• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    RSZ
    RSZ --- ---
    FATALLUBA: btw já jsem nedávno vyprávěl dětem, že jsem jako dítě sral přímo na koleje, když jsem jezdil vlakem - přišlo jim to docela zábavný:)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FATALLUBA: byly k tomu urcene vytopny se svym personalem... a take se to bezne nenechavalo vyhasinat a udrzovalo v horkym stavu, kdy personal vytopny se staral o udrzeni tlaku pary.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    FATALLUBA: fíra ne, ale lidi kolem jo
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    RSZ: v čase 4:40 je taky jedna
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    RSZ: Hlavně když si člověk uvědomí, kolik emisí a bordelu pára nadělala a proti tomu elektrika se zero emissions.
    Tedy na trakci zero. V elektrárně samozřejmě podle typu výroby nějaké jsou, kdyby chtěl někdo rejpat.
    A to je 50.let rozdílu.
    Jedna z nejsilnějších (Albatros 1.ka - 498.1) měla výkon 2000kw a proti tomu současná elektrická 380ka Zátopek 6400kw.
    Jako pára byla roztomilá a dneska na to s nostalgií vzpomínáme, ale zaplaťpánbůh, že jsme se posunuli jako lidstvo dál.

    Mimochodem bych rád viděl video, jak se taková pára najíždí.
    To musel fíra dorazit do práce ve 3.ráno, aby byl na 5.tou schopnej připojit osobáček a valit na nějakou pravidelnou linku. :)))
    RSZ
    RSZ --- ---
    JND: pěkný
    v tom prvním videu potkává v 1:37 lamínátku, solidní kontrast
    JND
    JND --- ---
    Klikněte si na ty odkazy CSSR ....

    Contributions Locomotive History
    http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/grievesfilm/e_grieves.html?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Unikátní záběry Jiřího Kánského z pravidelného provozu "Papiňáku" 998 201-8 v Setuze z roku 2005
    https://www.youtube.com/watch?v=LnDLK2t55Zg
    JFM
    JFM --- ---
    Fireless locomotive working at the Sasol Solvent factory in Herne, Germany. Apr 2013
    https://www.youtube.com/watch?v=k-8JYQ28flk
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    https://twitter.com/doc7austin/status/1607035145801850881
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    Přátelé parních mašinek! Ve skanzenu těžby vápence Solvayovy lomy v Českém krasu aktuálně sbírají finance na zakoupení parní mašinky z roku 1927. Sbírka běží do půlky prosince a odměny pro dárce jsou vcelku vtipné. :-) Více informací zde: https://www.donio.cz/parnilokomotiva . Díky všem, kdo se zapojí!

    Vraťme parní provoz do krasu -- Skanzen Solvayovy lomy - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?time_continue=65&v=9dreNPFYtyc&feature=emb_title
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Zajímavější je možná tohle, včetně popisku:

    Union Pacific Big Boy #4014 Steam Train Accelerating and Sanding Flues (8/27/21)
    https://www.youtube.com/watch?v=UYYzhjUzCOU


    Dieselová lokomotiva je od roku 2021 integrální součást sestavy Big Boye a to kvůli brzdění.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    VACA: Zababa!
    VACA
    VACA --- ---
    Peknej zaber


    Union Pacific 3985 & "Full Throttle" Steve Lee, UP Engineer
    https://youtu.be/ZVcOPIaekOU
    JDAG
    JDAG --- ---
    Albatros ze Slovenska bude od středy k vidění v Lužné, v neděli sveze lidi do Brna - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/albatros-ze-slovenska-bude-od-stredy-k-videni-v-luzne-v-nedeli-sveze-lidi-do-brna-127470/
    JND
    JND --- ---
    Albatros 498.104 na soustruhu v Praze!
    https://www.youtube.com/watch?v=5OaqhMsvTmA
    RSZ
    RSZ --- ---
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    JFM: Ten parní jeřáb je nářez! Frézu stejného typu má tuším muzeum v Lužné, je to ta co léta hnila ve Strančicích. Doufám že projde důstojnou renovací a že jí někdy uvidím točit se.
    JFM
    JFM --- ---
    Trochu to tady vytapetuju úlovky z mojí nedávné cesty do Budapešti.
    Je toho dost, tak sem dám klikací náhledy.

    Železniční muzeum Magyar Vasúttörténeti Park








































    Parní jeřáb a parní sněhová fréza tamtéž






    A nakonec jedna kapotovaná krasavice v Közlekedési Múzeum. Kvůli stísněným prostorám nešla lépe nafotit.



    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam