Tento mesic vyslo u Arga nove vydani Holdstockova Lesu Mytag. Mam velkou radost, ze jsem mohl doprovodit knihu vnitrnimi ilustracemi.
Rozhodl jsem se pojednat knihu a jeji motivy spise abstraktneji a interpretovat pribehove dynamiky v Jungianskem paradigmatu. Vchod do lesa je uvodni obrazek. Pak jsou graficke prvky a uvody kapitol. Tri velke obrazky uvadeji tri casti pribehu.
Na prvnim dochazi k setkani a aktivaci latentnich nevedomych sil. Koreny coby vodni vlny podemilaji kamenne zaklady Morrisovskeho anglickeho domu reprezentujiciho vedomou cast psyche. Doubky klici do noveho prostoru.
Na druhe je anima pruvodkyne hrdiny, obklopena druziniky v jedne ze svych ptacich variant, kteri zastupuji vzdusny zivel a predstavuji aktivnejsi polohu psychickych obsahu, ktere jsou na prvnim obrazku znazorneny pouze statickou vertikalou kmenu v pozadi. Centralni kamen, zub obra, pod kterym lezi jeji otec predstavuje pribeho jadro mytu, ktere je znakovymi retezci spjato se svymi dalsimi alternativami. Otec, v obracene embryonalni poloze je cilem jejiho smerovani, odkazem predku a zaroven pocatkem jejiho pribehu.
Na treti je kanec, obraz temneho otce a v zaveru uspesne integrovany prvek. Plamenna hradba predstavuje hranici forem a nejvyssi exaltovanou podobu nevedomych sil. Prechod je z kamenu a hliny. Hvezda je nadeje znovuzrozeni a zastupuje nepritomne nejzassi misto lesa.
V obrazcich je kvaternita zivlu, kdy tri vytvari stoupajici gradaci a zeme vzdy slouzi jako medium.