• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky

    Pravidla klubu

    • Tento klub je o konkrétních Vašich zkušenostech. To znamená, že pokud budete vkládat referenci na některý e-shop, musí jít pouze o Vaši zkušenost nebo o případ, u kterého jste byli přítomni. Jedna paní povídala... se bude mazat.
    • V klubu probíhá běžná volná diskuze k tématu. Pokud chce někdo vložit svoji konkrétní referenci, uvede tyto údaje:
      1. www adresu, resp. doménu, pod kterou e–shop vystupuje, např.: vltava.cz
      2. co v e–shopu dělal. Používané termíny budou NAKUP, REKLAMACE, VRACENI, ZKOUSKA, DOTAZ
      3. zhruba finanční výši nákupu, o který se jedná: do 500,– Kč; do 2 000,– Kč; do 10 000,– Kč, do 20 000,– Kč, do 50 000,– Kč a nad 50 000,– Kč
      4. zda-li hodnotí práci e–shopu kladně či záporně, v případě reklamace, zkoušky nebo vrácení uvede, zda-li bylo žádosti vyhověno a za jakou dobu a jakých podmínek.
      5. Poté může uvést další poznámky, svoje postřehy, emotivní výlevy, nadávky a tak... např. jak s ním bylo jednáno, zda-li se na něj obchodník usmíval :) nebo jeslti čekal frontu.
    • Hledá-li někdo zkušenosti ostatních s nějakým internetovým obchodem, napíše do formulaře pro vkládání příspěvku jeho adresu - název domény, např.: vltava.cz a klikne na tlačícko FILTR.
    ODKAZY:
    KLUB Ochrana spotrebitele - nakupovani, reklamace, souvisejici zakony apod
    Svět spotřebitelů | Zákon o ochraně spotřebitele | Česká obchodní inspekce | Jak reklamovat komponenty (zive.cz)
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    TERRYNKA: chyba. samotný fakt, zda někdo má, nebo nemá ič nemá vliv. důležité je, zda jedná jako koncový spotřebitel, nebo zboží koupil za účelem podnikatelské činnosti.

    "Spotřebitelem je fyzická nebo právnická osoba, která je účastníkem trhu, tedy nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Spotřebitelem je tak pouze subjekt, který je konečným uživatelem výrobku nebo služby, které jsou určeny pro jeho osobní (konečnou) spotřebu."
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    ADAM: z ceho tak usuzujes? Uvedeni ICO na fakture svedci o obchodnim vztahu, kde prava a povinnosti upravuje obchodni zakonik a ten neuklada prodejci povinnost icarum umoznit vraceni zbozi ve 14ti denni lhute. Mnohem lepsi moznost je pozadat o zmenu faktury a nasledne to doresit. Slusnost na obou stranach je zaklad, rekla bych.
    ADAM
    ADAM --- ---
    jo, hlavně to tam proboha nenosit osobně. prostě poslat a basta, s nikým se nevybavovat!!!
    ADAM
    ADAM --- ---
    KUBULA: poslat zpět do eshopu s tím že vrací dle par. xxx do 14ti dnů a žádá o vrác. kupní smloluvy na účet yyy

    uvést, že ač na faktuře bylo uvedeno ičo, tak nepochybně zahradní gril koupila jako spotřebitel, nikoliv jako podnikatel.

    na 99% jí peníze příjdou zpět.
    pokud jí zpět příjde gril s tím, že to neberou, protože na faktuře je IČ, tak na 100% následný soudní spor vyhraje (oni si toho budou vědomi, takže to k soudu určitě nedospěje).
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    KUBULA: Není. Výměna není možná, pouze vrácení ve 14ti denní lhůtě. To, že není možno vrátit, pokud je na FA IČO, je dáno tím, že nákupy na IČO se řídí obchodním zákoníkem, ne občanským. Obchodní zákoník tohle nemožňuje.
    Ať zkusí zavolat na zákaznický servis ( 840 625 529 ) a požádat o změnu faktury a následně dořešit po té změně, pokud to bude umožněno.
    KUBULA
    KUBULA --- ---
    zdar, mam problem s reklamaci a potreboval bych radu. mati koupila na Mallu zahradni gril, ktery ani nerozbalila(nevyhovoval) a chtela by ho vymenit za jiny. jenze faktura sla na jeji zivnost (zubni praxe) a tak ji ho nechteji vzit zpatky.
    je zde nejaka pravnicka klicka pres kterou by se to dalo vratit? nejedna se o vraceni, ale o vymenu zbozi... diky za jakoukoliv radu;)
    COQUINE
    COQUINE --- ---
    neco pro damy:
    http://www.konjacspongecompany.com/ (konjac houbicky)
    doporucuji, do tydne je zbozi doma.
    JAROUSH
    JAROUSH --- ---
    javari.co.uk
    Provedno několik nákupů (tašky, kabelky,boty). Téměř vždy bez problémů, posílají obyčejně poštou (pokud si dobře pamatuju), obvykle za pár liber a doma (v ČR) to mám max. tak do 14 dnů.
    Nedávno mi jedna věc ještě měsíc po objednání nedorazila. Ozval jsem se, jestli se něco stalo u nich. Odpověděli, že pravděpodobně došlo ke ztrátě během přepravy a okamžitě (tedy bez dalších emailů, potrzování apod.) poslali zpátky peníze (šlo o cca 14 liber, nevim tedy jak by se zachovali při vyšší částce).
    Hodnotím kladně.
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    COQUINE: dikes, mrknu
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    zdravim, mate nekdo zkusenosti s nejakym levnym a zodpovednym eshop - papirnictvim? diky
    BAALBERITH
    BAALBERITH --- ---
    ahoj, mate nekdo zkusenosti s koupi pouzite knihy pres amazon.co.uk ? prijde mi to jako podivna cenova relace od £0.01 a moc tomu neverim..
    ( http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/0500203296/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&redirect=true&qid=1331496766&sr=8-1-fkmr0&condition=all )
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    Ruční-Nářadí.cz fpohode, komunikace O.K., sice rozbehli to až ked som im zatelefonoval co a jak, ale rozvoz na vybrane vecičky majú zdarma,, snad k skusenostiam ohledne reklamace nedojde...
    MARI
    MARI --- ---
    ŽenskáRuka.cz, Každá domácnost potřebuje ženskou ruku
    http://www.zenskaruka.cz/

    - NEDOPORUČUJU!
    - po 14 dnech, kdy mělo zboží přijít, se neobtěžovali ani oznámit, že zboží vlastně nemají skladem. 2x jsem telefonovala (nikdo to nebral), pak psala i email. až ve druhém emailu, ve kterém jsem jim pohrozila oznámením na českou obchodní inspekci, mi napsali, že od nového roku se jim objednávky od tohoto dodavatele zpožďují z důvodu změn ve výrobě (wtf, co mě má tohle zajímat?). a že "ještě dnes zjistí předpokládané dodání". čekala jsem dalších 5 dní, žádná reakce. znovu jsem volala, nikdo to nebral. nakonec jsem napsala žádost o zrušení objednávky a vrácení peněž (jj, za zboží jsem platila předem, což příště u neověřeného eshopu dělat nebudu). teď čekám, kdy mi peníze pošlou... a jestli vůbec (není to úplně malá částka).
    SA_KRA_
    SA_KRA_ --- ---
    mustwear.cz

    Servis zatim vyborny- odeslano pres e-shop s osobnim odberem- behem 5 minut mi volali, ze si zbozi muzu vyzvednout hned zitra.
    pak jeste potvrdili objednavku emailem, to vse za cca 15 minut.
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    MAGGIE: to není o dělání problémů, vždy se snažím nejdřív slušně, klidně a smírně domluvit - ale když vidím že není vůle, tak je dobrý znát jaký máš jako zákazník práva a možnosti
    Jednou jedinkrát jsem to musel nechat dojít tak daleko, že jsem si zavolal šéfa dotyčného pracovníka na reklamacích, tomu jsem vysvětlil že jeho podřízený dělá svojí práci dobře, ale že nejspíš není v jeho pravomoci mi pomoct a že chci písemně vyjádření proč nechtějí uznat reklamaci. Na jeho dotaz na co to chci jsem mu řekl, že to bude podklad pro DAS pro zahájení soudního jednání. Za 5 minut jsem odcházel s penězi. To není o dělání problémů, ale nenechat si kálet na hlavu...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    FRAUD: diky, no ja jim nechci delat problemy, jen chci svoje boty za tu cenu uzivat aspon dve sezony, resp. i ta jedna by byla fajn, coz neni
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ADAM: nechala bych, ale obavam se, ze mi stejny u obuvnika nedaji - je na tom logo firmy, nechci mit na botech za 3000 na kazdy jiny zip
    ADAM
    ADAM --- ---
    MAGGIE: jestli to jsou dobre boty, neni nejrozumnější takovou prkotinu jako zip prostě nechat spravit?
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    MAGGIE: je to tak, ale nebudeš zboží reklamovat - pozor, to slovo nesmí padnout! a kdyby ho řikala protistrana tak se braň že nereklamuješ, ale budeš žádat o uvedení věci do stavu odpovídajícího kupní smlouvě - tzn. bezvadné zboží
    viz §616 ObčZ Shoda s kupní smlouvou
    Občanský zákoník - Shoda s kupní smlouvou Odpovědnost za vady prodané věci
    http://zakony.kurzy.cz/40-1964-obcansky-zakonik/paragraf-613-az-627/
    (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
    samozřejmě nelze ten odstavec aplikovat např. na běžné opotřebení, ale to rozpadající se zip asi není
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    MAGGIE: s damskou velikosti 42 neni jednoduche sehnat nejake hezke boty, takze u techto mi je to dost lito - mym hlavnim cilem je tedy vlastnit je (ale v OK stavu) i na nadale
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam