• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AXTHEBLego - stavebnice pro vsechny generace
    KOUSICEK
    KOUSICEK --- ---
    Mate nejaky doporucny set na staveni takoveho auta? zajimame to.
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    KAERO: Jj, ještě jsem pak dodělal nahoru uzavěrku i mezinapravového. Ta uzávěra na nápravách funguje tak, že se přitlačí ty 16z kola jak jsou vidět nad nápravami k nápravě k ozubeným kolům, co nejsou vidět a spojí se tak obě strany, mezinápravový je normálně přes clutch, dole to možná taky ještě předělám, ale je tam málo místa... uvidím, možná ty diferáky nakonec vyhodim a nechám jen ten mezinápravový... Ještě se to hodněkrát změní. :D
    KAERO
    KAERO --- ---
    SHMADE: to je velky rozdil... to uzaviras temi linearnimi posuvy? pneumatiku tam nikde nevidim...?
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    KAERO: Smysl to moc nemá, jak říkám dělám si to většinou složitější, ale zas třeba to může pomoct, když se potřebuješ otočit na nějakém stísněném místě... Včera, když jsme to testoval, tak poloměr otáčení se všim otevřenym vs. se všim zavřenym je skoro dvojnásobný...
    KAERO
    KAERO --- ---
    SHMADE: ma smysl mit uzaverky diferencialu kdyz se jede v tezkem terenu? nebo tam jsou i nejake rychlejsi zavodni casti?
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: No ono to na tomhle trucku bylo jinak, přední náprava byla kyvná a vlastně se dala pneumaticky naklápět, takže občas si tím člověk mohl trochu pomoct, vlastně do dneška to vysloveně v pravidlech zakázané není, ale od toho mého pokusu jsem to já ani nikdo další znovu nepoužil. I když na letošním autě budu mít něco podobného - ztužení podvozku, ke kterému dojde po uzamčení nápravových diferenciálů, ale je to spíš vedlejší efekt konstrukce, než záměr...

    K podvozku - já se vždy snažím nějak konstrukcí přiblížit reálu, ale kolikrát na tom jsou v závodě lépe auta, která jsou v podstatě tuhá, bez jakéhokoliv systému zavěšení a k "pružení a artikulaci podvozku dochází pouze díky součtu malých vůlí a pružnosti plastu... Já to vždycky stavim složitě, tak je víc věcí co může v závodě selhat... :)

    Teď o víkendu jsme si trochu stavěl, když už je to za humny, tak mám nějak +- funkční podvozek...

    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Díky za motivaci.

    Sem koukal na stránkách LTT že tvůj první rok účasti, a hned jsi obsadil místo na bedně. A to ještě ty tratě asi byly dost hustý, když se v někerý etapě považovalo za úspěch vůbec projet startovní brankou:D


    Btw, na tom trucku to jsi měl pneumatický odpružení vepředu?

    Bbtw co mě napadlo by v trialu asi moc využití nenašlo, ale řikal sem si že by se v kombinaci s klasickejma tlumičema ze dvou pístů na nápravě propojenejch křížem mezi sebou dal udělat jakoby příčnej stabilizátor..
    Myšlenka vzduchovýho tlumení jako tavýho se mi líbí, jen si nejsem jistej jak bych zabezpečil aby byl ve všech pístech stejnej tlak.
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Tak se stav, já auto ne letošek taky ještě postavený nemám, tak třeba něco stihneš a aspoń ozkoušíš, nebo přijď jen s něčim rozdělaným a zkus si pak sekce nanečisto, ono zrovna u toho trialu je dobrý auto jedna věc, druhá je jak správně projet sekci a nedělat zbytečný chyby, na což třeba já jsme expert :D Moje první auto na trial bylo kombinace stud a studless, převážně stud, protože studless pro mě byla po letech odloučení taky novinka a ani nových dílů jsme moc neměl. :)

    rok 2009
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: díky za reakce.
    Ohledně LTT, což je pro lego i konstruktéry evidentně solidní zatěžkávací zkouška, tam už jsem tak nějak dospěl k názoru, že je asi výhodnější použít tuhý nápravy. Řikám si že člověk si tak může dovolit omezit na minimum použití křížů a kloubů za redukční převodovkou kde už je to do síly. U nezatáčecí nápravy by snad nebyly potřeba vubec.. Tyhle klouby a zejména ty klasický kardanový kříže považuju za nejslabší místo...

    Koukal jsem že termín letošního LTT je 14 dubna. To asi nedávám, nedovedu vyvinout kloudnej stroj do tý doby. Vím, od chvíle co jsem do techniku po letech znovu vstoupil už uběhlo x měsíců. Ale času "overall" bohužel neni až tolik. A taky si nedělám iluze že když ostřílení jezdci laděj auto třeba celej rok, a to vycházej ze svejch předchozích staveb a zkušeností v závodech, že já bych něco kloudnýho teď dal z nuly a bez zkušenností.

    Rád bych se ale přišel alespoň podivat.

    Abych pravdu řekl, furt se rouzkoukávám a snažim se adaptovat možnostem studless systému. Furt mám trochu zkostnatělej mozek a přemejšlení ve starejch standartech studded technicu... Ono i fakt i to množství dílů se kterejma stále nejsem familierní a nemám je prostě zanesený v "databázi" mozgu, a fantazie s nimi tedy neumí pracovat. Často se přistihnu že se snažim najít řešení nějakýho problému, tápu páč se podvědomě snažim aplikovat starý postupy, abych pak zjistil že řešení je třeba uplně jednoduchý a celou dobu na očích :D Když vona ta hlava eviděntně už taky neni tak pružná se adaptovat jako když mi bylo 14, sakra :D


    Ad ty ramena, no asi bych chtěl nějaký v repertoáru na menší kreace..

    Pak teda taky jsem ještě objevil, že teď je poměrně novej díl unašeče, Což mi přijde o dost lepší než ten předchozí kterej mi přijde o něco lepší než ten původní nejstarší.
    Objevilo se to v claas xerion, porshe, a rally autě... Přijde mi to o dost pevnější, a taky možnost na spoj s tyčkou řízení použít axle, pin, nebo pin s kuličkou. Takže by člověk mohl použít i klasickej liftarm nebo placatej liftarm, a nebejt odkázanej jen na ty tyčky s očkem nebo ramena s očkem který maj ten kulák navíc o 90 vůči pinu..

    Ale taky, nemam ani jedno z toho takže jen dedukuji. Nejaký tyhle huby bych ale taky rád pořídil..
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    SHMADE: Né že bys teda ty kola nemohl použít, to zakázaný není, snad jen v S1 je nesmíš použít, jen to auto pak vychází hrozně velký a je problém se vejít do branek, ve finále zatím na trial platilo, že čím víc se dostaneš k minimálním rozměrům dle pravidel (hlavně do šířky) a hmotnosti, tím pro tebe spíše lépe...
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Jestli to myslíš na trial, tak ano ty kola jsou hrozně těžký a vzhledem k pravidlum i velký, ohledně ramen/pohonu, tak pokud zamýšlíš jet trial, případně stavět jiné auto do terénu/s větší hmotností, tak je lepší si nápravy postavit sám a na tyhle se vyprdnout, protože v tomhle praská tohle https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=32494&idColor=86#T=C&C=86
    Jinak trial jeszdim myslim od druhýho ročníku, tak se klidně ptej...
    VACA
    VACA --- ---
    KAERO; SHMADE: díky vám za odpovědi.
    Ještě jsem teda dohledal ohledně powel puller kol/pneumatik, že jsou prej hodně těžký. Mj. i na kostky.org, zejména ohledně Lego Truck Trial jsem zachytil že jejich použití na nějakej terén v praxi neni moc praktické. Že je prej z lega těžký dostat potřebnej kroutivej moment, aby to ale zároveň nemělo tendence lámat kříže/ převody..

    Tak sem trochu znejistěl ohledně tehle kol...

    ---
    Rád bych se Vás ještě zeptal ohledně ramen
    jsou starší https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=32195b&idColor=10#T=C&C=10
    a pak tyhle novější https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=57515&idColor=85#T=C&C=85

    Přijde mi že ty starší maj lpší možnosti uložení tlumiče/ tvoření geometrie odpružení. Na druhou stranu jsou ale široký, a tak si řikám jestli to v důsledku neomezuje zatáčení kol... Ale to jsou jen moje doměnky, zkušenost nemám ani s jedněma..
    Novější jsou o 0,5 stud kratší a na konci zužený...

    Máte s tim někdo zkušenost, je nějakej důvod preferovat ty novější ramena? Jestli je jejich změna designu opravdu evolučním řešením pro lepší vlastnosti, nebo je to jedno...


    SHMADE
    SHMADE --- ---
    VACA: Jsou stejné, liší se jen tím nápisem, mám doma ty bez nápisu, oproti jiným pneu je na ně použita měkčí guma.
    KAERO
    KAERO --- ---
    VACA: asi jsou stejne. jednak maji stejne bricklink cislo: 32298, 32298pb01, a jednak kdyz v rebrickable najdes tenhle dil:
    Search | Rebrickable - Build with LEGO
    https://rebrickable.com/...ted=on&min_year=1990&max_year=2018&min_part_cost=0&max_part_cost=20#parts
    a kliknes na tu pneu, tak ti to napise "This part comes in the following prints:"
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: a sorry, nejak mi uniklo ze KAERO sem tohle videu uz daval.

    Nicmene nejak nepobiram ze to vubec vydrzi pohromade... Ta vec sama o sobe prej vazi 27kg. Zejmena nerozumim tomu co musej vydrzet osy na kterejch se naklapi to rameno..

    Btw lozisko na kerym se to cely otaci je udelany z hlav minifigu:)
    VACA
    VACA --- ---
    Jinak prosimvas, je nejakej rozdil mezi temahle pneumatikama https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=32298pb01&idColor=11#T=C&C=11

    a temahle https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=32298&idColor=11#T=C&C=11

    ?

    Ja bych skoro rek krom toho ze jedny maj bilej napis a druhy ne, ze jsou uplne stejny..
    VACA
    VACA --- ---
    SHMADE: Btw tohle na me vyskocilo potom, ale to na vas asi taky...

    Giant LEGO R/C Go-Kart 3D Printed! - Mantis Hacks E12
    http://www.youtube.com/watch?v=NRL-jwJoaBs



    Jen si rikam, ze skoda ze "jen" 5:1 kdyz uz se do toho takhle pustil. Mel to udelat jeste o trochu vetsi, aby se do toho jeho syn vesel. Pak to omotorovat. To by byla frajerina, videt to decko jak se prohani v " lego technic" motokare.. :D
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    Giant LEGO Go-Kart 3D PRINT Build [Kit 1972] - Mantis Hacks E8
    https://www.youtube.com/watch?v=jDz1jJxER-I
    VACA
    VACA --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---
    TOM_HOST: tak udelal uz toho hodne, viz video niz. k tomu patri jeste Tracked Racer, Extreme Adventure, a ten novy Mack tahac:
    All 13 Official LEGO Technic Models I designed so far (2014-2016) + bonus
    https://www.youtube.com/watch?v=kdDA8_FTApA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam