• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEPoznej PC HRU podle hlášky, popisu, detailu, obrázku, čtyř pixelů nebo barevného kolečka

    Poznej PC hru podle hlášky, popisu, detailu nebo obrázku - zábavný kvíz

    Závazná pravidla

    Last update: 18.9.2024
    1. Google a spol. VERBOTEN!! Pro pomalejší z vás - jde o kvíz paměti, nikoliv hledání na internetu! Takže když nevím, neodpovídám!
    2. Otázku zadává výhradně ta osoba, která správně odpověděla na minulou otázku. Vyhodnocení správnosti odpovědi dělá zadavatel otázky, případně správce klubu (v jehož osvícení všichni bezmezně věříme i v případě že se splete, což se stává jednou ya deset let maximálně).
      Výjimky:
      1. Správce smí určit, že se smí znova zadávat za jakýchkoliv okolností.
      2. Je-li oprávněný řešitel a tedy zadavatel delší dobu mimo Nyx (2 hodiny). Nastane-li tato situace, zadává nejrychlejší. Pomalejší své otázky mažou.
    3. Otázku zadávejte tučnými písmeny (pomocí <b>text</b>) a dodržujte formát potvrzení správné odpovědi (viz dodatek B).
    4. Zadávající má právo určit počet pokusů hádání na osobu. Není-li počet specifikován, není nijak omezen. Počet pokusů hádání na osobu se resetuje po každé nápovědě, je-li nějaká.
    5. Zadávejte jasně formulované otázky, na které lze jasně odpovědět. Rovněž přesně specifikujte, co budete považovat za správnou odpověď (přesný název hry, název série...).
      • příklad špatně zadané otázky: "Ve které hře můžete narazit na zbraň BFG?"
      • příklad správně zadané otázky: "Ve které hře byla poprvé použita zbraň BFG?"
    6. Je-li přeci jen více odpovědí, o správnosti rozhoduje autor otázky (jinými slovy - správně je to, co měl zadávající na mysli).
    7. Zadávané hry musí být možné ověřit na MOBYGAMES v sekci her pro DOS nebo Windows! Žádné freewareovky nebo dosud nevydané hry. Žádné remaky nebo emulace. Jen oficiálně, komerčně vydané hry řádným distributorem!
    8. Jdete-li na déle než 2 hodiny pryč (během dne), předejte odpověď některému ze správců nebo třeba někomu, kdo už možnost odpovědi vyčerpal a může hádanku vyhodnotit. (Správce: DAVESADE)
    9. Pokud zadáte skutečný oříšek, který nikdo nedokáže uhodnout a uběhlo již 6 hodin od poslední hádací aktivity, pak může kdokoliv zadat otázku další a původní zadání je tímto zrušeno.
    10. Extra hold vzdáváme autorovi našeho věrného KBOTa, který nám automaticky počítá body!

      BODOVÁNÍ:

    1. Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.
    2. Bodovat smí kdokoli kohokoli - čili chcete-li mít jistotu, obodujte i sami sebe za zadání!
    3. Snažte se bodovat POUZE za zadání otázky. Totiž v případě, kdy dostane člověk bod za odpověď a nezadá, klub zamrzne. Bod by tak v takovém případě neměl hadači náležet - ale to se už zpětně těžko dohledá. Apeluji ještě jednou - Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.

      BONUSY:

    1. Zadal někdo těžkou, vtipnou, neuhodnetulnou, zapeklitou otázku nebo chyták? Chceš povzbudit zadávající k co největší invenci v zadávání otázek? Ohodnoťte kvalitní zadání tím, že napíšete "LOJZA: BONUS"! Tím vzdáváte hold zadavateli. Typicky se může dát bonus za zadání, které nikdo neuhodl a které jsme přitom všichni věděli. Bonusy nemají vliv na bodování, ale budou se počítat zvlášť, jako vyjádření spokojenosti návštěvníků klubu.

    Pokud vás zajímá, kolik má zatím kdo bodů, podívejte se na nástěnku. Nástěnka je aktualizovaná AUTOMATICKY, takže na bodování se hraje!

    Doporučená dodatková pravidla:

    1. Žádné otázky, k jejichž zodpovězení je třeba znalost cheatů k dané hře. (24. 10. 2006, viz anketa)
    2. Při bodování korektního zadání je formát např. "LOJZA: bod".
      Důležité je to slovo "bod", podle kterého se pak počítají automaticky body parserem - DODRŽUJTE TENTO FORMÁT BODOVÁNÍ!
    3. Zadávejte pokud možno známější hry.
    4. V případě méně známé hry je doporučen komplexnější popis.
    5. Omezte hru v nočních hodinách.
    6. Správce musí tento jít večer do pohostinství.

    Pokud potřebujete prostor na upload jakýchkoliv materiálů souvisejících s kvízem (screenshoty, hudební ukázky, apod.), je k dispozici ftp, potom linkujte např. http://hernikviz.ic.cz/hq/000.gif.

    << | Nyxring | >>

    z MOBYGAMES se nedá linkovat, použijte prosím ftp!!

    rozbalit záhlaví
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    MATEEJ: nocturne, hra ktora mala na svoju dobu brutalnu grafiku a atmosferu.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    MATEEJ: nevim, co to je, smrdi to Zaklinacem, ale asi to chci hrat! Tak mi to prosim nekdo uhodnete :))
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Uhodni hru podle popisu hlavního hrdiny:

    V roce 1923 vstoupil do společenstva Cizinec, záhadný muž bez tváře a dohledatelné minulosti. Během velikce krátké doby se vypracoval z nejnižších postů na jednoho z nejlepších lovců příšer. Povídá se, že v minulosti přišla mocná okultistická sekta s plánem ultimátního boje proti světového zlu. Tento plán zahrnoval dítě. Mnoho let hledali toho správného prcka a nakonec údajně našli. Nevybíravým způsobem ho získali od rodičů a začali s tvrdým tréninkem. O dvacet let později se vynořila skupinka lovců příšer, mezi kterými se objevil i muž s kloboukem. Byl nezastavitelný, tichý, pohotový a zcela samostatný - nový lovec predátorů. Jestli je tento muž naším Cizincem, zůstává záhadou, ale třeba nadejte čas, kdy budou rozluštěn všechny záhady světa.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    GANDHI: mě napadla Bioforge jestli se to počítá jako adventura
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DOCKINEZ: clovece z tech starsich kousku treba Bloodnet, posleze Still life, Longest Journey, nasledovany vecma od Telltale, Ethanem Carterem, Life is Strange a ted treba councilem - to jsou vsechno adventury, u kterejch jsem stravil noci. Samo, ze to tezko budu srovnavat s civkou nebo jakymkoli RPGckem, kde ten cas je proste naredenej mechanismama hry
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Jako banany si oloupejme vzajemne :).

    Ono u tech adventur tehdy to bylo taky o tom, ze clovek mel pramalo zkusenosti a neumel poradne anglicky, takze tech 8+ hodin denne u Indyho bylo spise projevem neuveritelneho vytvrdlictvi a zoufalstvi... ale ten pocit, kdyz si to prekonal, to proste stalo za to!!!

    Dneska je to vetsi sranda - hodne humoru vyplavalo na povrch, clovek je zkusenejsi a ty hry jsou najednou zabavnejsi, nez kdykoli predtim - z jinych duvodu.

    Jak ted na streamu znovudohravam tyhle stary pecky, tak zasnu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jo a ještě vlastně byla slušná adventura Torment. To je unikátní kus, kterej jsem svýho času jako RPG z mnoha důvodů nedocenil. Jako adventura už to dává větší smysl.

    (ok, po banu budem pokračovat v diskuzi jinde)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No pro mne byla nuda i Indy a tak. Zvláštní místečko a generální pardon maj u mě Beneath a Steel Sky a Mission Critical, ale hlavní roli na tom má skutečnost, že jsem je nikdy nemusel (do)hrát.

    Ne, vážně - tobě se stalo u jakýkoliv adventury, že jsi ji hrát třeba byť jen 8 hodin v kuse? U kvalitního RPG nebo strategie není 8 hodin žádná míra a kdo alespoň jednou nepropařil celej víkend u bečky na hotseatu u Heroes, že?

    U adventur je něco takovýho pro mě nepochopitelný.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Ale Myst skutecne nuda byla! Doporucuji presto nasledujici video:
    A Brief History of... Myst
    https://www.youtube.com/watch?v=h4wWITMUop0&list=WL&index=2&t=0s
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MATEEJ: jj
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    DOCKINEZ: Myst
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (ale abych nebyl jen negativní - existuje série adventur, kterou považuju za dokonalou a až na pár výstřelků (Majora sucks!) ji bezvýhradně miluju a respektuju - Zelda).

    Ale to jsme mimo rámec tohoto klubu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak jo, jednohuba

    Svůj postoj k adventurám už asi nezměním nikdy - navždy pro mne budou synonymem vznešený nudy. Vláčnou hratelnost od zábředu k zábředu zpravidla bez možnosti řešit věci po svým kromě dvou níže uvedených demencí vyspělých herních mechanismů doplňoval často ještě prvek třetí - puzzle.

    Těmi proslula herní série adventur, která se od začátku pyšnila dokonalou fotorealistickou grafikou ze statických renderů. První díl vyšel tuším v roce 1993 a oproti ručně malovaným adventurám nemohlo být propastnějšího rozdílu. Díky tomu byla hra vcelku populární i mezi "nepařany".

    O jakou herní sérii se jedná?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Zadavas! :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    eh, "caught" :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ale tak jo - Innocent until cought.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tahle hra byla svýho času nechvalně známá tzv. pixelhuntingem.

    Pro mladší a zapomnětlivé - spolu s nepopulárním a o to rozšířenějším systémem "použij vše na vše" šlo o umělé natahování herní doby a zvyšování "obtížnosti". A k duchu doby tehdy patřilo, že ani recenzentské autority tyhle zhovadilosti nijak zvlášť nepranýřovaly. A přitom to byl - alespoň u mne - ultimátní zabiják hratelnosti, urážka lidský důstojnosti a zločin proti přírodě.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DAVESADE: neni to nakej larry? :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tak ted uz to nekdo MUSI dat!!!


    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Dalsi hint = vsichni mohou znova!


    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ urcite vi, ale nemuze zadat!!!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam