• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    STRYX: Musis holt kracet po britu noze a nikam nespadnout :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Proste clovek si nevybere :-) Kdyz namalujes par uchylnych skvrn, bude te kritizovat Alistair, ze to neni sdelne a kdyz namalujes neco sdelneho, bude te kritizovat Teapod, ze je to kyc. Podle me je 1000x lepsi "kyc" ktery vznikl organicky z nitra autora nez post-pseudo-dekonstruo-cool-anti-umeni, ktere existuje jen tim, ze se (neuspesne) snazi byt "originalni" a za kazdou cenu "jine" a "nove". Kyc - pokud je vyvazeny, ideove bohaty, prirozeny - je to prave a jedine Umeni. Vsechno ostatni jsou jen mordorske skreti pokusy se krase kyce vyrovnat extremnosti negace.
    STRYX
    STRYX --- ---
    TEAPOD: Tyjo, huste srovnani ;o) Ale dik za feedbeck. Myslis, ze bys mohl byt jeste konkretnejsi?

    Proc ti vadi Uuuuuuuuuu, pocit, kyčového klidu, romantismu, zamlžení a zdánlive nejasnosti? Co je na nich spatne? Take uplne netusim co si predstavit pod tou promyslenou praci s kompozici.

    Samozrejme nevim, do jake miry se mi to ve vysledku povedlo, ale pokusim se vysvetlenim oc jsem se snazil odpovedet na to, proc tyto obrazky vznikly. Pokousel jsem se v nich podchytit takovou delikatni naladu, ktera me uz delsi cas laka, a ktere bych rad vytvoril nejakou vizualni stopu. Jeji vyznamne charakteristiky jsem tady o neco nize jiz zminoval. Les je pochopitelne zastresujici tema. A vlhkost je jeho specifikum. Les v tomto pojeti vnimam jako ekvivalent vody. Je chladny, stinny, objimajici. V jeho hlubinach se pohybuji obri nezretelne tvary. Cim hloubeji v nem clovek plave, tim vice se nori do priseri, svetla ubyva a barvi se do tyrkysovych odstinu. Mytiny jsou jako ostrovy. Jsou oazami v pousti lesa, kde clovek opet vyplave na hladinu a muze se osvezit douskem vzduchu pred dalsim putovanim.

    Stejne jako se pisek presypa po dunach, tak les, obdobne jako voda, nema pevny tvar. Preleva se a misi. To co bylo tuhle tady, je onde nekde uplne jinde. Mozna v jinych souvislostech, mozna rozlozene do jinych uskupeni. Ve dne, kdy svetlo stale jeste rysuje z jeho sera tvary, je jeho prostor 'pouze' matouci. V noci v nem prostor zapomene na sva jmena.

    Ta prochazka lesem, kterou zobrazuji na obrazcich se neodehrava pouze v klasickem smyslu. Kdyz jim venujete trochu pozornosti, bude brzy ocividne, ze nasledne vyjevy povstavaji z casti tech predeslych. Jenom jsou ruzne poroztacene. Proporcne pozmenene. Zrcadlene. Zmnozene. Prochazka totiz probiha i smerem napric tvary, ktere se sousledne promenuji, jak mezi nima rovina 'platna' prochazi dal. Prenaseji se tvarove a motivove akcenty. Promenuji se a cizeluji se. Upoutavaji pozornost na to, co bylo v predchozich obrazcich zmineno jenom letmo nebo v jine podobe.

    To je z casti takovy muj konceptualni zert, z druhe strany je to vsak neco, co me primnelo udelat jich behem par dnu tolik, navzdory spouste jine prace, kterou jsem mel na starost. Bylo totiz nesmirne zabavne, kouknout do nejakeho rohu prave nakresleneho obrazku a rict si: 'Hmm...jak to asi vypada za timhle kmenem? V tamte rokli?' a pustit se tim smerem dal. Zjistit co je tam za mlhou, ktera by se dala krajet.

    V reakci na Alistairovy vytky z minuleho mesice, jsem se postupne rozhodnul pojmout formu obrazku v mem nejoblibenejsim duchu. Doufal jsem ve sdelnost pocitovosti. Tomu je imho zatim nejblize obrazek les9. Pokud neco, pak je to forma s vyznamnejsi inspiraci klasickym romantismem konce devatenacteho stoleti, ktery osobne vnimam jako obecny vrchol toho, ceho nase kultura v oblasti umeni dosahla. Nehlede na to, ze je mi pomerne sympaticka urcita teze, jez ma za to, ze princip romantismu je jednim ze dvou jedinych maximalne smysluplnych pristupu k cemukoliv. Proto je v obrazcich pritomna dynamika svetla a stinu, eerie pocit, romanticky vztah ke tvarum divoke prirody. Vsudypritomna mlha, je samozrejme take naprosto zasadni motiv. Plni ulohu dveri mezi jednotlivymi misty. Mlha stira pevne kontury, vnasi nejistotu mezi konkretni tvary. Otevira okamzik chvili, kdy neni jasne, zda-li to v mlze jsou kmeny stromu, nebo siluety stojicich postav. Nebo neceho uplne jineho, atd.

    Osobne jsem celou serii nadsen. Uz pro to, jak jsem se bavil pri jeji tvorbe. Hlavni rozdil, ve ktery doufam, mezi tim co jsem nakreslil a obrazky, ktere jsi uvedl, je nutkani prijit na to, co je to za mista, na ktera vedou promenujici se podoby lesa. Cim sou typicka. S jakymi jinymi misty sousedi. Kam se z nich da jit dal. Bohuzel zatim nejsem schopen nejake smysluplně objektivni reflexe ohledne toho, do jake miry skutecne mohou indukovat tuhle naladu. Doufam, ze alespon trochu ano.

    Pokusim se obrazku vytvorit jeste nekolik (minimalne jeden je jiz skoro dokresleny), nebot prave v serii, mnozstvi a spolecnem srovnani imho pusobi nejlepe.
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    myslím, že bych se vypravila tudy: STRYX
    :)
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    http://fc04.deviantart.com/fs19/i/2007/248/5/6/Airbrush_Painting_by_js4853.jpg
    http://fc02.deviantart.com/fs11/i/2006/206/3/f/Untitled_by_js4853.jpg

    http://farm3.static.flickr.com/2143/2520020039_c4856090b2_o.jpg

    Světlost - černá a bíla, taková typická pro airbrush. Barevnost - smaragdová zeleň ve které se neobjevují další barvy.

    A co mi vadi na tvých pracech nejvic, je takové Uuuuuuuuuu, pocit, kyčového klidu, romantismu, zamlžení a zdánlive nejasnosti.

    Kompozice je jako kousek, jako detail, nesnažíš se s ní nějak promyšleně pracovat.

    Pro mě je to profesionalní kýč, a nechápu proč musí vznikat. Pro mě tvoje prace maji hodně blízko k pracem tohoto typu http://www.airbrush.com/data/gallery/6bba9ac4-69de-4e57-b231-6a117319afb1.jpg
    STRYX
    STRYX --- ---
    TEAPOD: Tak s tou nejsem uplne obeznamen. Mel bys nejake typicke priklady?
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    STRYX: Mě to přijde jako airbrushová malba konce začatku 90 let.
    STRYX
    STRYX --- ---
    OKEYA: Hm, hm. Zkusim se trochu zamyslet nad barvami... ale nic neslibuju :o)

    Jeje... ten obdelnik mi tam trochu utekl. To muselo byt uz nejak pozde k ranu :oD
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    STRYX: Všechno co píšeš tam cítím a vidím .. to jo .. ale ty studené zelené a modré .. ty úplně zalézají za nehty ... kdyby tam byl jen kousek žluté nebo hnědé.. Takhle mi přijde, jako že to je krásný les, jako popisuješ vyfocený přes azurový filtr.

    Jo a dveře ... takový obdélník přes ten tlustý strom .. nebo ho vidím jen já?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam