• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MILAZAJICEKs detmi a pro deti ...tvorba, volny cas, rodicovstvi, cinnosti, vyroba, uceni, vychova
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: to mi přijde divné, já o sobě pochybuju dnes a denně, ale zase když už má člověk něco zaběhnutýho, nemůže to obden měnit, to by bylo dítě chudák.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: jinak se omlouvám, jestli jsem tě urazila, teď mi došlo, že jsi psala, že je to nějaký příbuzný, nemyslela jsem to zle. Ono se dost často stává, že nadaný, velice vzdělaný a nadprůměrně inteligentní člověk toto vyvažuje omezeností v jiných oblastech, naopak lidé bez vzdělání, prostí a jednodušší se vykazují moudrostí tzv. selského rozumu.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    MARKYSHA: jo takhle. ja to brala jako primitiv ve smyslu inteligencne mene nadaneho nevzdelaneho cloveka :-)
    FOXOVA: takovouhle rodinu take znam. syn skolni vek, dcera skolkovy, on neumi moc mluvit, ona nemluvi vubec a jenom skrekama ukauzje na veci, co chce. matka neumi mmoc mluvit a asi bude mentalne trochu jinde a otec je flegmous. o prarodicich radeji nemluve. to pak mi ty decka prijdou jako fakt chudaci :(
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    Ja myslela ze kdyz udelam odstavec na dva radky, ze vam dojde ze to s tim nesouvisi....
    byl to priklad kdy rodice jsou spokojeni s vychovou, presto, ze je zcela jasne to, ze je neco v neporadku a odmitaji cokoliv menit.

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: no i vzdělaní lidé se mohou chovat jako primitivové a říkat o psovi, který omylem šlápne někomu na nohu a považovat obhroublé a vulgární výrazy za tu správnou normu chování (i když je čas od času použijeme všichni) a počítat a dokonce podporovat dítě v jejich používání mi nepřijde jako zrovna správná ukázka inteligence, je mi líto. Já už poznala hafo dobře situovaných, vzdělaných blbů s deseti tituly...
    NIENNA: proto jsem se ptala, co tím přesně myslí - jestli tzv. respektující výchovu, což není absence výchovy nebo jak se říká "nechat růst jak dříví v lese". Můj osobní názor je, že nic nemá zabíhat do extrémů, ale to je asi všem jasný.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    MARKYSHA: primitiv nebude. oba rodice ziji podle antroposofie ( steiner ), oba socialni pracovnici. jako to decko je hodne rozmazlene, ale zas jsou s nim hodne doma. do skolky nechodi, waldorfska skolka je moc daleko.
    my jsme vylevy vzteku resili bouchanim do polstare nebo bouchanim polstare do podlahy. tim se vyvztekal z nejhorsiho a pak slo se uklidnit a rict, proc se zlobi. a pak to nejak zpracovavat dal.
    DARJEEL: tak terapeuta doporucit, tak se na me divaji, jako bych spadla z visne. my mame hodne rozdilne nazory na vychovu, casto protichudné, co ja ucim svoje dite, to oni odmitaji a naopak a celkove jsme tak nejak jiny proud. schodneme se leda na tom, ze misto sezeni u TV/PC by dite melo travit aktivne cas s rodici/vrstevniky/cokoli, jen ne u tehle nerestí.
    MARKYSHA: ja na zadek davam. vareckou nebo co je zrovna po ruce. ale pouze za veci, ktere dite udela záměrně a s vědomím, že za ne na ten zadek dostane. vetsinou navic s upozornenim predem, ze jestli to udela, dostane. loni to bylo asi dvakrat, letos jeste vubec. ale zas je osmilety, vetsinu veci dokazeme slovne vykomunikovat a vetsinu "průserů" udela "nechtěně", tam jsou zas tresty nastavene tak, aby se do priste poucil.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    ANNAWA: To sice ne....ale myslím, že tady se benevolentní výchovou myslí absence výchovy...ta bývá velmi častá. Velmi často se také pojí s absencí jakékoli stimulace....takže opravdu se pak tyto děti opožďují neb mají velmi chudé podněty - prostředí... tj. nemluví, nic nedělají, nic neumí....ale myslím, že to se zdejších mamin netýká... :-)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    MARKYSHA: princip kopírování je imho velmi důležitý pro pochopení toho, kde děti můžou brát své "móresy"... a může se to pak docela blbě cyklit a prohlubovat :-(

    a benevolnentní výchovou určitě k opoždění dítěte nedojde, to spíš už nedostatkem nebo nadměrným množstvím pondětů či jinými faktory, ale volnou výchovou rozhodně ne...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    FOXOVA: ale benevolentní výchova přece nevede k opožďování dítěte?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    FOXOVA: teď je otázka, co si představuješ pod benevolentní výchovou představuješ? Že se nedává na zadek? Třeba moje osobní zkušenost. Když mi to Toník udělal poprvé, přiznám se, že jsem Tondovi (2) plácla přes plenku, násilí zdvojnásobil, máma bouchá mě, já bouchám mámu - je to v pořádku. Takhle malýmu se obtížně vysvětluje, že když biju já je to správně a když on je to ošklivé. Kopíruje, co doma vidí, doslova. Nastavuje zrcadlo. Kopíruje i to, co vidí, jak se chováme k sobě s mužem, jak se chováme ke psům. Později to pokračuje a prohlubuje, dá se lépe vysvětlovat,ale zlozvyky se těžko odstraňují.
    Co myslíš tím obdobím stavění kostek? Že ve čtyřech nemluví, nekreslí? Jak se toho dosahuje nebenevolentní výchovou, jak dítě "donutit" aby se vyvíjelo rychleji?
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    mnoho rodicu co zastava tu benevolentni vychovu si mysli, ze dite z toho casem vyroste, i kdyz urcite usmerneni by probihat melo.

    znam matku, ktera svym zpusobem vychovy vychovava dve deti, kdy je u obou v kazdem smeru opozden ps vyvoj, socialni interkce... je spokojena. Pry jsou jeji deti normalni, a ostatni jsou uzasny. Ma papir z poradny, rika ji to rodina. Ona si je jista. vyvoj mladsiho ditete /4/ se zastavil v obdobi staveni kostek cca kolem 1 roku.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KAWALSKI: ahoj
    můžeš si položit otázku, kde dítě vzalo takovouhle rétoriku (bod 1) a bod 2, kde vzalo to, že takhle může mluvit na vlastní mámu.... otázku normality bych osobně nechal stranou, to je dost ošidné, ale kulantně řečeno je tohle chování ne úplně standardní...
    Pokud ho v tom jeho matka podporuje nebo utvrzuje, tak je to holt jejich věc a nemá jim do toho nikdo moc co mluvit, i když by jsme se třeba v té situaci chovali jinak nebo nám to příjde padlé na hlavu.

    V tomhle věku vyjadřovat negativní pocity je v pořádku (respektive v každém věku je to v pořádku), ale obecně by to mělo být přiměřeným způsobem... osobně bych jim návštěvu rodinného terapeuta doporučil, ale to je asi tak všechno, co s tím člověk může dělat :-(
    FILOMENA
    FILOMENA --- ---
    muzu jen doporucit tuto stavebnici http://pandatron.cz/?1725&puhy.cz%3A_stavebnice_voltik dali jsme ji ted 4 a pul letakovi k svatku a je z ni nadsen. ne vsechno dokaze pochopit, ale za prvni ctyri dny udelal neskutecny pokrok. takze pokud je vase ditko technicky nadane a zajima se, tak dobry tip na darek ;)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KAWALSKI: no nevím, to dítě to vidí doma a zřejmě to považuje za normu chování, matka mi přijde trochu jako primitiv. Hlavně, kde něco tak šíleně násilnickýho sebral?? To kouká na horrory? Určitě bych to za normální nepovažovala měla trochu strach z budoucnosti. Hlavně nechápu, proč by se měl učit nadávat sprostě? Za přijatelnou alternativu bych tolerovala, ty mě ale štveš, já bych to tak chtěl nebo podobně. Já teda řeším obdobný problém - náš dvouletý Toníček začal s tím, že mě začal těma malýma pracičkama mlátit, chytám ho za ně a vysvětluju mu, že se maminka nebije a on pak toho nechá a jde ode mě kopne či bouchne do něčeho a to už nechávám. Potřebuje si někde ten vztek vybít.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAWALSKI: To mi přijde na hlavu :-( Souhlasím s tím, že je dobrý nabídnout dítěti nějaké přijatelné cesty, jak ventilovat vztek, ale zrovna tenhle způsob mi přijde dost přes čáru... Nemluvě o tom, že pes asi těžko šlápne někomu na nohu naschvál...
    NACITALKA
    NACITALKA --- ---
    KAWALSKI: ja se jednoznacne priklanim k te tve variante, taky uz jsem zazila podobne chovani a stale nechapu... jesti mame jine priority? vychovu? vnitrni hranici moralky? etiky?
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    je to de fakto pribuzne dite, ale je to na delsi psani :-/
    kdyz to hodne zestrucnim, tak mne hlavne zajima, jestli je normalni, aby cca 4 lete dite, ktere vyjadruje svoje negativni pocity vuci rodicum i okoli tim, ze jim rika veci jako "rozsekam te nozem na kousky a ty rozhazim po baraku", bylo v tomto chovani podporovano s vysvetlenim, ze dokud se nenauci sproste nadavat jako dospelak, tak to musi vyjadrovat nejak takhle. jeho matce to prijde normalni a i legracni, kdyz ji takhle nadava velmy hlučným a rozezlenym hlasem pote, co mu neco zakazala nebo dala na zadek.
    konkretne to byla situace, kdy cizi pes slapl jeho matce na nohu a ona zacla na psa sproste nadavat a syn se pridal a ona ho podporovala v tomto nadavani na psa zhruba slovy "ano, mas pravdu, je to zlej pes, slapnul mi na nohu a me to ted boli".
    pritom me kdyz se stalo nedavno neco podobneho a syn (8) zacal psa hlasite odhanet, tak mi prislo prirozene mu vysvetlit, ze pes za to nemohl a nevi, proc na nej kricime, tedy nema smysl na nej kricet nebo mu nadavat.

    proste mne zajima, jestli se deti maji nechat takhle vyjadrovat vuci blizkym osobam, nebo se jim spis ma vysvetlit, ze kdyz to rikaji, ty osoby to mrzi a budou z toho smutne. jestli to decko uz je schopno uchopit, ze jini lide kolem nej maji take city a ze se musi naucit s tim pocitat, pokud chce s okolim vychazet. pripadne ze kdyz nekdo neco udela nerad a nechtene, tak je to neco jineho, nez kdyby to udelal schvalne.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    NACITALKA:
    MARKYSHA: no pokud to neni dotaz intimniho charakteru (vlasni, ci pribuzne dite) tak sem s nim, protoze jsem teda taky zvedava:)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    NACITALKA: mě také
    NACITALKA
    NACITALKA --- ---
    KAWALSKI: a jaky zazitek, to mne zajima?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam