• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    nebo..
    Naomi Klein on how corporate branding has taken over America | Books | The Guardian
    http://www.theguardian.com/books/2010/jan/16/naomi-klein-branding-obama-america
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    zajímavý odkazy k celý kauze:
    Budvar hip hopu: místo značky BU2R | MaM.IHNED.CZ - marketing
    http://mam.ihned.cz/c1-31662110-budvar-hip-hopu-misto-znacky-bu2r
    Yinachi, tj. artvertising | mam.ihned.cz -
    http://mam.ihned.cz/c1-25628790-yinachi-tj-artvertising
    k privatizaci od holana
    Zprivatizujte Budvar! | dialog.ihned.cz - Komentáře
    http://dialog.ihned.cz/c1-61837410-zprivatizujte-budvar
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: "Knihy vycházejí pod značkou BU2R, která nemá s žádnou kampaní Budvaru nic společného. Jde o dvě zcela rozdílné party lidí, které se navzájem ani neznaj." x "Budvar netají, že knihy platí, naopak se tím chlubí." :) WUT?

    Mimochodem, Toscani, to je ten, co se proslavil focenim pro korporaci (Benetton), které se v době divoké argentinské privatizace při rozmachu Washingtonskýho konsensu podařilo získat pozemky v Patagonii o rozloze 18x větší než je rozloha Hl. m. Prahy, a to i s původními obyvateli kmene Mapuche, jenž si poté museli sbalit svých pár švestek (a když nechtěli, byli násilím s podporou armády donuceni), aby se ovečky, ze kterých jsou pleteny ty jejich bezva svetry, měly kde pást? Toscanimu to asi taky neřekli nebo se to "vytratilo při komunikaci" :) Aneb United Colours of Hypocricy...
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    voni to jsou takoví Filipo Renčové české alternativy :D
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    Martina Overstreet: "Knihy vycházejí pod značkou BU2R, která nemá s žádnou kampaní Budvaru nic společného. Jde o dvě zcela rozdílné party lidí, které se navzájem ani neznaj. Jak je to s Galerií Ne, nevim, s Kmeny takto: 1. Budvar netají, že knihy platí, naopak se tím chlubí. Je to forma reklamy, která má zvyšovat prestiž a image značky. Což se daří minimálně v množství literárních cen, které knihy sbírají. 2. Pokud někdo neví, že knihu, do které píše text nebo poskytuje svoji fotku, platí Budvar, není to vina Budvaru, ale autorského týmu. 3. Autoři knihy nezatajují informaci, že jejich projekt platí Budvar, schválně. Vytratí se to cestou při komunikaci. Vedoucí projektu editor, v tomto případě V518 nemluví s každým z těch cca dvou set lidí osobně. Vybere si autory jednotlivých kapitol např. mě , pošle jim zadání ve kterém bohužel chybí bod "informujte svoje respondenty, že kniha vychází pod značkou BU2R a financuje ji Budvar" a dál už jede každý po vlastní ose. Oba díly Kmenů mají cca po třiceti kapitolách. Když autoři jen tří z nich zapomenou zmínit Budvar, máme tu skupinu dvaceti třiceti lidí, kteří se o tom dozví až po vydání. To je chyba, ale neúmyslná. 4. Projekty BU2R jsou reklamou ve službách veřejnosti. Tak, jak to chtěl Toscani. Myslím, že jemu by se takové projekty líbily. Neziskové jsou v tom smyslu, že Budvar nevyžaduje vrácení investice prodejem, jak je tomu u běžných knižních nakladatelství. Kmeny stojej litr, při skutečně komerčním vydání by to bylo dva a půl. 5. Vladimír 518 je především rapper. A podstata rapu je tvrdě materialistická, komerční a zcela v souladu se zájmy establishmentu. Pokud se ten milej kluk na začátku ve Vladimírovi zklamal jako v představiteli nezávislé kultury, je mi ho líto, ale Vladimír s tím nemá nic společnýho."
    SANYBABY1
    SANYBABY1 --- ---
    S odkazem na tohle a v návaznosti na video, který tu bylo prezentováno

    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    Knižní Kmeny Vladimira 518 dostávají v ČT televizní podobu | Médiář.cz
    http://www.mediar.cz/knizni-kmeny-vladimir-518-ct-televizni-podoba/

    „Chceme vzít diváky tam, kde ještě nikdy nebyli. Mnoho ze scén budou z uzavřených společenství,“

    Jsem si téměř jista, že ty reřiséři moc dobře věděj do čeho jdou, když už rok se scházej u toho kdo to spolufinancuje.... i když možná říkají, že ne:).

    Každopádně si stejně myslím.. že i takto dobra sestava: Zajíček, Bohdan Bláhovec, Janek Růžička, Lukáš Kokeš, Adam Olha, Petr Hátle, Vít Klusák, Filip Remunda, Jan Strejcovský, Daniela Gébová a Jan Látal..nebude klíčem k odemčení uzavřených komunit...bohužel. I když by mě to taky zajímalo...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    nemluvě o tom, že žádná reklama neudělá to jejich hyper hnusný pivo lepším :-)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: standartni reklamni komunikace ?

    ale tak jasny moznosti jak si pres marketing posilat peniz nekam je spousta. Ale to je uz cista spekulace.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OTAKAR_KUBIN: me to napr nijak zvlastnu nepripada a musim rict, ze je mi to uplne jedno.polostatni je i CEZ:)

    jediny co by me z tohoto ohledu zajimalo je, jaky vyhody jim plynou z toho, ze "podporujou"(tohle slovicko miluju.da se za nej shovat obchod nebo reklama) kulturu(chci rict "branded entretainment"). kazda vetsi firma je pak velkym "mecenasem". ne proto, ze by mela nejaky dobry umysly, ale jednoduse proto, ze ji pravdepodobne nejaky pravni skulina umoznuje, aby si danovy ulevy resila pres svoje nadace atd.

    ale ja sem paranoidni, takze nevim:)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Hele film i kauza supr, jen by mě zajímalo, jestli to někdo někde neřešil i z toho úhlu, že zrovna Budvar je (doslova) národní podnik? Což neznamená že to je veřejnoprávní instituce, ale zkrátka je tak nějak náš. Hm?!

    Chápu, že nejde jen o Budvar, ale o ty strategie jako takové, ale právě zrovna Budvar je prostě trochu zvláštní..nebo není? Sám nevím.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: a jezis :)
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    jeste by nemela zapadnout tahle slohovka

    V Budvaru si tvrdohlavě stojíme na svém | MediaGuru
    http://www.mediaguru.cz/2013/01/v-budvaru-si-tvrdohlave-stojime-na-svem/#.UyNV-_l5OSp

    Již od roku 2007 podporujete projektu Urban Project, kde se zabýváte urbanistickou kulturou. V prosinci jste vydali jako přílohu Reflexu kompilační CD, které mapovalo zvukové prostředí ČR. Proč jste se rozhodli k podpoře právě městské kultury? Co toto spojení Vaší značce přináší?

    Jedním slovem – hodně. Třeba zcela nový úhel pohledu na vše kolem nás prostřednictvím původních městských projektů a jejich tvůrců, utvrzení v našem odvěkém přesvědčení, že podstatou úspěchu není reklama, ale výrobek sám, to, jaké hodnoty v sobě nese. A také jakési uklidnění, upokojení se myšlenkou, že na světě JSOU nedotčená místa, kam se s reklamou prostě nedostanete. Opravdové uznání si tam nelze žádným způsobem koupit. Proto nás to prostředí fascinuje, vážíme si ho a jsme poctěni, kdykoli máme možnost nahlédnout dovnitř a spolupodílet se podporou na originálních projektech, které zde vznikají.

    Originální městská kultura je neobyčejně obohacující, fascinuje nezávislostí postoje, přitom ale pracuje s jasnou vizí. Je to prostředí, v němž slova bez významu nemají místo. Za jakýmkoli tvůrčím experimentem stojí jasná myšlenka, nekompromisní záměr, spousta práce a vložené energie, která si zaslouží pozornost. Město je pulzující živé médium, které je inspirací pro nás i pro značku BU2R. Navíc obsah, který vzniká, má trvalou hodnotu, je originální, kvalitní, a přitom myšlenkově nepodléhá zkáze. A tady se už dostáváme k samotné podstatě značky Budweiser Budvar.

    A bylo by nespravedlivé nezmínit i lidský aspekt – obohacuje nás i lidská stránka spolupráce s agenturou Yinachi. V tom máme, ostatně, štěstí v případě všech našich agentur – i u Kaspenu a Massimo Filippi. Nejsou to jen Profesionálové, ale i Lidé!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: paneboze MANIPULACE!rekl tipek ze showbusinessu LOLOLOLOLOOOOOOOOOOOOL
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MARIHAI: tak to jsem napnutej jak kšandy
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SPIPI:z fb Vladimir 518 : manipulace, píšu k tomu oficiální vyjádření
    před 2 h ·
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    pro ty, co nestihly premieru WHITE-BLACK FILM, nebo by proste film radi videli. v pondeli 17.3. od 20:45 v Kine Svetozor
    Zima / Zázrak + White-Black Film (Kino Světozor)
    http://www.kinosvetozor.cz/cz/program/filmy/predstaveni/31687/Zima--Zazrak-+-White-Black-Film/


    ...Bílo-černý film je experimentálním videodokumentem z prostředí aboridžinské komunity na severo-západě Austrálie v regionu Kimberley.
    Režisér si vybral mikrokosmos zdejšího uměleckého centra jako prostředí, v němž se zrcadlí paradoxy dnešní post-koloniální situace.
    To vzniklo počátkem sedmdesátých let při kurátorském boomu spojeném s uměním prvních obyvatel kontinentu.
    Ve Warmunu žije kolem 400 obyvatel, výhradně lidu Gija. V Komunitě není de facto žádná práce. Na rekonstrukce, či například opravu po povodních jsou vládou povoláni bílí dělníci odjinud. Jejím hlavním zdrojem financí je však státní podpora a odpustky plynoucí z težebního průmyslu. Připomíná suburbánní ghetto, vytržené z města a posazené doprostřed buše. Národu Gija nikdy nebyla navrácena jejich půda, a tak se přes kopec těží diamanty v největším diamantovém dole na světě. Naproti tomu nemají umělci Gija povolení vstoupit na svou půdu, aby si z okrových barviv vyrobili vyrobili přírodní barvy na své obrazy....

    http://whiteblack.gnwp.cz/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SPIPI: myslim, ze i to alibisticky diplomaticky(rozumnej reklamkarskej newspeak, kdy si kazdej meje ruce a v zasade nic nerekne) vyjadreni k tomus amotnymu klipu je dost priznacny a plosne pouzitelny na lidi kolem tohodle druhu projektu(nebo obecne cool picusu z showbusinessu).v zasade v hloube duse cejtej, ze "tak trochu" podelali svoje koreny, okoli, puvodni intence.zaroven sou uz ale tak pohodlny a nevidej si pres zanckovou ksiltovku na spicku nosu, ze tohle uz nikdy nemuzou priznat(tim by se z nich totiz stali noumove na entou-jednak pred tema "aternativnima kamosema" a druhak mezi tema co je platej), a tak uz tuhle hru budou hrat dal a neustale nam vysvetlovat, ze to prece neni nic spatnyho.na FB se asi nejaka debata udajne rozjela docela, kde se V1234 vzteka, ze nedostal prostor k vyjadreni svyho nazoru(taky me sere, ze pokazdy, kdyz v telce mluvi Milos, tak tam pak nemam svoje okenko protinazoru)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    TUHO: to je, jestli jsem dobře pochopil, vyjádření k tomu jeho klipu, ale ne ke Kmenům..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam