• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEPoznej PC HRU podle hlášky, popisu, detailu, obrázku, čtyř pixelů nebo barevného kolečka

    Poznej PC hru podle hlášky, popisu, detailu nebo obrázku - zábavný kvíz

    Závazná pravidla

    Last update: 18.9.2024
    1. Google a spol. VERBOTEN!! Pro pomalejší z vás - jde o kvíz paměti, nikoliv hledání na internetu! Takže když nevím, neodpovídám!
    2. Otázku zadává výhradně ta osoba, která správně odpověděla na minulou otázku. Vyhodnocení správnosti odpovědi dělá zadavatel otázky, případně správce klubu (v jehož osvícení všichni bezmezně věříme i v případě že se splete, což se stává jednou ya deset let maximálně).
      Výjimky:
      1. Správce smí určit, že se smí znova zadávat za jakýchkoliv okolností.
      2. Je-li oprávněný řešitel a tedy zadavatel delší dobu mimo Nyx (2 hodiny). Nastane-li tato situace, zadává nejrychlejší. Pomalejší své otázky mažou.
    3. Otázku zadávejte tučnými písmeny (pomocí <b>text</b>) a dodržujte formát potvrzení správné odpovědi (viz dodatek B).
    4. Zadávající má právo určit počet pokusů hádání na osobu. Není-li počet specifikován, není nijak omezen. Počet pokusů hádání na osobu se resetuje po každé nápovědě, je-li nějaká.
    5. Zadávejte jasně formulované otázky, na které lze jasně odpovědět. Rovněž přesně specifikujte, co budete považovat za správnou odpověď (přesný název hry, název série...).
      • příklad špatně zadané otázky: "Ve které hře můžete narazit na zbraň BFG?"
      • příklad správně zadané otázky: "Ve které hře byla poprvé použita zbraň BFG?"
    6. Je-li přeci jen více odpovědí, o správnosti rozhoduje autor otázky (jinými slovy - správně je to, co měl zadávající na mysli).
    7. Zadávané hry musí být možné ověřit na MOBYGAMES v sekci her pro DOS nebo Windows! Žádné freewareovky nebo dosud nevydané hry. Žádné remaky nebo emulace. Jen oficiálně, komerčně vydané hry řádným distributorem!
    8. Jdete-li na déle než 2 hodiny pryč (během dne), předejte odpověď některému ze správců nebo třeba někomu, kdo už možnost odpovědi vyčerpal a může hádanku vyhodnotit. (Správce: DAVESADE)
    9. Pokud zadáte skutečný oříšek, který nikdo nedokáže uhodnout a uběhlo již 6 hodin od poslední hádací aktivity, pak může kdokoliv zadat otázku další a původní zadání je tímto zrušeno.
    10. Extra hold vzdáváme autorovi našeho věrného KBOTa, který nám automaticky počítá body!

      BODOVÁNÍ:

    1. Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.
    2. Bodovat smí kdokoli kohokoli - čili chcete-li mít jistotu, obodujte i sami sebe za zadání!
    3. Snažte se bodovat POUZE za zadání otázky. Totiž v případě, kdy dostane člověk bod za odpověď a nezadá, klub zamrzne. Bod by tak v takovém případě neměl hadači náležet - ale to se už zpětně těžko dohledá. Apeluji ještě jednou - Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.

      BONUSY:

    1. Zadal někdo těžkou, vtipnou, neuhodnetulnou, zapeklitou otázku nebo chyták? Chceš povzbudit zadávající k co největší invenci v zadávání otázek? Ohodnoťte kvalitní zadání tím, že napíšete "LOJZA: BONUS"! Tím vzdáváte hold zadavateli. Typicky se může dát bonus za zadání, které nikdo neuhodl a které jsme přitom všichni věděli. Bonusy nemají vliv na bodování, ale budou se počítat zvlášť, jako vyjádření spokojenosti návštěvníků klubu.

    Pokud vás zajímá, kolik má zatím kdo bodů, podívejte se na nástěnku. Nástěnka je aktualizovaná AUTOMATICKY, takže na bodování se hraje!

    Doporučená dodatková pravidla:

    1. Žádné otázky, k jejichž zodpovězení je třeba znalost cheatů k dané hře. (24. 10. 2006, viz anketa)
    2. Při bodování korektního zadání je formát např. "LOJZA: bod".
      Důležité je to slovo "bod", podle kterého se pak počítají automaticky body parserem - DODRŽUJTE TENTO FORMÁT BODOVÁNÍ!
    3. Zadávejte pokud možno známější hry.
    4. V případě méně známé hry je doporučen komplexnější popis.
    5. Omezte hru v nočních hodinách.
    6. Správce musí tento jít večer do pohostinství.

    Pokud potřebujete prostor na upload jakýchkoliv materiálů souvisejících s kvízem (screenshoty, hudební ukázky, apod.), je k dispozici ftp, potom linkujte např. http://hernikviz.ic.cz/hq/000.gif.

    << | Nyxring | >>

    z MOBYGAMES se nedá linkovat, použijte prosím ftp!!

    rozbalit záhlaví
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    XAKROO: Tak toho pak bylo spousty. Ja mam ve sbirce Datel Action Replay ISA, pro DOS... ;-)
    XAKROO
    XAKROO --- ---
    V některých hrách se dali editovat save soubory, ale v podstatě se dalo pak cheatovat u všech her, protože vyšli programy, kde člověk mohl vyhledávat a editovat/freeznout danou adresu v paměti.
    Tuším že jeden z prvních pod dosem byl Game wizard, tak šlo i měnit rychlost hry i ukládat kdekoliv ve hře... .)
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    AZRAEL: Ne, FF jsem "kupodivu" nikdy nehral. :-(
    (je to jedna z her, ktere mne proste neoslovily)
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    BLACKHEAD: final fantasy 8 mala superov silnych v zavislosti na hracovom levele, ci to neni to posledne co spominas...
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    Tak ja pridam jeste i jine hry, ktere jsem "hackoval" hex-editorem, jestli muzu... (jestli ne, smazte me dle libosti)

    Ve Warcraftu slo s urcitym omezenim navysit hodnoty zdroju, ale i pridavat jednotky. Jen bylo treba pochopit souradnicovy system a rozlozit nove jednotky po mape rozumne. Bylo potreba zaroven upravit i "mapu" viditelnosti mapy, protoze tu jste ziskavali tak, jak jste se po novem levelu pohybovavli. Ale bylo treba dbat jedne veci: pocet jednotek!
    Warcraft mel limit na celkovy pocet jednotek ve hre, tusim ze to bylo 128. A mezi jednotky se pocitaly i budovy. A samozrejme to pocitalo jednotky vam i druhe strane, tedy pocitacovemu protihraci.

    Treba ve hre Oni se dalo krasne manipulovat se zbranema. Kdyz byl clovek sikovnej, tak odhalil i zbrane, ktere jako hrac nikdy nemohl ziskat. A to nemluvim o Lava cannonu, nebo jak se jmenovalo to strasny delo (to hrac ziskat mohl). Ale byly tam nejaky sileny raketomety, lepsi nez ten Screaming cannon, ktery ale ziskat neslo a byly "neviditelny" (mozna byly veliky 1 pixel, nevim). Samozrejmosti byla moznost editace poctu naboju a pod.
    V Oni slo ale jednoduse i editovat polohu. Tedy jednoduse... Kdyz jste si nedali pozor a posunuli se na ose Y prilis dolu, pod spodni podlahu levelu, cekal vas nekonecnej pad do temnoty. :-D

    Dalsi hackovatelnou hrou bylo treba UFO. Velmi jednoduse clovek ziskal velmi velke zdroje. Ale bylo treba davat pozor. Promenna pro "pocet" penez byla typu "signed". Takze kdyz jste se o jeden bit uklikli, tak jste hrali se zapornym skore. Not good. Z tehoz duvodu jste si nemohli ani nasypat na ucet "maximum". Jestli mne pamet neklame, to bylo 32-bit signed cislo, tak maximum bylo 2 mld. - tedy v hexu "7f ff ff ff" - kdyz jste udelali tohle a pak jste meli uspesne kolo, takze se vam pricetl byt jediny penizek, stalo se hadejte co: zaporna hodnota a hotovo! :-D
    takze to chtelo o trochu min, treba se spokojit i jen s par stovkama milionu... vetsinou jsem daval neco kolem 800 milionu: "33 33 33 33" v hexu...

    Hacknout se da treba i C&C Generals. Ale diky tomu, jak tam finance fungujou (potrebujete Supply Center/Supply Stash k udrzeni urciteho objemu) tak neslo prekrocit nejakej zakladni limit ze zacatku... Nepamatuju si detaily.

    A i kdyz to neni vylozene o hackuni save-file, tak treba jako zajimavost muzu uvest, ze Extreme pinball uvadi ve hre skore v milionech az miliardach. Ale kdyz se podivate do skore listu hex editorem, vysledky maji o tri nuly mene. Hra pocita jednotlive body, ale na obrazovce je ukazuje jako tisice, aby to vypadalo VETSI. :D

    A jeste si vzpominam na jedno editorovy peklo... Nepamatuju si, ktera to byla hra, ale jako zajimavost uvedu, ze tam slo editovat silu vlastnich jednotek (nebo vlatniho "hrace"? nepamatuju si styl hry).
    Problem byl v tom ze sila se vyjadrovala pomerem nejakych cisel mezi hracem a protivniky. Takze aby byl hrac oprav dusilny, musel jeste udelat z protivnika slabocha, sobe hodne pridat a protivnikovi hodne ubrat. Pak to bylo neco jako "lower-level enemies die on sight", jako bylo treba v Sacred, nebo v podobnejch hrach. Proste jste na nekoho nabehli, dotkli se ho a bylo po nem. :-D
    (ale kedze ma zabijete nevzpomenem si)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    HEX editorem se hry i opravovaly

    TMNT (Ultra) DOS - The Impossible Jump
    https://www.youtube.com/watch?v=cZLed1krEEQ
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX: BOD
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Přitom VC měl tuším funkci Diff, mohli jste si odpustit to tisknutí. Lamy.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    EOB 2

    Primitivním způsobem jsme přišli na to, kde jsou v sejvu části zodpovědný za jednotlivý zajímavý věci (expy, HP, stav postavy). Dělali jsme to krásně analogově - vytištěním sejvu před a po určitý události, položením obou papírů na sebe a prohlížením proti světlu :)

    Jak už tyhle segmenty člověk jednou poznal, tak už napříště nic tisknout nemusel a rovnou ve VC nacheatoval 255 HP (víc nešlo) a x miliard XP. Neuměli jsme hnout akorát s lvl capem, kterej je v EOB 2 snad na 12 nebo tak nějak.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Za sebe: Dangerous Dave in Haunted Mansion (a patrne i dalsi dily) mel levely ulozene v samostatnych souborech. Takze stacilo rozkopirovat a prejmenovat prvni level 8x a tento prvni (relativne) snadny level 8x protocit a pak uz byl finalni boss ;).

    I streamoval jsem to na Twitchi ;).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Kopirovanim spravnych souboru se dalo dohrat snadno tolik her... jen se podelte o zazitky! EoB i BoB!
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    DOCKINEZ: A to by mě zrovna celkem zajímalo :D
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Nechci.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Cheater? Nechtěj vědět, co jsme dělali s EOB 2!
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Cheater!

    Zůstaneme u letadélek. Podle obrázku.

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Grafiku to má krásnou, aspoň na svou dobu.

    A ano, je to BoB od Lucas Arts.

    btw u týhle hry byl zajímavej primitivní systém zkušeností. Během kampaně se wingmani postupně zlepšovali, takže se hodilo si je ze začátku trošku hlídat, nechat párkrát povýšit... a pak ve Volkovu toho nejlepšího rozkopírovat pod jninými jmény a do svýho rosteru si před misí navolit 3x nabušence :)
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Na Aces Over Europe to má moc divnou grafiku, někde snad mám ještě i originální krabici se sadou Red Baron, Aces Over Europe a Aces Over Pacific, kterou jsem si kdysi pořídil za neskutečné peníze ze Score.

    Takže střelba od boku podle typu letadla: Battle of Britain?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Název hry?

    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Ano, zadej.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Brány Skeldalu 2

    Tý prostitutce vzadu člověk pomůže s potratem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam