• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    Oslovilo vás něco z Junga? Projevují se jungiánské motivy nějak ve vašem životě? Je pro vás užitečná teorie archetypů? Doporučíte knihu s Jungem či jungiánstvím související?

    Který prezidentský kandidát je nejvíc fuj?

    83 hlasy od 83 respondentů
    • 34.9% / 29 hlasů
    • 8.4% / 7 hlasů
    • 3.6% / 3 hlasy
    • 6.0% / 5 hlasů
    rozbalit záhlaví
    SHM8
    SHM8 --- ---
    Ahoj, doufám, že nebude vadit, když sem nasdílím pozvánku na workshop, kde povedu i dvě imaginace:
    [Práce se silovým zvířetem a aktivní imaginace]
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    "Než z nevědomého učiníte vědomé, bude vám řídit život a vy mu budete mu říkat osud"
    (C. G. Jung)
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Carl Gustav Jung: Umění - Cesta k nevědomí - přednáška PhDr. Milana Pecha, Ph.D.
    https://www.youtube.com/watch?v=nZN_qEC5HEI
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Carl Jung - How To Own Yourself (Jungian Philosophy)
    https://www.youtube.com/watch?v=nHn3EgxLiYw
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Take Carl Jung's Word Association Test, a Quick Route Into the Subconscious (1910) | Open Culture
    https://www.openculture.com/2023/05/take-carl-jungs-word-association-test-a-quick-route-into-the-subconscious-1910.html?

    Carl Jung’s Word Association Test
    https://www.youtube.com/watch?v=vywRt-TFZVI&t=259s
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Psychological explorations depicted in Carl Jung’s Red Book* recreated in the style of Hieronymus Bosch

    [DRAGON @ AI Art - Tvorba za pomocí umělé inteligence: Midjourney, DALL·E 2, Stable Diffusion, OpenAI]

    *The Red Book: Liber Novus is a red leather‐bound folio manuscript crafted by the Swiss psychiatrist Carl Gustav Jung between 1914 and about 1930. It recounts and comments upon the author's psychological explorations between 1913 and 1916, and is based on manuscripts, known as Black Books, first drafted by Jung in 1913–15 and 1917. These manuscripts include some psychedelic drawings of mythical characters of his dreams and waking fantasies — explorations that Jung feared would make people think him mad.

    ELSINOR
    ELSINOR --- ---
    Konečně jsem se dostala k Lesu mytág a ten Jung v tom je fajn. Jinak česká audiokniha se poslouchá mnohem líp jak ta anglická. :)
    KLUSI
    KLUSI --- ---
    dočetl jsem knihu člověk a jeho symboly, házím info pro lidi co by uvažovali, jestli číst "Junga v kostce":)
    Kniha je opravdu výrazně jednodušší na čtení než standardní výbor z díla, také o dost stručnejší. Pro mě možná největší plusem bylo opravdu logické seřazení kapitol a jejich návaznost, které u ostatních knih co jsem četl trochu chybí (možná způsobeno mým přístupem četl jsem cca 4 knihy občas na přeskáčku). Zkrácením občas samozřejmě utrpí hloubka, třeba typogie lidí se vejde do jednoho odstavce (takže se o ní neznalý čtenář opravdu nedozví mnoho). Na druhou stranu třeba archetypy vysvětleny alespoň nějak souvisle a skoro pochopitelně.
    Čili pro někoho kdo četl celý výbor z díla to podlě mě nemá smysl. Pro lepší pochopení základních stavebních kamenů a struktury Jungovi filozofie to smysl má. Samotatnou kapitolou je ta spousta obrazků, která se mi líbila jen u kapitol zabývajících se uměním, jinde mi přišla moc rozsáhlá.
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    C.G.JUNG: POVEDENÝ KACÍŘ / C.G.JUNG: THE FINE HERETIC
    https://www.youtube.com/watch?v=zbzuPcV2Nyg&t=2595s
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    YMLADRIS: až budu mít chvilku času tak sem chodím nějaké poznámky a úvahu. V principu mě to oslovilo vzhledem k mé životní fázi a okolnostem a kontextu který momentálně dlouhodobě řeším (nastupující "poledne života") a vývojové "úkoly" a očekávání vs. realita a psychické zrání vs. vnímání (=tvorba) reality)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SCHWEPZ: co te nejvic zaujalo
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LOJZA: muzu byt uplne mimo. jako ze v mysli mas napr. Green Needle (bud proto, ze jsi to precetl, nebo na to myslis se zavrenyma ocima, nebo z jinych duvodu) a tak nasledne ten zvuk interpretujes jako Green Needle. coz mi pripada jako princip projekce - neco uz v sobe predem mas, nejakej vyznam (nebo jak to rict) a ten pak prisuzujes nejakemu zazitku ("on na me hledi ukosem").

    kdyz zavres oci. muzes se rozhodovat, co nasledne chces uslyset?

    (poznamka, mezitim jsem zjistila, ze spousta lidi nema pristup k tomu Brainstorm, porad slysi Green needle, podle myho nazoru proto ze se na tom zamkli napoprve. Jiny lidi si zase klidne udelaji Brain needle, Green storm...)
    LOJZA
    LOJZA --- ---
    YMLADRIS: Jak to prosím souvisí s projekcí? Buď nechápu správně pojem projekce (v psychoterapeutickém slova smyslu), nebo nechápu správně účel videa. Na mě to působí jako ilustrace standardního primingu v přímém přenosu (oči něco vidí dřív, čili dle toho pak uši interpertují ten šum) (Kahneman: Myšlení rychlé a pomalé).
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Čtu poslední svazek (9.) sebraných spisů - Člověk a Kultura - a kamarádovi jsem scanoval dvě kapitoly, tak to hodím i sem (pdf, 10MB, 40stran - resp. 20 dvoustran)

    * ŽIVOTNÍ OBRAT
    * DUŠE A SMRT

    CG JUNG - Životní obrat + Duše a smrt.pdf | Ulož.to
    https://uloz.to/file/zlOlfBGeQujZ/cg-jung-zivotni-obrat-duse-a-smrt-pdf
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    vtipné párvteřinové video na téma projekce: slyšíme to, co chceme slyšet (pusťte si zvuk)

    https://twitter.com/ThePrisonLawyer/status/1347626960529326080
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---

    jak pracovat s projekcemi



    toto neni primo jako ze Jung, ale pripada mi, ze by s tim souhlasil, je v tom vsechno jak kazal on na tema integrace stinu.

    Owning Projections

    This exercise facilitates owning and integrating projections. There is nothing neces-
    sarily wrong with the basic process that underlies projection. It is at the root of our
    ability to communicate. (See Section 8 of the Manual for a discussion of projec-
    tion.) Many of our judgments about people are correct. However, some of our pro-
    jections are totally off the mark. In addition, projection can be a way that we disown
    aspects of our own personality, and it can inhibit our ability to make effective con-
    tact with our environment. So examining our projections is a way that we can be-
    come more aware of ourselves and how we interact with others.

    To do this exercise, initially bring three different people to mind. Pick out people
    who you have formed some kind of opinion about. Bring each person to mind
    clearly. Then become aware of a quality or characteristic that you ascribe to each
    one of them.

    If you like, you can find somebody to work with. Both of you can do this exercise.
    But if you don’t have anybody to work with, then it is perfectly alright to work by
    yourself, although you might want to make some written notes about what you dis-
    cover.

    If you are working with a partner, find someplace to sit and talk comfortably. Briefly
    tell your partner about the other people who came up for you. Then for each of
    these people, work through the following process. -- Say what the characteristic or
    quality is that you perceive in the other person. Then see if you can own that same
    characteristic in yourself. How is it present in your own life? How do you feel about
    that quality? When has it been useful for you to be this way? Have there been times
    that this characteristic has hindered you? [You may decide to alternate with your
    partner, each taking one of your people at a time. Or you can do all three at once,
    and then switch.]

    Don’t rush this process. Don’t be “rehearsed” when talking about how the charac-
    teristic operates in your life. Settle in and see what new information you can dis-
    cover about yourself as you go along.

    Here are three very brief examples of how the process might work:

    Begin by describing the person who comes to mind. Then follow the general pat-
    tern outlined below, by saying something like:

    He is an aggressive person.
    This is how I have been aggressive....
    Here is how my aggressive tendencies have helped me....
    Here is how my aggression has hindered me....

    I think she is a charming person.
    I can be charming. Here is a time when I can remember being charming....
    This is how my ability to be charming has helped me....
    This is how being charming has hindered me....

    He is a dishonest person.
    This is how I have been dishonest in the past....
    These are times when my dishonesty has actually been useful to me. This is how....
    Here is how my dishonesty has hindered me....

    Be sure to alternate with your partner. Switch roles. In the time you have available,
    make sure that you each get a chance to work with this exercise. When you both
    feel finished with the process, take some time to share with each other how you
    feel about this experiment, and some of the things that you may have discovered.

    Knihy Google
    https://books.google.cz/books/about/Manual_of_Gestalt_Practice_in_the_tradit.html

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    tady je fajn twitter thread s otazkami k zamysleni ohledne Stinu. ve stylu

    1. Who in your personal life do you most hate and in what ways are you afraid that you are secretly like them?


    Thread by @GeniesLoki on Thread Reader App – Thread Reader App
    https://threadreaderapp.com/thread/1309411888753762304.html
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Tady je zajímavá knížka Vnitřní svět traumatu (vyšel i překlad u Portálu)

    napsala jsem si k tomu (knížku jsem zatím nečetla, mám to z přednášky)

    - clovek zaziva nejakou brutal dezintegracni uzkost (strach o zivot nebo nejaky rozpad neceho zasadniho)
    - psychika se vytvorenim traumatu pokusi udrzet stabilitu
    - psychicky obsah kolem toho se rozdeli do nejake regresni postavy (obeti) a do nejake perzekucni (demon, satan, vrah, zly doktor, prisera, ...).
    - ta unbearable pain se uzamkne v nevedomi. ta perzekuce je takova zvracena péče, neco jako kdyby rodice svoje dite uzamkli ve sklepe (bezpečí)
    - behem analyzy se ta perzekucni postava nejak zmeni do pečujici, vice se to propoji s vedomim

    priklad: pani furt pronasleduji pavouci, ale postupne zjisti ze ji nechteji znicit ale obejmout a jejich tvaremi zacne prosvitat oblicej jeji matky ktera spachala sebevrazdu

    - klasicky zpusob jak nevedomi toto komunikuje je projekce, tj tu perzekuci clovek vidi vsude kolem sebe, misto aby vnimal jak a proc skrti sam sebe

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam