• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    A2lart #5 | A2larm
    http://a2larm.cz/2015/10/a2lart-5/

    Dneska mě a mého spolubydlícího, když jsme šli v teplákách z nákupu, začaly perlustrovat švestky – jen tak, ale že prej právo na to maj. Když jsme se do nich opřeli, že se nám doma pálej zapejkaný brambory, najednou se chtěl jeden z nich děsně ukázat. Že to prej není žádnej fašista, když nás takhle při sobotě buzeruje z nudy na ulici a že má karmu čistou, páč na rozdíl od nás zachraňuje lidi. Prej to je ezotýpek a rád by si promluvil se vzdělanejma lidma a odboural naše předsudky z fízlů. Fízle, tak se vzdělej ty sám! Odbourej ty svoje předsudky, odhoď uniformu, a jestli chceš pomáhat, tak to nemusíš mít na výplatní pásce! Tohle je vzkaz všem policistům za jejich chování. Myslel jsem, že mě ta averze vůči nim jednou přejde. Oni ale dělají vše proto, aby se tak nestalo.
    ROMANITO
    ROMANITO --- ---
    Ve stažení v pdf: průvodce historií a idejemi anarchismu, psanej a ilustrovanej Cliffordem Harperem ( https://www.cartoons.ac.uk/artists/cliffharper/biography )

    Anarchy: graphic guide - Clifford Harper
    http://libcom.org/library/anarchy-graphic-guide-clifford-harper

    a čtyři čísla Anarchy Comicsu, ktery v letech 78-87 vyšly u sanfranciskýho vydavatelství Last Gaps ( http://www.lastgasp.com/ )

    Anarchy comics
    https://libcom.org/library/anarchy-comics
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Ja teda porad musim bejt skarohlid,ale me zase zaujalo,ze barak s napisem o kryptoanarchismu ma hned u vchodu reklamni poutace na komercni znacky-hezky k videni hako prvni vec u vstupu. Tzv LOL. Ale pocet hipstru uvnitr,co tu Prahu 7 pekne gentrifikujou byl vysokej,takze kafe asi fakt dobry a vo tom ten "anarchismus" je
    VRBIK
    VRBIK --- ---
    S_TEJK: kongres hackerů bez hackerů a není o hackingu.. ale zni to huste! priste by byl trefnejsi nazev kongres pozeru.
    JOBLO_
    JOBLO_ --- ---
    Za smývatelný sprej před Sněmovnou dostal aktivista podmínku. Nechápe ji - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...val-pred-snemovnu-siluetu-fat-/praha-zpravy.aspx?c=A151007_114924_domaci_zt
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    MAKETA: tak v jeho pripade nebyly zadny nejasnosti:
    MAKETA
    MAKETA --- ---
    GGG: Jestli pak se taky ptali Forda proč měl Hitler tolik jeho náklaďáků...
    _PU
    _PU --- ---
    Aktivismus represivních složek | A2larm
    http://a2larm.cz/2015/10/aktivismus-represivnich-slozek/
    GGG
    GGG --- ---
    USA žádají od Toyoty vysvětlení, proč mají teroristé tolik jejích vozidel – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/...a-zadaji-od-toyoty-vysvetleni-proc-maji-teroriste-tolik-jejich-vozidel.html
    GGG
    GGG --- ---
    Události, komentáře — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/215411000371005/

    vyborna Vasaryova 18:26
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
    https://www.umprum.cz/web/cs/volne-umeni/socharstvi/irwin-2610

    IRWIN
    čtvrtek 15. 10., 19 h, tranzitdisplay, přednáška slovinské umělecké skupiny IRWIN



    Skupina Irwin se při své prezentaci zaměří na NSK State in Time, který byl založen v roce 1992 jako transformace uměleckého sdružení Neue Slowenische Kunst (NSK). NSK vzniklo v roce 1984 v Jugoslávii ze tří skupin – Irwin, Laibach a divadla Scipion Nasice Sisters. Zásadní pro fungování a rozvoj NSK byla spolupráce, volná výměna myšlenek mezi jednotlivými členy a skupinami a společné plánování aktivit. Založení NSK State in Time bylo odpovědí na radikální politické změny v Jugoslávii a východní Evropě na začátku 90. let. Kromě organizování projektů, jako byla dočasná velvyslanectví a konzuláty, začal NSK State in Time v roce 1993 vydávat cestovní pasy. Na světě je momentálně asi 14 000 držitelů pasů NSK.

    Hlavním nástrojem šíření poselství NSK byl internet. Webová stránka elektronického velvyslanectví Tokio, kterou v roce 1994 spustilo NSK, zůstala aktivní po několik let. V roce 2001 spustil athénský designer Haris Hararis neoficiální webovou stránku NSKSTATE.COM, která se stala ústředním místem setkávání občanů NSK. Tehdy začalo být zřejmé, že občané NSK se začínají organizovat, a to jak online, tak i ve skutečném světě. Využívali konceptuální prostor a ikonografii NSK State in Time i ostatních skupin NSK jako základnu pro své vlastní akce a reakce. Následně bylo rozhodnuto tyto iniciativy neomezovat, ale podporovat. Po Prvním kongresu občanů NSK, který se konal v Berlíně v roce 2010, začal NSK State in Time žít svým vlastním životem nezávisle na svých tvůrcích.

    Slovinská skupina IRWIN je součástí většího uměleckého kolektivu "Neue Slowenische Kunst (NSK)", který byl založen 1984. Ve svých projektech (Kapital, NSK Embassy Moscow, Transnacionala, East Art Map) se zabývá evropskými dějinami umění, zejména s rozporuplným dědictvím historických avantgard a dialektikou avantgardy a totalitarismu.

 https://en.wikipedia.org/wiki/IRWIN
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    MFD 3/10 Jakub Pokorný

    Černé brýle a zákaz fotit! Začal kongres hackerů

    PRAHA Když se řekne „kongres hackerů“, většina lidí si představí publikum s notebooky v klíně a přednášejícího, který jim ukazuje, jaký kód napsat, aby se prolomili do jaderné elektrárny.
    Realita na pražském hackerském kongresu v klubu Paralelní polis v Holešovicích byla včera úplně jiná. Šlo víc o filozofii. Kongres pořádala skupina Ztohoven, známá akcí s červenými trenkami na Hradě. „Jde nám o témata, jako je svoboda internetu, umění či 3D tisk,“řekl organizátor Martin Leskovjan.
    Že jde o akci svým způsobem výjimečnou, a ne normální festival, pak už připomínaly hlavně detaily. Kávu šlo třeba zaplatit kreditkou na virtuální měnu bitcoin, kterou dostali účastníci u vchodu. Platil přísný zákaz natáčení a focení.
    Jako první promluvil spisovatel Ondřej Neff na téma blackout (velký výpadek elektřiny, který ochromí společnost). „V takové kritické situaci by se dostaly do popředí figury připomínající středověké násilníky a společnost by znovu vznikala na úrovni městských států,“rozvíjel Neff apokalyptickou vizi, kterou už zobrazil v románu Tma. Na něj navázal vyholený muž v tmavých brýlích pod přezdívkou „Smuggler“(pašerák), který už odpovídá lidové představě hackera mnohem víc než Neff.
    Pan „Pašerák“ale mluvil na téma soukromí ve skutečnosti jako univerzitní profesor. Vedl diskusi, proč člověk, který skrývá tvář, vypadá automaticky podezřele, i když může mít pro své počínání ryze praktické důvody. Proto promítal na stěnu třeba obrázek zahaleného příslušníka kmene Tuaregů.
    Dnes by se třídenní kongres měl přece jen dotknout něčeho ilegálního a zakázaného. Vystoupí na něm Lyn Ulbrichtová, matka Rosse Ulbrichta, který byl v USA odsouzen na doživotí. Údajně provozoval internetové tržiště Silk Road (hedvábná stezka), kde se obchodovalo s drogami. Jde o jednu z nejznámějších kauz, které se týkají internetu. „Ulbricht jen vytvořil stránku, s ničím neobchodoval,“vysvětluje Leskovjan, proč jde o spornou kauzu.
    Většina správných hackerů ostatně podle Leskovjana napadání počítačových systémů odsuzuje.
    GGG
    GGG --- ---
    Pope Francis Thug Life Tablecloth.
    https://www.youtube.com/watch?v=oGxq-c5ihSo
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    mohlo by byt zajimavy:

    Workshop - Relativnost veřejného a soukromého - AV21: Špičkový výzkum ve veřejném zájmu
    http://av21.avcr.cz/sd/udalosti/kalendar/151009-relativnost-verejneho-a-soukromeho.html

    Relativnost veřejného a soukromého
    9.45 – 10.00 Oddělení pro výzkum umění 19. a 20. století ÚDU AV ČR v Praze by rádo položilo základ k mezioborovému
    výzkumu tematiky Veřejné/soukromé. Podnět k tomuto výzkumu dávají tíživé problémy dneška, stírání hranic mezi
    veřejným a soukromým a eroze veřejného zájmu v dnešním urbanistickém plánování, tvorbě veřejného prostoru nebo v
    památkové péči. Tyto typické fenomény dnešní doby však jistě mají své historické předstupně a analogie, jejichž studium
    otvírá prostor i pro badatele zaměřené na starší epochy a na jiné oblasti života než ty, jakými se zabývají dějiny umění. Zájem
    kolegů z našeho oboru i z jiných vědeckých specializací o naše téma bychom rádi prozkoumali formou workshopu. Chtěli
    bychom se v něm zaměřit na zvláštní podobu tematiky Veřejné/soukromé, v níž se oba tyto fenomény prolínají, jeden existuje
    v širším rámci toho druhého nebo se v něj mění; veřejné se stává soukromým a naopak. Rádi bychom workshop pojali nikoli
    jako sled referátů, nýbrž spíše jako diskusní fórum.
    10.00 – 10.50 Polarita veřejného a soukromého v městském prostoru
    Polaritou veřejné a soukromé sféry definují někteří autoři podstatu města a zároveň zdůrazňují nezbytnost vzájemné vazby
    obou sfér (H. P. Bahrdt). Řada architektů a urbanistů se dnes pokouší o artikulaci živého vztahu mezi soukromým a veřejným,
    zároveň jsme však svědky kritických jevů: Veřejný prostor města je ohrožován privatizací, podřizován soukromým
    zájmům a naopak soukromý svět se mnohde uzavírá za zdi „gated communities“. Formální kultivace městských prostorů
    tak někdy doprovází oslabení jejich smyslu poskytovat možnost setkávání odlišností (Richard Sennett) a být scénou vzájemné
    lidské komunikace.
    Úvodní vystoupení: Petr Kratochvíl (Ústav dějin umění AV ČR, v. v. i.), Miloš Havelka (Fakulta humanitních studii UK), Zdeněk
    Uherek (Etnologický ústav AV ČR, v. v. i.)
    11.05 – 11.40 Habermasova Strukturální přeměna veřejnosti: kritické vymezení a možnosti historizace
    Prezentace se nejprve zaměří na kritiku limitů Habermasovy teorie vzhledem k posunu od buržoazní společnosti formované
    v rámci národních států k současným kosmopolitizujícím se společnostem, kdy se otevírá otázka veřejnosti a veřejného
    prostoru v kontextu různorodých kultur a modernit. Dál se bude věnovat různým možnostem historizovat Habermasův
    koncept veřejnosti. Půjde o ty směry rozvíjení Habermasova konceptu i jeho kritiky (zejména ze strany sociální historie),
    které se v diskusích o moderních veřejnostech objevily v 60. až 80. letech 20. století. Tuto kritiku pak postavíme do kontextu
    současné historiografie a jejích směrů a debat. Odtud se otevře možnost načrtnout dnešní podoby rekonstruktivní kritiky a
    zdůraznit význam historické geneze obecných kategorií.
    Úvodní vystoupení: Milan Kreuzzieger (Filosofický ústav AV ČR, v. v. i.), Michal Pullmann (Ústav hospodářských a sociálních
    dějin Filozofické fakulty UK)
    12.05 – 12.40 Co je soukromé a co veřejné na velkém uměleckém díle?
    Vynikající český architekt Roman Koucký získal proslulost svými výpady proti památkové péči. Před lety prohlašoval, že jeho
    vlastní stavby nesmějí být prohlášené za památky. Zájem veřejnosti, chránit hodnotné stavby z té či oné doby, tak naráží na
    privátní zájem jednoho z jejich autorů. Vyvstávají tak zajímavé otázky. Má autor nárok takový svůj privátní zájem prosazovat,
    jde-li o architekturu vystavěnou z veřejných prostředků? Lze vůbec jeho autorskému výkonu přiznat privátní charakter? Do
    takové debaty již přispěla Hannah Arendtová, která v knihách Vita activa a Mezi minulostí a budoucností tvrdí, že velké dílo
    nikdy není jen privátním projevem svého autora, protože do něj vkládá své naděje a touhy celá dobová společnost.
    Úvodní vystoupení: Rostislav Švácha (Ústav dějin umění AV ČR v. v. i.), Michal Novotný (Filozofická fakulta UP v Olomouci)
    13.40 – 14.20 Veřejnost rovných °
    Kolem roku 1800 se rozšířily v Evropě nové formy zpřístupňování výtvarného umění, literatury i hudby. Na pomezí veřejného
    a soukromého vznikala ve společnosti vrstva publika, odlišného od stavovsky a nábožensky určené skupiny barokního
    diváka, čtenáře a posluchače. Existenci tohoto publika dnes rekonstruujeme z dobové publicistiky a příležitostných tisků.
    Příspěvky bloku se zaměří na fenomén výstav otevřených v neveřejném prostoru veřejnosti, na vznik veřejných čítáren a
    knihoven a na dobovou koncertní praxi v osvícenské společnosti konce 18. století.
    Úvodní vystoupení: Taťána Petrasová (Ústav dějin umění AV ČR v. v. i.), Claire Mádlová (CEFRES Prague), Michael Wögerbauer
    (Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i.)
    14.35 – 15.30 Umění a literatura v pohybu mezi soukromou/neoficiální a veřejnou/oficiální sférou
    Diskusní blok se zaměří na síť proměnlivých vztahů mezi autorem, objednavatelem a recipientem uměleckého díla. Východiskem
    debaty budou konkrétní příklady z doby socialistického Československa. Soustředíme se přitom na dva okruhy otázek:
    1. Jaké veřejné zakázky získávali nezávislí umělci, jaký vliv měla veřejná zakázka na povahu jejich tvorby a jaký osud měla jejich
    veřejná díla za normalizace a po roce 1989? 2. Co znamenal samizdat jako specifický „soukromý“ fenomén, jak pronikal
    do veřejné sféry a jaké nové strategie v oblasti knižní distribuce podnítil?
    Úvodní vystoupení: Lenka Bydžovská (Ústav dějin umění AV ČR, v. v. i.), Mahulena Nešlehová (Ústav dějin umění AV ČR, v. v.
    i.), Eduard Burget (Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i.), Petra Čáslavová (Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i.)
    pátek 9. 10. 2015, 9.45 – 15.30, Akademické konferenční centrum AV ČR, Husova 4a, Praha 1, vstup volný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam