• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WHITESCORPIONietzsche & Schopenhauer - filosofujeme kladivem !
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    Tak pravil Zarathustra - kniha plna pravdy a zaroven i zajimavych extremu... jak na Vas pusobila.. pusobi...?
    JEDI
    JEDI --- ---
    Zajímavý jsou jeho teorie pohlavní lásky, aneb jedinec je pouze nástrojem druhu.

    Asi jsem na cestě estetického vykoupení ducha.

    Jak vůbec Schopenhauer vnímá umění jako takové.
    že by to vnímal jako jen útěchu mi nepřijde.

    Co myslí tím noumenálnám opačným smyslem jako reálné není rozum, ale nerozum, iracionální vůle, bez smyslu a bez cíle.
    Ve smyslu jakože mu hráblo a teď to bude jinak?

    Co vlastně chtěl ten Schopenhauer říct? Jakože vytvoří další model na desítkách jiných?
    Copy paste, copy paste?


    SHALDAN
    SHALDAN --- ---
    CAMPANELLA: no ... když mě naštve něčím "ženským" moje manželka, rád si přečtu hlášky Arthura na ženy, to mně vždycky zvedne náladu :). Pak si zamedituji nad odpovědnými místy Písma a máme doma klid :).
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    CAMPANELLA: a co? zatím píšeš pěkně:)
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    hej, napište sem něco, sakra
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    no nic, dneska ráno jsem konečně pochopila, jakej rozdíl je mezi kauzalitou u Kanta a Artura
    Kant to má v těch čistejch rozvažovacích pojmech- teda drží se to u subjektu, ale je to v rámci toho rozvažování- netýká se to názoru (čas a prostor), což podle Schopenhauera neni možný, protože kauzalita se nutně vyskytuje u času a prostoru, spíš a čas a prostor s ní... to pak má rozpracovaný v tý disertační práci- řiká tomu Gesetz der Kausalität- jako že hmota je neustálý přeskupování nečeho a neni možný si hypoteticky představit nějakej začátek toho, takže kauzalita předchází rozvažování a shrnuje to pod tu větu o dostatečnym důvodu, což je jedna z těch čtyřech vět (zákon sporu atd.)- kterejm přisuzuje metalogickou pravdivost- ale furt nevim, co tim přesně myslí
    toť moje syntéza
    jo a poznámky od Artura- že Kantův důvod jevu je taková skrytá kauzalita- usuzování na věci o sobě, což si nemůže dovolit, prortože to má zustat v rozvažování a ne se dotýkat empirie
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    dobře, tak líbí se vám styl jeho psaní- jak jak je to přehledný?
    Mě se Svět jako.. líbí hodně, dokonce si nemyslim, že člověk nutně musí mít přečtenýho Kanta i ty jeho předchozí věci, na který navazuje, že se to docela dobře chytit, ale zase pravda, že když člověk zbytek zná, tak jsou z toho rozsáhlejší závěry
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    jo, bobři
    hele prostě jak je to u Artura s tou věcí o sobě- furt nechápu, jak se vůle dokáže vyhnout určitý reflexi, že stejně neskončí v čase a prostoru- jako co se projevu týče- to je jasný, ale v tom utváření..
    WANDERMARE
    WANDERMARE --- ---
    "Je-li například jaké štěstí v tom, věřit, že jsme vykoupeni z hříchu, není k tomu třeba předpokladu, aby člověk hříšným byl, nýbrž aby se hříšným cítil."
    REAP
    REAP --- ---
    CAMPANELLA: Ale hovno, na Metafyziku lásky letí bobři.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    CAMPANELLA: Ja jsem pro!!!
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    jo taky dobrý téma ta jeho disertační práce, jako jestli o tom někdo něco ví, překládal- jak je to s tou kauzalitou..- já trochu jo, ale jsem hovno Němec
    stydim se, ale nevim, co je to ten 4. kořen věty o důvody, snad jsem někde zahlídla, že usuzování- má to právě v tý práci
    nebo dobrá sekundární literatura k němu...???
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    to je fakt, tak co Svět jako vůle a představa, zbytek se číst nedá, inspirativní, ale na hovno
    pár věcí?
    v čem je vlastně překonanej- slyšela jsem, že skrz prostor- to si nemyslim(napiště si, můžem to víc rozvádět), minimálně má chybu v tom, že uvažuje větší množství existence subjektů
    Věříte jeho metafyzice?- já si nejsem jistá u tý vůle, musí tam mít někde chybu, ale jinak dokonalý- můžem se vrtat v tý třetí antinomii, ze který si to odvodil a jak a tak
    nebo v jeho kritice Kanta- krásně přehledný
    nebo nebo toho je hodně- jeho hlášky na předchozí filosofy
    no a jak vám je sympatickej, jako skrz přesnost
    nebo můžem nadávat, že si o něm všichni myslej, že je šarlatán budhista a promítá se to v jeho důkazech
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    CAMPANELLA: příliš obecné, aby se na to dalo pořádně zareagovat:)
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    myslim to vážně, pojďte se vrtat v Arturovi
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    CAMPANELLA: tiše, stařec rozjímá...
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    hele nechcete to tady obnovit?
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    GOBERS:
    mno...tak ju, no:-)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    CHAJIM: to bylo na to, že nevíš, jestli je to sehnatelný...:-D
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    GOBERS: já to mám:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam