• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    btw BIGUP stohovínkům, za selekci hostů:D


    prof. Ing. Josef Šíma, Ph.D.
    Rektor vysoké školy CEVRO Institut. Šefredaktor odborného časopisu New Perspectives on Political Economy. Přeložil více než deset knih. Jako pedagog se věnuje zejména ekonomickým a hospodářsko-politickým tématům.

    aneb jedna kunda vedle druhý!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    BASNIK: co je druha strana spektra prosimte?hate hate hate podme, dlouho sem se tu nerozcvicil..
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    zato na druhe strane spektra je to mnohem lepsi! :D
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    BOD: kastraci vsem "kreativnim" debilum co tyhle hovna vytvarej a po vecerech si honej pero na Paralelni polis, druhej den dou delat kampan ANO a pak se tvarej jako kulturni elita naroda, kdyz vydaj pivni katalog o subkulturach!odjebat se odtud!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Je Stratil nácek? | A2larm
    http://a2larm.cz/2014/10/je-stratil-nacek/

    Očima Josefa Klímy (41) | Prima PLAY
    http://play.iprima.cz/ocima-josefa-klimy/ocima-josefa-klimy-41

    Jiří Ptáček: Tečka páteční bezmoci
    http://jiriptacek.blogspot.cz/2014/05/tecka-patecni-bezmoci.html

    Stanovisko Václava Stratila k obviňování z propagace nacismu

    V souvislosti s reportáží Josefa Klímy v pořadu Očima Josefa Klímy odvysílané TV Prima dne 7. října tohoto roku považuji za potřebné vyvrátit nepravdivá a zkreslená tvrzení, která se o mě šíří, a vysvětlit své osobní postoje:

    Nikdy jsem nepodporoval nacismus, ani jakékoliv jeho projevy. Jsem po mamince Žid, mám rád Romy, jsem humanista a věřící člověk, nejsem rasista.

    Nikdy jsem nevyučoval, ani bych neschvaloval projevy rasismu, fašismu a nacismu u mých studentů.

    Nikdy jsem neobdivoval Adolfa Hitlera, i když jsem na některých fotografiích částečně vyšel z jeho podoby. Tyto fotografie vychází z mého zájmu o proměnu identity člověka v závislosti na jeho vyobrazení. Celkově se jedná zhruba o tři stovky foto performancí, v nichž téma nacismu představuje jen malou část.

    Nacistickou symboliku používám jako umělecký prostředek, který vzbuzuje dialog a dotýká se mnohdy nevyřešených společenských traumat. Svou práci vnímám duchovně a snažím se o humorný odstup. Jde mi o plnou ambivalenci těchto témat.

    Jde mi o ironii a parodii zmíněných témat.

    Uvědomuji si, že mé výroky v pořadu Tečka páteční noci byly extrémní, zejména v televizním pořadu, jehož diváci neočekávají uměleckou performance se zmíněnou mírou ambivalence.

    Větu „Mám rád Adolfa Hitlera“ myslím jako obecně křesťanskou myšlenku, i když převrací zažitý postoj k Adolfu Hitlerovi.

    Uvědomuji si, že to mohlo být považováno za projev politického extremismu. Svoji roli v pořadu jsem ovšem chápal jako uměleckou performance, která zahrnuje ironii, sebeironii, parodii a autoparodii.

    Svými výroky jsem se nechtěl dotknout lidí, kteří nacismus mají spojený s osobními a rodinnými tragédiemi. Těm se upřímně omlouvám.

    Umělecká performance se často pohybuje na hranici mezi divadlem a žitou skutečností. Jedině tak nás může zneklidňovat a vyvádět ze zažitých stereotypů.

    Současné umění nelze posuzovat bez uvážení širších souvislostí. Naopak nás vede ke hledání těchto souvislostí, což nás obohacuje o rozměr kritické reflexe našich životů a postojů.

    Rozumím tomu, že jsem kritizován, protože v některých situacích volím riskantní formy komunikace. Přijímám i to, že se uměleckým projevem mohu dostat do rozporu s morálními zásadami většinové společnosti. To ale rovněž chápu jako úlohu umělce mého založení.

    Odmítám ovšem obviňování z politických názorů, jež jsou mi poslední dobou podsouvány, naposledy v reportáži Josefa Klímy. Neodpovídají mým osobním postojům a zjednodušeně vysvětlují moji uměleckou práci.

    Václav Stratil

    9. 10. 2014
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Putin vs. Pussy Riot 1:1

    Moskevské procesy

    Německo, Švýcarsko 2014, 89 min.
    Jazyk: německy / Titulky: české, anglické
    Režie: Milo Rau

    Praha
    Kino Atlas Čt, 16.10.2014 18:00
    Das Filmfest – Festival německy mluvených filmů - Filmy - Die Doku - Goethe-Institut 
    http://www.goethe.de/ins/cz/prj/fdf/flm/dok/cs13400488.htm
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Muž, který nabízel Babišovi opláchnutí mozku, mluví o globálním konfliktu, zku*vené demokracii a nové revoluci | ParlamentniListy.cz – politika ze všech stran
    http://www.parlamentnilisty.cz/...i-o-globalnim-konfliktu-zku-vene-demokracii-a-nove-revoluci-339378

    SPIPI
    SPIPI --- ---
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Výstava současného protiválečného umění v Kyjevě způsobila skandál a byla po dvou dnech zavřena, protože si to přál "účastník protiteroristické operace". Kurátorským záměrem bylo představit umělce, kteří varují před temnou stránkou nacionalismu, nástupem ultrapravice a požadují konec války

    Провокационную выставку николаевских фотографа и художника закрыли со скандалом
    http://niklife.com.ua/focus/45331

    GGG
    GGG --- ---
    Class Wargames: ludic subversion in the bureaucratic society of controlled consumption | Class Wargames
    http://www.classwargames.net/
    _PU
    _PU --- ---
    Growing Cities | Promítání dokumentu a diskuse | Americké Centrum
    http://www.americkecentrum.cz/program/lecture/growing-cities-promitani-dokumentu-diskuse
    může bejt supr
    MTO
    MTO --- ---
    jeste za milanem kozelkou...

    jsou tam i texty co psal pro ER

    Evropský rozhled » Poslední podvratný mýtus Milana Kozelky
    http://www.evropsky-rozhled.eu/posledni-podvratny-mytus-milana-kozelky/
    MTO
    MTO --- ---
    prava dcera sveho otce. sem rad ze te mame lenko!

    No pasaran!
    http://www.zvedavec.org/komentare/2014/10/6178-no-pasaran.htm

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    There Is A Nine-Foot Tall Statue Of Edward Snowden In New York City
    http://www.buzzfeed.com/...brown/there-is-a-nine-foot-tall-statue-of-edward-snowden-in-new-yo#15khyn

    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Jan Bělíček

    Když teď Paralelní Polis financuje Janeček a Sekyra Group, mohly by Kostelecké uzeniny začít sponzorovat veganské hody
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Process DAS GRAUE WUNDER Mathieu Tremblin, Vladimír Turner (2014)
    https://vimeo.com/84996708


    DAS GRAUE WUNDER
    Mathieu Tremblin, Vladimír Turner. 2013. Altstadt, Elbe Valley, Dresden (DE).
    UNESCO information billboard, photo booth, fake UNESCO poster. 65 x 105 cm.
    Former UNESCO World Heritage Site, highway bridge, fake UNESCO banner. 500 x 100 cm.
    Concept, intervention, documentation: Mathieu Tremblin, Vladimír Turner.
    Production: Wildsmile Studios.
    Das Graue Wunder. Making-of. Mathieu Tremblin, Vladimír Turner. 2013.
    Full HD video. 3 min 33 s. Recording: Vladimír Turner. Editing: Mathieu Tremblin.
    Das Graue Wunder is a two parts satirical intervention based on the controversial construction of the Waldschlösschen bridge, a highway bridge through the Elbe Valley which brought as a consequence in 2009 the unregistration of this site from UNESCO World Heritage List in which it was included since 2004.
    The first part of the intervention is a wallpaper pasted into a photo booth installed in Rosmaringasse, Altstadt in Dresden city center, just near the UNESCO billboard announcing the reasons why Elbe Valley was removed from the World Heritage List. The poster shows a vertical image of the bridge and designed in a way that UNESCO logo and text « Das Graue Wunder » appears as a background of each portrait picture taken with this photo booth.
    The second part of the intervention is a banner with UNESCO logo and text « Das Graue Wunder » installed at one corner of the Waldschlösschen bridge, mimetic to the six ones from Sächsische Bau GMBH company which were installed on the bridge since its building was completed at the end august 2013.
    « Das Graue Wunder » is the ironic nickname given to the bridge by the citizens of Dresden who were protesting against the construction. This nickname is an echo to « Das Blaues Wunder », the Loschwitzer bridge built in 1893 upstream and nicknamed in that way according an urban legend which claims that the Loschwitzer bridge was originally painted green, but that the weather turned it blue. In addition, the name is a pun, since the meaning of the phrase ein blaues Wunder erleben is « to experience an unpleasant surprise » (Wikipedia).
    Das Graue Wunder intervention is playing with viral communication in the field of territorial marketing to highlight the disagreement of citizens within a situation where functionality overrides on cultural heritage.









    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam