• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    EPOS_257: o tom je tak nejak z lidske podstaty vsechno, fakt senzacni odhaleni...
    EPOS_257
    EPOS_257 --- ---
    SGNLR: sorry ale je to naivni pohled o fungovaní lidský psychiky a chování, to se ani tak netýká myšlení a nadhledu... a dalo by se to brát jako zříkání se vlastní odpovědnosti za to kam se to celý dostalo. Používám záměrně ty samé argumenty co padaj z jedné strany převlečené naruby. Muže ti to přijít demagogicky stim pocitam... ale demostruje to to že ve vysledku je to vic o pudech a egu
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    KLEMENT: tak to je prave to.ja to neberu oddelene.a nemyslim si, ze by kazdej aktivista delal v nadnarodni korporaci.to je pak jasny kazani vody a piti vina ne:) a rozhodne to tak nedelaj vsichni.z Bonuse, si taky delame nakyho vzora cistoty a musi to bejt dost namahavy a je z nej cejtit, ze toho ma uz proste trochu pokrk

    "A to se dá vztáhnout na všechno umění, aktivismy apod...sice v umění a aktivismu nebereme granty/sponzoring a cpeme do toho vlastní prachy, ale pak v těch korporacích a státech makáme. Málokdo si může dovolit bejt opravdu nezávislej."- hele popravde receno fakt nechapu, jak clovek(neber to jako osobni urazku prosim, ale je to castej jev u "A" hnuti), kterej se pohybuje tam kde ty, muze tohle vubec rict-teda jasne, ale to je prave to proti cemu je potreba se vyhranit a bojovat a ne to brat jako danou pravdu prece.

    osobne se snazim zit tak, abych jednim druhem prace neodporoval tomu co cinim jinde.coz mi prijde dost prirozeny a logicky.kdyby tenhle zakladni predpoklad dodrzovalo vic lidi, tak by to asi bylo dost jednodussi.nicmene vetsina lidi oddeluje praci od volnocasovych aktivit(neni divu, kdyz vetsina pracuje jen proto, aby mohli jist a najit praci, za kterou si stojim a ma smysl je tezsi a tezsi) a mysli si, ze jsou to oddeleny nadoby=hloupost. to je naprosto kontraproduktivni. v zasade se jen snazite odpolitizovat praci a oddelit to verejny a osobni a delate to samy co ten nas svatej SYSTEM(kterej vlastne ani neexistuje co, tak ja nevim:)



    EPOS_257: "A očekávat že lidi kterejch se to týká budou natolik osvícený že se přestanou obhajovat a budou se o věci bavit obecně je dost najivní představa protože takhle to nefunguje"-co to je za picovinu? je naivni ocekavat, ze maj lidi schopnost nadhledu a dokazou premejslet? aha :))
    EPOS_257
    EPOS_257 --- ---
    SGNLR: hele ja sem trosku unavenej tim cernobilym pohledem a myslim ze Čumlivski to hezky na konci toho příspěvku shrnul že se měla převažně řešit reklamka Yinachi ve vztahu k nejmenova firmě o které se tak sahodlouze diskutuje...

    a taky nechi bejt rejpal ale ona ta konstruktivní kritika byla zaměřená dost koknrétnim směrem takže to že to sklouzne přesně tam kam to sklouzlo se dalo předpokládat. A očekávat že lidi kterejch se to týká budou natolik osvícený že se přestanou obhajovat a budou se o věci bavit obecně je dost najivní představa protože takhle to nefunguje, když jde o lidi kterých se to konrétně týká. Takže to nutí také k zamyšlení že pokud jste očekávali diskuzi obecně o tomto fenoménu, jestli impuls k tomu byl dostatečně zpracován vhodným způsobem.

    to neni pruda ale věcná konstruktivní kritika k přístupu jakym to bylo pojatý.
    KLEMENT
    KLEMENT --- ---
    SGNLR: Mě do tý debaty moc není, ale pěkně to komentuje Bonus: "Ale my všichni, co se na jejich vzniku (alternativních projektech) podílíme, musíme nakonec tak jako tak vydělat na nájmy nebo hypotéky a další věci, které si za dobrou vůli nekoupíme, a tak ochotně pracujeme v korporacích nebo reklamkách… "

    A to se dá vztáhnout na všechno umění, aktivismy apod...sice v umění a aktivismu nebereme granty/sponzoring a cpeme do toho vlastní prachy, ale pak v těch korporacích a státech makáme. Málokdo si může dovolit bejt opravdu nezávislej.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    at at tady mam trochu ty kultury tak tady nejaky narodni angazovany pivni umeni :D :D

    Burian - Bohemia | Budvar.cz
    http://www.budvar.cz/cs/bohemia
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    a jede se dal:))

    ..."Je možné souhlasit s Vladimírem 518, že rozhodování o tom, kde nastavit hranici přijetí finanční podpory, není věcí odhalení univerzálního pravidla. On si však toto rozhodování usnadnil ideologickou slepotou vůči kontextu, kterou názorně prozrazuje jeho tvrzení, že peníze Budvaru jsou stejné jako ty čerpané z grantů. Mluvčí Budvaru má totiž jiný názor: „Veškeré prostředky, kterými disponujeme, získáváme výhradně vlastní podnikatelskou činností. Z těchto důvodů není budějovický Budvar veřejnou institucí.“ Vladimírovi 518 možná nevadí, že takto posloužil zájmům Budvaru, možná by souhlasil, že jeho životní pouť je skutečně podobná osudu Budvaru a že v tomto smyslu nebyl nijak manipulován, ať ale nestrká hlavu do písku před faktem, že některé peníze prostě smrdí víc..."
    Některé peníze smrdí víc | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/03/nektere-penize-smrdi-vic/

    a nebo o tom, ze ohanet se tim, ze je to prece statni podnik, takze je to vlastne bohuliba cinnost od nas pro nas je taky trochu mimo http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/kdo-krome-kovarcika-%E2%80%9Estaci%E2%80%9C-budvar
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    LOPIK: tak samozrejme.to je prave to pokrytectvi Vladimira.to, ze nema prukazku zamestnance budvaru neznamena, ze pro ne v zasade nedela.to samy je to u pokrytcu, co ve volnym case hrajou v hc kapelach a sou zamestnany u nadnarodnich koncernu.to samy je to u Jiriho Davida, co dela sochu "Revoluce" z klicu pro Vodafone.Romanem Tyc se nam v HN Vikendu pak chudacek omlouva "ze nemuze za to, kdo vsechno si ho kupuje"(chudacek.samozrejme, ze za to nese zodpovednost.kdo by si ho asi mkohl kupovat, kdyz je zastoupenej galerii, ktera je plna mafianu a je to o ni vseobecne znamy) a pak to konci Davidem Cernym, kterej se porad tvari jako rozrevanej 16tiletej rozsevac umelec a pritom dela propagandu konzervativcum a jeho popart klikuje na predzahradce oligarchu

    nic s nicim nseouvisi a nikdo se nezaprodava a vsecko je to uplne v pohode prirozenej vyvoj veci.hlavne bejt v klidu

    jeste ze mame to pivo
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ono je na tom ale nevtipnější to, že to není tak, že snad "umělci panáčkují na okraji hostiny tupých, bohatých prasat z reklamek a velkých firem, jen aby jim upadlo pár centíků od stolu na jejich projekty, byť jsou třeba krásné a tofulibé." - kdyby to bylo takhle, tak se proti tomu nedá co říct - hraje na kšeft, budiž - asi je dobrej, když mu za to někdo platí..
    Ono je to spíš tak, že sami ty umělci jsou ty "prasata z reklamek" - velká většina zdejší "kulturní elity" v reklamkách nebo marketingu více méně dělá (zrovna když nejsou na šňůře nebo nemaj nějakej ten projektík) a co si budeme povídat - vsadím se i velká část přispěvatelů v tomhle klubu bude navázaná profesionálně v týhle branži..
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    EPOS_257: skoda, ze nikdo opravdu neresi to, co to video melo aspon z myho pohledu ukazat a o cem mela byt debata.porad se resi jen to, jestli nekdo rpedem nekomu rekl, do ceho jde. resi se konkretni projekty a lidi a ne celkova strategie-to je jako kdyz Vladimir tvrdi, ze neni soucasti bu2r a snazi se oddelit ty jednotlivy veci a jeste se snazi obahjit tim, ze je mu jedno, ze Mighty Sounds kde hraje sponzoruje Jagermesiter(pritom Mighty Sounds sou uz v zasade dlouho akce predevsim Budvaru), nebo tim ze je nahoda ze "nekde jinde" mava lahvi piva ve svym klipu a pak zase je uuuplne bokem to, ze pod nima vydava knizky a nahodou je i krti tim jejich pivem atd atd..

    misto toho aby se resily ty samotny srategie, coz by mohlo bejt prinosny pro mnoho zucastnenych, aby se vlastne zorientovali v medialnim prostoru, tak se resi "zaprodanost" jednotlivych akteru, ke kterym se ve vysledku fakt neda napsat nic vic nez "Vždycky je mi smutno, když vidím, jak umělci panáčkují na okraji hostiny tupých, bohatých prasat z reklamek a velkých firem, jen aby jim upadlo pár centíků od stolu na jejich projekty, byť jsou třeba krásné a tofulibé."(jak hezky napsala ToyBox)

    snaha oddelit od sebe jednotlivy fenomeny a fakta a pak jen resit ty detaily sou krasnej zpusob dekonstruovat konstruktivni kritiku:)
    EPOS_257
    EPOS_257 --- ---
    HYNEK: Banan a Jan Čumlivski to vystyhujou asi tak co si o tom myslim
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Anketa: Subkultury na prodej? | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/03/anketa-subkultury-na-prodej/
    KLEMENT
    KLEMENT --- ---
    A doufám, že o tý "záchraně" zaměstnanců natočí Spielberg srdceryvný biják....
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    SGNLR: hehe :)
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    WTF?

    ..majitel Baumaxu rozprodava svoji umeleckou sbirku(jedna z nejvetsich soukromych sbirek v Evrope), aby z techto penez zachranil pracovni pozice 4000 zamestnancum, kteryi by o ne jinak prisli..

    Austrian state may buy businessman's huge contemporary art collection to save jobs | World news | theguardian.com
    http://www.theguardian.com/world/2014/mar/25/austrian-state-businessman-contemporary-art-collection
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    kniha CAN JOKES BRING DOWN GOVERNMENTS? MEMES, DESIGN AND POLITICS

    Can Jokes Bring Down Governments? Memes, Design and Politics - Strelka Institute for media, architecture and design
    http://www.strelka.com/press_en/jokes/?lang=en
    SPIPI
    SPIPI --- ---


    Finnish artist Mimosa Pale, three times a week hits the streets of Helsinki inviting her fellow citizens to climb into her vagina-themed bike taxi. Her intention is to protest the world’s fascination with phallic objects and draw attention to the the Holy Yoni.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    trochu info o tom jak se umelecka luza "vyrovnava" s tim, ze by mela byt Manifesta v Rusku(myslim, ze se s tim vyrovnaj pokazdy pri pohledu na svoje income polozky na bankovnim uctu)


    ...
    The strangest part of Manifesta’s statements are the frequent gaps between language and reality. König insists that artists won’t be censored, and yet artists are cautioned to operate “within Russian law.” Both König and Fijen insist that the Biennial has goals larger and longer-ranging than standing up to totalitarian rule. As though doing so would limit their historical impact. But what do we remember about the 1968 Olympics, other than the Black Power Salute? And what do we remember about artists who operated within Germany’s guidelines, in 1937?

    http://artfcity.com/.../03/25/manifesta-still-plans-to-stay-in-russia-we-fight-for-artistic-freedom/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam