• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    JOHANNSTEIN: Mas pravdu spatne jsem to napsal. Melo to zustat u otazky jestli je jakakoliv podpora umeni ze strany podnikatelu a firem spatne.
    JOHANNSTEIN
    JOHANNSTEIN --- ---
    MARIHAI: jj urcite chtel rict ze podnikani je spatny, komous jeden. Ne to ze je spatny pokud se spolecnosti snazi propagovat skrze umelce a kulturni zivot a to navic dost pochybnym zpusobem. Jen chci rict ze je nutny mit na pameti ze firmam a to vsem nehlede na jejich velikost jde hlavne o vydelek a nic jinyho, i pokud prispivaji na charitu nebo podporuji umelce je za tim jenom zisk i kdyz v takovemhle pripade pro zucastnene ne tak ocividny.
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    AYOS: z myho pohledu kopou hrob kulture verejny penize (za soucasnyho stavu) nepomerne vic; absolutne nezajimavy projekty dostavaji na zaklade jednoho podpisu a jedny A4 grantovy obhajoby takovy finance, ze z toho jde hlava kolem. Zatimco komercni znacka nema ambice se chytat polovicatejch veci a amateru, dotovana kultura snese uplne a naprosto vsechno a celej spolecnej pytel kultury devalvuje podstatne vetsi merou.
    Ergo, na jedny strane projekt s logem a podtextem-formou, ze pivo happened, pricemz obsah je tim v podstate nepokrivenej. Na strane druhy flasky od mycich pripravku poskladany do kruhu uprostred mistnosti za 100k z verejnyho - 0 reklama, 0 zajem, ale obhajeno vuci grantu = uspech, alternativa, dobra vec se podarila.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    AYOS: A kdy presne zacinaj bej ty podnikatelsky subjekty spatny? Kdyz se zmenej na akciovku? Kdyz jsou nadnarodni? Abych se v tom zorientoval. Nebo je spatne podnikani vubec a kdyby treba unetice dali par sudu piva na kulturu tak uz je to taky spatne.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    AYOS: Rec bylo o hiphopovym klipu a knizce o subkulturach. Ne o gmo a rwe. Kazdopadne kazdej se muze svobodne rozhodnout jestli se necha sponzorem cenzurovat nebo ne.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: Zatim mam pocit ze neco pisu jen ja. Tak kdybych mohl z ty debaty taky neco mit, zkus mi treba priblizit co myslel ten clovek v tom videu kdyz rikal ze diky tomu logu budeme jako spolecnost blbejsi.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SANYBABY1: si hrdinka co si stoji za svym a to mam rad!

    uplne sme pri ty vsi srande zapomneli, ze jde prece jen o chlastani piva a tim se daj zahnat vsecky chmury, tak nezoufej!
    SANYBABY1
    SANYBABY1 --- ---
    Snažit se tu něco vysvětlit, vyjádřit.říct.nic nemá to cenu:). Karty jsou již rozdány. Takže proč tu nechávat kousek sebe.
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    SANYBABY1: proč si se smazala?
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Komercializace pitím piva aneb válka, kdo dokáže za co nejkratší dobu zprznit víc subkultur.
    Nasrat na Budvar! | KVHC
    http://kvhc.cz/2013/11/10/nasrat-na-budvar/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: nelustruju.jen me zajima, jestli maji podobny nazory i lidi, kteri s tim nemaji nic spolecnyho(rozumnej s reklamnim prumyslemm a tim o cem se tu bavime).dik za odpoved.s tim egem mi to klidne vic vysvetli.jeste me teda napada varianta sebemrskacstvi a mucednictvi(to ale moc nevynasi, krome par nejmenovanych, kteri to skrze ruzny site dokazou vzdycky posunout o kus dal=opet zpatky k penezum a slave)
    LAMIA
    LAMIA --- ---


    :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: O zviditelneni jsem nepsal posunujes to nekam jinam.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: Co se tyce zamestnani nejsi daleko. A z bu2r jsem taky neco mel, at mas lustraci komplet. Ale nemyslim ze to je jedinej duvod proc me na to nebavi koukat jako na zalezitost, ktera je bud cerna nebo bíla.

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: ano ano! protagoniste videa se timto chteli jen a jen zviditelnit!presne jak sem psal.misto reseni problemu, kterym se kritika v dnesni dobe zaobira, se radeji zamerime na ty, co ji provozuji a zacneme je mit za podezrele a kritizovat je!BRAVO BRAVO
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI:

    "akcionar ses dobrovolne"

    tzn se ti nelibi, ze si nedobrovolne platce dani, ze kterych se pak platej ty vydridusi umelci a jiny neziskovy sektory? pak doporucuju anarcho-kapitalismus,)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SGNLR: Mix motivaci. Kazdej to ma jinak. A penize bych tam zrovna nejak podstatne nevidel. Imho ;) spis asi dotceny ego
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: z jaky ses ty reklamky prosim?no flame. jen se ptam

    tyhle pokrytecky argumenty, "ze reklama je vlastne cista, pac vsichni vedi, ze je reklama" me vzdycky bavili.dikybohu to u tohodle pripadu aspon nefunguje, pac to je prave reklama, ktera se shovava za kulturu(dyt to Yinachi primo v tom clanku co tu byl linkovanej priznava: ze je to Branded entarteinment zacilenej na narocny konzumenty, ktery klasicky zpusoby reklamy prokoukli a nemaj ji radi-tudit je potreba na ne vyvijet jeste sofistikovanejsi strategie, nez na zbytek tupy masy, ktery stacej ty billboardy.v prekladu: na nas si ty hipsteri a umelci nevyzrajou, sezeneme ovecky z jejich rad(od umelcu a pseudoumelcu po hovnoumelce), strcime jim do ruky plechovku a knizku a oni si to pak ti dalsi koupej.cisty jak lilie!

    obhajovat reklamni strategie, ktery sou vzdy zalozeny na oblbovani lidi za ucelem niceho jinyho nez zisku tim, ze je zacnes srovnavat s grantovou politikou(v zasade je nesmysl se bavit v nasi kotline o grantovy politice, protoze tu je na urovni houpaciho kone) je dost zcestny imho
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARIHAI: dalsi cechackovina: jedinej duvod kritiky je "uavist druhy strany". predpokladam, ze ten "kamen co dostali bojovnici jihadu do ruky" se jim hodi asi prave proto, aby mohli vydelavat VIC PENEZ ne?nebo mi to teda prosim vysvetli
    EWELYN
    EWELYN --- ---
    na zamyšlení:
    Naše kulturní tradice nás po tisíciletí učila, že výchova znamená klást otázky, které odhalují rozpory našeho světa, a nutí nás přijmout za ně výslovně zodpovědnost. Výchova v postindustriální společnosti je ale stále více zakrýváním rozporů, apologií statu quo a tedy pouhým ochočováním. Reklama nikdy nespí, ve dne v noci nás krmí planetárním kýčem, abychom přesyceni ty otázky nekladli nebo na ně přijali jakoukoli odpověď. Hlas těch, kdo je stále kladou a který přece jen dolehne k lidem, společnost jednorozměrné hojnosti zredukuje na pouhý spektákl...
    Václav Bělohradský: Společnost nevolnosti
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam