me v tom pribehu dvou neportretu neco chybi... ci *majetek* byly ty billboardy?
§ 228
Poškození cizí věci
(1) Kdo zničí, poškodí nebo učiní neupotřebitelnou cizí věc, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
(2) Stejně bude potrestán, kdo poškodí cizí věc tím, že ji postříká, pomaluje či popíše barvou nebo jinou látkou.
(3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nebo 2 na věci svědka, znalce nebo tlumočníka pro výkon jejich povinnosti,
b) spáchá-li takový čin na věci jiného pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání,
c) spáchá-li takový čin na věci, která požívá ochrany podle jiného právního předpisu, nebo
d) způsobí-li takovým činem značnou škodu.
(4) Odnětím svobody na dvě léta až šest let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 nebo 2 škodu velkého rozsahu.
vzhledem k taskaricim ohledne tykadel a panacku se nejak nemuzu zbavit pocitu "kde jsou ti fizlove tentokrat?"
...btw. odolaval jsem tomu dlouho, ale:
1) "angazovane umeni" je zjevny oxymoron neboli naprosty nesmysl - umeni nemuze byt angazovane (stejne jako nemuze byt angazovana dieselova lokomotiva nebo nahly naval emoci - nezive a abstraktni veci nemaji vlastni agendu nemluve o tom, ze pokud angazovanost omezime vyhradne na politiku - jak naznacuje zahlavi - pak se bavime ciste o propagande, o mrzke vytvarnicine nejhorsiho radu - o reklamnich srackach), takze jednou provzdy: angazovani mohou byt nanejvys autori - lide chcete-li
2) neni tu zadne umeni, jeste mozna tak domele - vyrobene vulgarnimi klauny (k tomu se jeste dostanu)
3) a samozrejme, i kdyz nemam nic proti schopnosti prodat bezcennej sunt za astronomickou sumu - koneckoncu i to vyzaduje jistou davku umu - vyhlasovat zaroven neco o alternative a umeni je v takovem pripade ukazka hodne prebujeleho ega, jak to uz ostatne u modernich umelcu casto byva. v mych ocich je v tom tolik kumstu a umeni jako v textech leose marese nebo v levem pruhu dalnice D1. bez urazky, to je proste fakt.
...vyse zminenym se i vysvetluje obsahova prazdnota zdejsi nediskuze stejne jako duvod, proc se v ni nikdy nedoberete zadneho vysledku
neco nametu k zamysleni, pro ty, kteri jsou k tomu svolni:
The thing I hate the most about advertising is that it attracts all the bright, creative and ambitious young people, leaving us mainly with the slow and self-obsessed to become our artists. Modern art is a disaster area. Never in the field of human history has so much been used by so many to say so little.
-Banksy
Čeng Sie (1693-1763) dyn. Čching
mládí prožil spíše v chudobě; ve dvou letech mu zemřela matka a do péče jej převzala slečna Fej, služebná jeho babičky, později jeho strýc, který ho svěřil do výchovy místnímu učenci Lu Čung-jüan... ...když byl jmenován magistrátním úředníkem a o čtyři roky později přeložen do Wej-Sienu[*], ohniska hrůzného hladomoru, otevřel vládní sýpky pro hladove, vyhlasil projekt oprav mestskych zdi pro nezamestnane, primel zamozne, aby se podelili o majetek s chudymi, uvalil kontrolu cen na potraviny a tak zachranil tisice lidi pred smrti hladem.
Sklidil za to obdiv, ale také kritiku úředníků a vzdělanců. ...v jednom z dopisů mladšímu bratrovi v té době napsal:
"Psát kaligrafii a malovat obrazy je elegantní činnost. Ale je to zároveň vulgární činnost. Když člověk nedokáže udělat něco proti utrpení lidí a místo toho si hraje s tuší a štetcem, aby někoho pobavil, cožpak to není vulgarní činnost?"
--- coz je imho vyborna demonstrace principu, podle ktereho je snadne odhadnout, kdo je angazovany umelec a kdo vulgarni sasek
ale jinak je prinos teto diskuze skutecne nedocenitelnej - kde jinde by clovek ziskal predstavu o tom, jak by to vypadalo, kdyby se clenove artdirectors club cz povazovali za umelce a zacali fundovane diskutovat nad budoucnosti alternativy?