nojo, že já to psal. ale ten rozdíl je snad zřejmý i bez hádek o estetickou/uměleckou hodnotu. Když ti (kdokoli - zběhlejší známý, kvalitnější média...) nedoporučí hudbu, najdeš si zajímavé kvality, nemaje naposloucháno, kdekoli. U hudby je ten problém ještě zvláštnější v tom, že narozdíl od ostatního umění, jednotlivé album/píseň slyšíš běžně mnohokrát, a mnoha lidem pak stačí nořit se do několika věcí a naposlouchávat si je nazpaměť - rádio mód.
Ale nebudu tu radši živit ten zárodek flamu, a radši napíšu, jak u mně fungují právě auditka na nyxu v roli tohoto průvodce. Na rozdíl od jiného umění, hudební dění sleduji dost náhodně. sice mrknu sem tam na pitchfork, na nějaké české weby, občas prolistuju his voice, ale opravdu nejvíce hudby získám díky odkazům odsud. A je to díky tomu, že jsem si vypozoroval, kdo má zhruba jaký vkus (podobně jako si člověk ohodnotí recenzenty v plátku, který pravidelně čte), a dám už na jejich doporučení, či se prostě o většinu linků od nich automaticky alespoň zajímám.
Takže: i webová auditka, jsou li úzce profilovaná (a navštěvovaná kompetentními lidmi - což ti ale ani ofiko média nezaručí, že recenzent neni mimo) mohou takovou roli imho plnit.