita meho pruvodce ve vztahu k objeveni nove hudby. neni lepsi se spolehnout na vlastni vkus/zkusenosti > nechat si filtrovat novou muziku pomoci algoritmu, popr nachazet i na doporuceni lidi z podobnym vkusem (ktere lze taky najit pomoci algoritmu)

    btw odkdy last.fm tridi podle globalni popularity?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOOPIN: já nepotlačuju. já prostě jen nevím. poslouchám různá internetová rádia, většinou jsem spokojen... většinou ambientní elektroniku nebo alternativní rock/pop... ale až na vyjímky pak vlastně nevím, co jsem to poslouchal. Internet je pro mě "další program Rádia 1, když na R1 zrovna nehrajou poslouchatelně".
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOOPIN: no řekls last.fm, ale neřekls jak last.fm... průvodci musí být lidé, žádný algoritmus nenaučíš mít vkus a sociální autorita průvodce není něco, co lze vypočítat, jenom rozeznat až když je do určité míry už rozeznaná .)
    LOOPIN
    LOOPIN --- ---
    KHALAVERA: kde tvrdim, ze nejlepsi hudba = nejpopularnejsi?

    XCHAOS: potlacovat vlastni identitu mi prijde padly na hlavu, ale mas pravdu

    KHALAVERA: musi byt pruvodci lide? co algoritmy?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    UF0UN: ti správní lidé, co tě přivedou k té hudbě snad nejsou tvými průvodci? :)) být průvodcem je kontextová záležitost... každý z nás ním může být pro někoho, komu něco efektivně (tzn. tak, že on doporučení nějak ocení) doporučíme
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    XCHAOS: mě nic netrápí, já sem prostě rád, že někdo, kdo poslouchá a zabývá se hudbou intenzivněji, mi pomáhá ji filtrovat, to je celé.
    Prostě se o umění zajímám hodně a chci znát, pokud možno, co nejvíc z toho, co za to stojí. A hudbě se nevěnuju tolik jako třeba filmu, tak jsem rád, že to někdo dělá za mě.
    Žádná obava z hedonistických nedostatků v tom neni :)
    NOIK
    NOIK --- ---
    XCHAOS: ale vždyť o to právě nejde...ať už dobří hudební kritici a jejich recenze, kvalitní blogy nebo linky na nyxu od lidí o kterých víš že maj dobrej vkus ti právě pomáhaj vyselektovat z toho nikdy nenaposlouchatelnýho moře dobrý hudby ty třešničky na dortu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEEKER: ano, tebe tedy trápí hypotetický strach, že by si teoreticky mohl poslouchat něco, co se ti bude líbit víc, než je to, co posloucháš nepoučeně a neinformovaně.

    nápověda: během svého života neuslyšíš tak jako tak VŠECHNU dostupnou hudbu. ani náhodou... informací je dnes více, než je jeden lidský život schopen vstřebat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam