• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    SANYBABY1: http://a2larm.cz/2014/05/filip-remunda-nechci-podporovat-prasarny/

    Jak se díváte na projekty, které financuje třeba ČEZ nebo Budvar, tedy firmy, které tvrdí, že podporují občanskou společnost?

    ČEZ chce podpořit vznik dokumentárních filmů, které se budou zabývat neziskovkami nebo jednotlivci, kteří nějak jednají pro blaho občanské společnosti. Konkrétní náměty a neziskovky přitom spoluvybírá. Opravdu bych se ale divil, kdyby vybrali třeba takový Ekologický právní servis, který už mnoho let poukazuje na svinstva, která ČEZ dělá. Bohatá polostátní firma s nepřehlednou strukturou, která má takové právní krytí, že je nenapadnutelná, se nyní začne chovat jako mecenáš umění. Skrze peníze, které vloží do filmu, vytvoří silné hrdiny občanské společnosti, které pomáhají napravovat to, co se v rámci ekonomiky volného trhu nedaří zvládat. To je podle mě nebezpečný jev.

    Vám osobně nikdo spolupráci nenabídl?

    Nedávno mě nepřímo oslovil Budvar, abych s ním spolupracoval, ale odmítl jsem. Uvědomil jsem si, že bych se stal součástí velmi nenápadné a chytré reklamní kampaně. Jedná se o strategii, která se tváří, že žádnou reklamou vlastně není, protože přece podporuje alternativní kulturu. Nerad se pohybuji v něčem, co je nepřehledné nebo zavádějící. Nakonec bych dopadl tak, že natočím film o něčem, co je takzvaně správné, ale v rámci nepřehledné struktury budu podporovat nějakou prasárnu. Konkrétně třeba reklamní agenturu, která udělá cyklus dokumentárních filmů a její pozice na trhu pak výrazně stoupne. Bude totiž moci říkat: „My jsme ti lepší. Dokážeme svou kampaní oslovit i lidi, kteří se považují za nezávislé a reklamu jinak odmítají.“

    Jak taková reklamní kampaň vypadá v praxi?

    Zrovna předevčírem mě zaujala reklama Budvaru. Vypráví příběh legendárního žižkovského boxera Stanislava Tišera. Po třiceti vteřinách na mě vybafl slogan: „Ne z nás dělá to, čím jsme. Budvajsr Budvar!“ Chtělo se mi z toho zvracet. Pak jsem našel odlehčenou verzi, která se jako reklama tvářila ještě míň. Tišerův příběh v ní byl součástí na zakázku ušité Galerie osobností, které se nebály jít proti proudu. Tuto bohulibou galerii pochopitelně opět platí Budvar. Otázkou je, zda nám reklamní parta připravila ještě fázi číslo tři, čtyři nebo pět… Vůbec bych se nedivil.
    SANYBABY1
    SANYBABY1 --- ---
    S odkazem na tohle a v návaznosti na video, který tu bylo prezentováno

    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    http://www.mediar.cz/knizni-kmeny-vladimir-518-ct-televizni-podoba/

    „Chceme vzít diváky tam, kde ještě nikdy nebyli. Mnoho ze scén budou z uzavřených společenství,“

    Jsem si téměř jista, že ty reřiséři moc dobře věděj do čeho jdou, když už rok se scházej u toho kdo to spolufinancuje.... i když možná říkají, že ne:).

    Každopádně si stejně myslím.. že i takto dobra sestava: Zajíček, Bohdan Bláhovec, Janek Růžička, Lukáš Kokeš, Adam Olha, Petr Hátle, Vít Klusák, Filip Remunda, Jan Strejcovský, Daniela Gébová a Jan Látal..nebude klíčem k odemčení uzavřených komunit...bohužel. I když by mě to taky zajímalo...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    nemluvě o tom, že žádná reklama neudělá to jejich hyper hnusný pivo lepším :-)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: standartni reklamni komunikace ?

    ale tak jasny moznosti jak si pres marketing posilat peniz nekam je spousta. Ale to je uz cista spekulace.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OTAKAR_KUBIN: me to napr nijak zvlastnu nepripada a musim rict, ze je mi to uplne jedno.polostatni je i CEZ:)

    jediny co by me z tohoto ohledu zajimalo je, jaky vyhody jim plynou z toho, ze "podporujou"(tohle slovicko miluju.da se za nej shovat obchod nebo reklama) kulturu(chci rict "branded entretainment"). kazda vetsi firma je pak velkym "mecenasem". ne proto, ze by mela nejaky dobry umysly, ale jednoduse proto, ze ji pravdepodobne nejaky pravni skulina umoznuje, aby si danovy ulevy resila pres svoje nadace atd.

    ale ja sem paranoidni, takze nevim:)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Hele film i kauza supr, jen by mě zajímalo, jestli to někdo někde neřešil i z toho úhlu, že zrovna Budvar je (doslova) národní podnik? Což neznamená že to je veřejnoprávní instituce, ale zkrátka je tak nějak náš. Hm?!

    Chápu, že nejde jen o Budvar, ale o ty strategie jako takové, ale právě zrovna Budvar je prostě trochu zvláštní..nebo není? Sám nevím.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: a jezis :)
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    jeste by nemela zapadnout tahle slohovka

    V Budvaru si tvrdohlavě stojíme na svém | MediaGuru
    http://www.mediaguru.cz/2013/01/v-budvaru-si-tvrdohlave-stojime-na-svem/#.UyNV-_l5OSp

    Již od roku 2007 podporujete projektu Urban Project, kde se zabýváte urbanistickou kulturou. V prosinci jste vydali jako přílohu Reflexu kompilační CD, které mapovalo zvukové prostředí ČR. Proč jste se rozhodli k podpoře právě městské kultury? Co toto spojení Vaší značce přináší?

    Jedním slovem – hodně. Třeba zcela nový úhel pohledu na vše kolem nás prostřednictvím původních městských projektů a jejich tvůrců, utvrzení v našem odvěkém přesvědčení, že podstatou úspěchu není reklama, ale výrobek sám, to, jaké hodnoty v sobě nese. A také jakési uklidnění, upokojení se myšlenkou, že na světě JSOU nedotčená místa, kam se s reklamou prostě nedostanete. Opravdové uznání si tam nelze žádným způsobem koupit. Proto nás to prostředí fascinuje, vážíme si ho a jsme poctěni, kdykoli máme možnost nahlédnout dovnitř a spolupodílet se podporou na originálních projektech, které zde vznikají.

    Originální městská kultura je neobyčejně obohacující, fascinuje nezávislostí postoje, přitom ale pracuje s jasnou vizí. Je to prostředí, v němž slova bez významu nemají místo. Za jakýmkoli tvůrčím experimentem stojí jasná myšlenka, nekompromisní záměr, spousta práce a vložené energie, která si zaslouží pozornost. Město je pulzující živé médium, které je inspirací pro nás i pro značku BU2R. Navíc obsah, který vzniká, má trvalou hodnotu, je originální, kvalitní, a přitom myšlenkově nepodléhá zkáze. A tady se už dostáváme k samotné podstatě značky Budweiser Budvar.

    A bylo by nespravedlivé nezmínit i lidský aspekt – obohacuje nás i lidská stránka spolupráce s agenturou Yinachi. V tom máme, ostatně, štěstí v případě všech našich agentur – i u Kaspenu a Massimo Filippi. Nejsou to jen Profesionálové, ale i Lidé!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: paneboze MANIPULACE!rekl tipek ze showbusinessu LOLOLOLOLOOOOOOOOOOOOL
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: tak to jsem napnutej jak kšandy
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SPIPI:z fb Vladimir 518 : manipulace, píšu k tomu oficiální vyjádření
    před 2 h ·
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    pro ty, co nestihly premieru WHITE-BLACK FILM, nebo by proste film radi videli. v pondeli 17.3. od 20:45 v Kine Svetozor
    Zima / Zázrak + White-Black Film (Kino Světozor)
    http://www.kinosvetozor.cz/cz/program/filmy/predstaveni/31687/Zima--Zazrak-+-White-Black-Film/


    ...Bílo-černý film je experimentálním videodokumentem z prostředí aboridžinské komunity na severo-západě Austrálie v regionu Kimberley.
    Režisér si vybral mikrokosmos zdejšího uměleckého centra jako prostředí, v němž se zrcadlí paradoxy dnešní post-koloniální situace.
    To vzniklo počátkem sedmdesátých let při kurátorském boomu spojeném s uměním prvních obyvatel kontinentu.
    Ve Warmunu žije kolem 400 obyvatel, výhradně lidu Gija. V Komunitě není de facto žádná práce. Na rekonstrukce, či například opravu po povodních jsou vládou povoláni bílí dělníci odjinud. Jejím hlavním zdrojem financí je však státní podpora a odpustky plynoucí z težebního průmyslu. Připomíná suburbánní ghetto, vytržené z města a posazené doprostřed buše. Národu Gija nikdy nebyla navrácena jejich půda, a tak se přes kopec těží diamanty v největším diamantovém dole na světě. Naproti tomu nemají umělci Gija povolení vstoupit na svou půdu, aby si z okrových barviv vyrobili vyrobili přírodní barvy na své obrazy....

    http://whiteblack.gnwp.cz/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SPIPI: myslim, ze i to alibisticky diplomaticky(rozumnej reklamkarskej newspeak, kdy si kazdej meje ruce a v zasade nic nerekne) vyjadreni k tomus amotnymu klipu je dost priznacny a plosne pouzitelny na lidi kolem tohodle druhu projektu(nebo obecne cool picusu z showbusinessu).v zasade v hloube duse cejtej, ze "tak trochu" podelali svoje koreny, okoli, puvodni intence.zaroven sou uz ale tak pohodlny a nevidej si pres zanckovou ksiltovku na spicku nosu, ze tohle uz nikdy nemuzou priznat(tim by se z nich totiz stali noumove na entou-jednak pred tema "aternativnima kamosema" a druhak mezi tema co je platej), a tak uz tuhle hru budou hrat dal a neustale nam vysvetlovat, ze to prece neni nic spatnyho.na FB se asi nejaka debata udajne rozjela docela, kde se V1234 vzteka, ze nedostal prostor k vyjadreni svyho nazoru(taky me sere, ze pokazdy, kdyz v telce mluvi Milos, tak tam pak nemam svoje okenko protinazoru)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    TUHO: to je, jestli jsem dobře pochopil, vyjádření k tomu jeho klipu, ale ne ke Kmenům..
    TUHO
    TUHO --- ---
    SPIPI: v tom videu to vyjadreni mas (2:49)
    DYSTOPIK
    DYSTOPIK --- ---
    S_TEJK: * sedmičkový bublině :))
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    S_TEJK: tak to asi jo, jen mě zajímalo, jestli třebas tohle někde popřel, vyvrátil nebo se omluvil anebo jen prostě mlčí a jede si svoje..
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    SPIPI: ten už si dávno jede jen ve svý bublině, ne?
    celkem standartní příběh - #noidols
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SMYSLOV: btw. vyjádřil se k tomuhle V518 vůbec někdy někde?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam