reap> necasove uvahy si prave davam, z hlediska filologu bezpecne, ovsem extra zazivne cteni to neni ... me antikrist prisel velmi hutny, uprime jsem se jim bavil ... rekl bych velmi ctive sepsana rana kladivem do krestanstvi ... zarathustru nepoberes bez komentovaneho vydani a slusne znalosti bible ... a smz bez schopnosti cist basne, zarathustra je basnik ...
resurrection>
Ano ctu Nietzscheho a domnivam se ze ho docela i chapu. A uz z toho duvodu bych si nedovolil neco takhle kategoricky tvrdit.
... to, ze ty si nedovolis neco tvrdit je jiste pro vsechny velmi zajimava informace ...
Kdyz vezmu v potaz to, ze vetsina konkretnich aplikaci u N pochazela ze snahy vymezit se vuci tehdejsi vetsinove filozofii (zejmena krestanske, Kant jako jeji vrchol) a ukazat v podstate jinou cestu (obvykle opacnym pohledem, priklad: slabym se pomaha v Krestanstvi VS kdo je slaby, je predmetem me pomsty a utlacovani u Nietzscheho), tak se mi zda takovahle interpretace skutecne dost kratkozraka. Mnohem zajimavejsi a presaznejsi jsou teze obecne, tedy zavery na ktere N poukazuje...
pochybuju ze hlavni motiv jeho tvorby tkvi ve vymezeni se mase ... nemiloval snad zarathustra lidi ? ... btw. trochu jine je to schopenhauera ... pokud te uspokojuje cteni tezi, je to tva volba ...
To jak nahlizet tuto konkretni situaci (i vsechny jine), kterou tady resime, by melo byt predmetem kazdeho jedince, ktery aspiruje na prevzeti plne odpovednosti za sve ciny, svuj zivot atd. Vase kategoricke soudy jsou jen jedny z mnoha moznych. A v tom je ta sila, ta vule chcete-li...
zde nikdo nekaze slovo bozi ! ... vse je predmetem diskuze ... ty snad nesoudis ? ...
nympho> ja to tak pochopil ...
chajim> trochu parafraze ... kdyby nebyli slabi jini, museli bychom byt slabi sami ...