• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      CYBERWOLF: nj, ten zvuk a 2 miliony zarazili aj mna :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: Pekny clanek. Porazit Nemce - nova motivace, pro dalsi vyvoj :)

      Akorat mi prijde, ze pan Pletka to trochu plete. Naklady na technologie a dnesni standardy na zvuk (?!) mi pripadaji trochu mimo misu a veta "Chce to mít dobrého investora a tým „profíků“ - a alespoň 2 miliony korun" mi pripada jako kandidat na blabol mesice.

      Jedine, s cim mu musim dat za pravdu, je ze soudobe naroky na grafiku jsou docela vysoke uz i u webovych her, ale nemyslim si, ze by to byla nejaka neprekonatelna prekazka.
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      Poslední přání českých online her – před definitivní popravou? - LUPA
      http://www.lupa.cz/clanky/posledni-prani-ceskych-online-her/
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      TRANCEWARP: Dalsi vec je ta, ze nemusis vymyslet herni mechanismy a systemy (soubojovy, vyvojovy, atd...) na zeleny louce, ale muzes si vybrrat z hotovejch, vyzkousenejch systemu - (A)D&D, Gurps, Shadowrun, atd...

      Rozhodne je ale s RPG hodne prace, minimalne s vytvorenim sveta, postav, itemu, questu, atd...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: Dokazu si predstavit spoustu problemu s RPG, kdyz se dela jako multiplayer (rozdilne levely hracu, potreba vyvazit classy tak, aby byly nejen stejne silne ale i meli stejnou moznost zapojit se do hry...), ale v skoro-singleplayeru si moc problemu predstavit neumim.

      Muzes trochu rozvest, jake problemy mas na mysli?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF:
      TENCOKACISTROMY:

      to je ale defakto browserovy WoWko nebo podobna 3d MMOG... jen prevedena do 2d, nicmene resis ty samy miliardy problemu...

      ja ted ctu tohle bibli MMOG vyvojaru http://www.amazon.com/Designing-Virtual-Worlds-Richard-Bartle/dp/0131018167
      a RPG gamesy sou fakt peklo... RPG vidim az tak jako level 5, ted sem na level 1, strategie je prochazka ruzovym sadem proti vyvazenymu web RPG...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Predelat to na web by nebylo spatne uz z toho duvodu, ze by clovek nemusel stahovat nejakeho jejich klienta, aby si mohl zahrat :)

      MUDy jsou ale neco trochu jineho - ovladas jedinou postavu, pises si s hraci co jsou online a hlavne ti lide musi byt online (tedy alespon co vim) - to bych nazval spis predchudcem MMORPG.

      To co mam na mysli by bylo ponekud mene multiplater. Hrac by v podstate prochazel dejovou linii sam, akorat by v jeho skupine byly postavy kamaradu (a treba by za to dostavaly nejake bonusy). Prubeh by se zaznamenaval do deniku a pak by si treba mohli honit triko kdo to udelal lip. Kdyby se to dobre udelalo, mohli by hraci vytvaret i svoje vlastni dungeony - coz znam par lidi, kteri by to ocenili.
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      take nieco viac ci menej uspesne funguje, nie? akurat to nie je na webe ale ako normalny program. http://www.topmudsites.com/
      oplatilo by sa to vobec prerabat na web?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      KOC256: no, vic lidi v jedne hre...oni jsou tam tak spis jenom jejich postavy, podobne jako treba sousedi na FarmVille, nebo mafiani v MafiaWars. Na tom, co jejich hrac dela je jejich pusobeni v tvoji skupine celkem nezavisle.

      TENCOKACISTROMY: Gamebook jsem zkousel uz asi trikrat - posledne dokonce jako API umoznujici lidem delat si vlastni - ale nikdy jsem to nedotahl moc daleko :)
      KOC256
      KOC256 --- ---
      CYBERWOLF:
      namet dobry ale bojim se toho vice lidi v jedne hre... staci mi jak jsme se nebyli schopni schazet na D2... natoz byt nekde zavisly na dalsich postavach. pokud nejak bez zavislosti ala webove WOW tak to asi OK
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: mam na to stejnej nazor. kdybych nedelal tedka jinou, tak bych delal hybrid mezi klasickym dungeonem a gamebookem.

      dalsi vyhoda je ta, ze to je vykonovej nenarocny a ze se to da hrat i na smart devices, aniz by jsi sebral nejakej klicovej herni aspekt.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Vylihl se mi v hlave takovy napad...

      Zavzpominal jsem si na stare casy a hry jako Stiny nad Rivou, Brany Skeldalu a jim podobne (tj. kecaci RPG kde hrac ovlada skupinu nekolika postav). Napadlo me, ze tenhle typ her by se dal docela jednoduse prevest na web, zejmena pro jejich z velke casti textovou podstatu. Kdyby si navic mohl clovek do party pridavat svoje kamarady, mohlo by se to hezky zaintegrovat do socialnich siti a urcite by se dalo najit i par dalsich zpusobu interakce mezi hraci.

      Dalo by se namitnout, ze z toho spis bude takovy multi-singleplayer, ale to je vetsina veleuspesnych her korporaci jako Zynga, Bigpoint nebo Redmoon studios vlastne take.

      Co si o tom myslite?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Nahodou neznate nejaky pekny portal o webovych hrach, idealne s hodnocenim jednotlivych her?
      KOC256
      KOC256 --- ---
      CYBERWOLF:
      nekdy je levnejsi koupit HW nez platit programatorsky cas... jinak jako u vseho je treba najit rovnovahu mezi dostatecnym HW a zaplatitelnou optimalizaci SW
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      Co jsem koukala, tak bezne naprogramovane veci a lehce zoptimalizovane udelaji i treba 300% narust vykonu. Kdyz vidim co za monstra treba delame v praci, kde se na optimalizaci mirne kasle a jen jednou za cas se sef zdesi, kdyz vidi tu spoustu sekvencnich scanu :D
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Mimochodem, Zynga pustila do sveta novou hru - FrontierVille. Je to jenom muj pocit, nebo je to dalsi zoufala zdimacka sita horkou jehlou a naroubovana do noveho prostredi?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Pochopitelne od urciteho objemu muzeme optimalizovat jak chceme, ale bez dostatecneho HW to proste bude naprd. Na druhou stranu, spatne optimalizovany SW je ten samy pripad a proto rikam, ze je dobre zacinat od SW a HW resit pak, stejne jako pri nedostatku mista doma nejdriv zkusim vyhazet co nepotrebuju, nez zacnu shanet nove skrine, nebo vetsi byt :)
      YAWGMOTH
      YAWGMOTH --- ---
      CYBERWOLF: ono hlavně sw optimalizací nahnat rozdíl mezi datama na disku a v paměti, v případě, že ty data potřebuješ skutečně +- všechny, to může být docela problém, pokud to bylo napsané rozumě :)

      samozřejmě zvětšovat paměť neni řešení na všechny problémy, ale rozhodně tohle nevidim jako "buď hw nebo sw optimalizace", musíš řešit oboje :-)
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: Jenze to je v pripade, kdy predpokladas neustaly narust. Coz je jen hypoteticky pripad. Predpokladam, ze se tu nebavime o googlu apod. :).

      CYBERWOLF: To sice ano, ale v radu tak velkyho casu, ze do ty doby ziskas alternativu za mensi penize a zasahne te to bez ohledu na zpusob reseni.

      Pomer mezi cenou HW a optimalizaci SW je proste takovej, ze v mnoha pripadech se ti to vyplati. Kdyby ne, porad bychom jeli na "starejch" strojich a vicejadrovy procesory na vysokejch kmitoctech bychom nepotrebovali. Mimoto, muzes taky v nekterejch pripadech kus SW nahradit primo HW prvkem, kterej "sam od sebe" bude mit mnohem vyssi vykon nez vypocet na CPU. Ale to uz jsou krajni meze, a hlavne se dostavame OT.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      ...a dalsi vec je HW ma omezenou zivotnost :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TENCOKACISTROMY: Pokud mas prilis zravy SW, tak i kdyz pridas vykon HW, tak kazde zvyseni navstevnosti ti z toho zvyseneho vykonu ubere vic, nez kdyby slo o SW optimalizovany. Treba vrazis tech 20k do RAM a disku, takze problem nyni vyresis i s rezervou, ale za rok bude zpatky, protoze tam leze vic lidi a budes muset znovu volit mezi 20k za HW nebo 50k za optimalizaci. A za rok zas.

      Takze v dlouhodobem horizontu (kdyz budeme pocitat se slusnym rustem) se vyplati spis ta optimalizace (samozrejme zalezi pripad od pripadu, tezko se to da brat obecne)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam