TWORBO: :) rad bych ti veril, ale kdyz pouzivas vyrazy jako ;kterak se kvalitativne takove umeni hodnoti" nebo "erudovany teoretik historie umeni", kdyz vis, ze jim nejsem, tak se ti neda moc verit:)
nebavime se o fotbale a asi tusis, ze posuzovani kvality umeni bude trochu problematicka vec-proto me treba prijde nesmyslny delat umelecky souteze.
ale pojdme tedy a predem se omlouvam vsem, protoze tady rozhodne nechci vyzdvihovat obsah toho co se stalo, nicmene koncept a ztvarneni je promakany. zaroven to tad sledujou lidi, ktery narozdil ode me, jakozto pouhyho umelce, jsou tema teoretikama doopravdy,takze necht se zapojej klidne.
asi bude jednodussi to odcizit od ty zpravy, kterou nam chtel ten clovek dat. bezesporu tu akci dobre promyslel, takze koncept, nacasovani a ztvarneni ma jasnej scenar. pracoval jakozto performer, kterej si vybral specialni obleceni, nastroj=zbran. situoval to jasne site-specific do prostor umelecky galerie(btw vsimnul si nekdo, jak strasne jsou tam nainstalovany ty obrazy??). mel danej scenar, takze vedel, kdy ma svoji divadelni cast spustit. ve chvili, kdy predstoupil mel jasne dany pohyb herce-tedy sebe, aby byl dobre videt v uhlu kamer/y. v tu chvili se z toho tak nejak stava happening, jelikoz bez okolniho publika, ktery tomu dodava zvukovou stopu, by tomu tak nebylo.kapitola sama o sobe by pro nejakyho divadelniho teoretika byla razantnost a jistota jeho grimas a prednesu a manipulace s pistoli.pro me je trochu hereckym zaskobrtnutim to, jak v jednu chvili namiri do divaku- to je herecky vyboceni, kdy si ve svoji roli nebyl uplne jiste a v tu chvili strasne problikne ta nejistota, trapnost a lidska nicotnost toho celyho. zaroven neustale drzi profesionalne tu pistoli, coz je zapricineny tim jeho vycvikem u riot cops.
to sme u ty faze priprav, lokacniho skautingu,teatralnosti a kompozice
dokonale promyslel remediaci svyho cinu-sen kazdyho performera.nemusel volat kamosovi, aby mu jeho piece natocil, nafotil. media a navstevnici akce to udelaly za nej.pokud by byl minimalista a ne medialni performer(po vzoru Yes Men nebo Ztohoven), tak by to jako Beuys ci Kovanda mozna jen na stroji predem napsal na papir a ani by to nemusel delat,ale to by asi v dnesni spektakularni dobe nikoho moc nenadchlo a navic by to vlastne vyznelo jen jako nasranej fb status. dokonalym promyslenim mu jeho medialni coverage, kdy se z media site-specific performance stava novomedialni happening na socialnich sitich(neslo to dokonce v primym prenosu, pac to by to byl i tak trochu medialni hacking), internetovej meme, viralni kampan....
me by jakozto umelce sralo ze uz moc po svoji akci nebudu upresnit motiv svyho cinu-dela se to blbe, kdyz je mrtvej.media a politici a chytraci jako my, to ted budu treba ruzne prekrucovat..to je pech, ale zaye uemni by nemelo bejt doslovny, ten prostor pro fantazii divaka, kdy dilo vznika az v jeho hlave je dulezitej zeano
radikalitou a brutalitou zaroven tak trochu zpochybnuje silu medialni obrazu v dnesni dobe a schopnost lidi tomu obrazu uverit.urcite bylo hodne lidi, co si mysleli, ze je to hoax(a nebo je?).zaroven vidime smrt na obrazovkach denodenne, takze co je na tomhle tak divnyho vlastne popravde nevim
blablabla, proste v dobe kdy Putinovi dela medialniho poradce clovek, co vyrost na avantgardnim ruskym divadle a nase politicka scena vypada jak jeden velkej dadakabaret, se da snadno oznacit za umeni cokoli. umelci kradou od politiku, politici od reklamek, reklamky od teroristu a pak si to cely koupis nekde za par virtualnich zetonu i s pistoli vytisknutou na 3d tiskarne a koksem vyzkousenym laboratori na druhy strane sveta pres darknet.problems?deal with it
a znovu pripominam, ze toho capka neobhajuju, ale zpusob provedeni je proste fascinujici