• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Border Birds, 2022 – Dries Depoorter
    https://driesdepoorter.be/borderbirds/

    Border Birds, 2022
    “Border Birds” is a series of photographs of birds crossing borders captured with the help of open cameras and AI.

    This was achieved by creating software that detects birds on footage captured by open surveillance cameras placed at boundary lines. The software used artificial intelligence running on a 24/7 server between the dates of March 10th and April 10th, 2022. The server captured more than 3,474 birds through multiple cameras around the world. Later, a curated selection of 100 Border Birds was made.

    birds
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Připravujeme | z galerie VEN! / UMĚNÍ V ČESKÉM VEŘEJNÉM PROSTORU po roce 1989 | Galerie Jaroslava Fragnera
    https://www.gjf.cz/pripravujeme/z-galerie-ven-umeni-v-ceskem-verejnem-prostoru-po-roce-1989/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Začal festival M3 a několik instalací různo mírou angažované metafory reaguje na situace v okolí několika (nejen) pražských nádraží. Po celé léto probíha doprovodný program, který jde více do hloubky jednotlivých témat

    https://www.festivalm3.cz/

    Chátrající ruiny nádražních budov se mohou týkat nevyřešených majetkových práv. Bezživotná úhlednost kolejišť v sobě skrývá opakovaná plošná používání jedovatých herbicidů. V okolí nádraží a kolejišť se také setkáváme s četným výskytem nekontrolovaných zón, tzv. „nové divočiny“ (Jiří Sádlo), s neurčitelnou identitou „prázdných prostorů“ (Michal Ajvaz), „vágních terénů“ (Radan Haluzík), které ale může charakterizovat výjimečně pestré zastoupení rostlinných druhů. Vztah města a investorů při plánování využití těchto svobodných/přírodních zón má často problematický charakter vzhledem k nově se vyvíjející nezastupitelné funkci „nové divočiny“ a nutnosti vytváření zelených ploch ve městě.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Neuronové sítě jsou jen kalkulačka, co počítá lépe než vy, říká vizuální umělec Trevor Paglen | Radio Wave
    https://wave.rozhlas.cz/neuronove-site-jsou-jen-kalkulacka-co-pocita-lepe-nez-vy-rika-vizualni-umelec-8766550
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Daniel Moser (@_dmoser): "Reprogrammed information panel in Brooklyn 🇺🇸" | Nitter.cz / NoLog.cz
    https://nitter.cz/_dmoser/status/1536002814425677825#m
    SALE
    SALE --- ---
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    HYNEK: a zde aktuální filmový příspěvek na téma dobrovolnictví od Berounky.
    Proti proudu - Náš venkov | Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097944695-nas-venkov/322294340070005/
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Todle asi nejvic patri sem.
    Naprosto genialni vec.

    Kauza orloj: Ukázalo Brno Praze prostředníček přímo na její historické radnici? - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-kauza-premalovaneho-orloje-na-hranici-mystifikace-a-lzi-204744
    SALE
    SALE --- ---
    28.5.2022
    [Anarchistický festival knihy]

    Anarchistický festival knihy 2022
    https://anarchistbookfair.cz/
    https://www.facebook.com/events/528172971962579/
    https://radar.squat.net/cs/event/prague/zdena/2022-05-28/anarchisticky-festival-knihy



    Seznam nakladatelství na webu, vegan jídlo od Kuchařek bez domova a Bookfair kuchyně, sítotisk Punx23 and many more...

    Cross - sál

    13.00–14.00
    Kolektivně proti kapitálu: Válka na Ukrajině

    14.30–15.30
    Pavel Karous: Anti-Putin Art = Antifascist Art

    16.00–17.30
    Andrej Grubačič: Against land tenure: anarchist visions of social self management and power

    18.00–19.00
    Dean Spade – Mutual Aid

    Cross - salonek

    13.00–14.00
    Sdílené domy

    15.00–16.00
    Utopia Libri: Představení knih

    17.30–18.00
    Michal Trčka: K chystanému překladu knihy J.P. Proudhona Co je vlastnictví?

    18.00–18.30
    „My jsme Vám to říkali“. Představení kompilace pěti esejí o syrském pohledu na válku na Ukrajině.

    18.30–19.00
    Dan Swain: Unchaining Solidarity – prezentace nové knihy

    19.00–19.30
    Feministický kolektiv RFK představí zin, který shrnuje situaci Romů a

    Komunitní centrum Zdena

    20.00–21.00
    Tři Ocásci a jejich experimentování se sebeorganizací a alternativních ekonomických vztazích


    21.00-?
    Koncert + afterparty

    VLOČKA
    Dáša Fon Fľaša a jeho nový diskoprojekt.

    DISKOTEROR SOUNDSYSTEM
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Neni to mozna zas tak umeni, ale angazovany to je.



    Uprchlíci vítejte: Za důstojné podmínky pro všechny příchozí z Ukrajiny
    https://www.facebook.com/events/418736323408540

    Symbolem celostátního problému nedostatečných ubytovacích kapacit, absence systémové podpory a přenášení zodpovědnosti na neziskový sektor a dobrovolníky, kteří suplují funkce státu, se stalo pražské hlavní nádraží. Obrazy stovek lidí nocujících na podlaze, bez adekvátní stravy, v nedůstojných a nebezpečných podmínkách, připomínají krizi na budapešťském nádraží Keléti v roce 2015. Skutečně se chce česká vláda vydat touto cestou?
    Přijďte vyjádřit nesouhlas s tím, že český stát nezajistil základní bezpečí všem lidem prchajícím z Ukrajiny před válkou!

    Hlavák - Síla je v solidaritě
    https://www.youtube.com/watch?v=76AQhBkYgOo
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    #crypto #nft atd debunk
    Line Goes Up – The Problem With NFTs
    https://youtu.be/YQ_xWvX1n9g
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR: Nečetl jsem, jen našel:
    Art and the Challenge of Markets Volume 2
    From Commodification of Art to Artistic Critiques of Capitalism
    Art and the Challenge of Markets Volume 2: From Commodification of Art to ... - Knihy Google
    https://books.google.cz/books?id=7lJHDwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=Art+and+the+Challenge+of+Markets+Volume+2&hl=cs&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Art%20and%20the%20Challenge%20of%20Markets%20Volume%202&f=false

    Problematické (konečně nevyřešitelné) otázky na tohle téma:

    – definice špinavých peněz
    – hranice "tolerance" participace (život na ostrově versus dekorativní umění před OKD)
    – míra srozumitelnost versus přijetí umění dvou příkladů pojetí: expresivní politická deklarace versus sugestivní/imaginativní koncept
    – míra pokrytectví v důslednosti aplikace vlastních hodnot v praxi a jejich ohýbání podle kontextu
    – vlastní smysl a motivace díla v případě angažovaného umění:
    a) agitace/sugesce > nutnost přemýšlet o míře zásahu a efektivitě dopadu
    b) vnitřní potřeba > nelogičnost prezentace díla > zpochybňování motivace + ego

    To jsou všechno poznámky, které z tohoto tématu dělají problém v mlze subjektivity a osobního kontextu, definoval jsem si svoje plytká pravidla a to jsou jediná, kterých se hodlám držet. A samozřejmě si teď tímto také připravuji půdu pro sebe haha.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VLKSAMOTAR: no me by zajimalo, jestli nekdo komodofikaci soucasnyho angazovayho umeni teoreticky zpracoval. Tak nejak jsem na to mel naslapnuto ve svym PhD., ale diky corone jsem intelektualne vyhorel a radsi sel zase delat prvoplanovou umeleckou praktickou propagandu:)

    o komodifikaci subkultur toho bylo napsano hodne. resi se to graffiti a vsech post-graffiti umelcu, ktery diky prvoplanovy spektakularnosti ukradli trh s obrazama tem akdemickejm. moralnost produktovyho designu se resit treba aspon v zemich, jako je Nemecko nebo Holandsko. u nejakyho socialne-kritickyho umeni to lidi asi moc nezajima, protoze tohle odvetvi obecne moc lidi nezajima a nebo jsou radi, ze se vlastne v tomhle pisecku vubec neco deje a nechtel si to zneprijemnovat hlubsima analyzama toho proc/pro koho/za ci penize
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR: Je to takový prototyp angažované grafiky na titulní stránky, což se skoro podařilo. Já ho sleduju na discordu a čekám, co bude dál.
    -
    Určitě je to dobré téma k diskusi a sám tohle téma řeším se všemi jež během života balancují na hranách korporátů, neziskovek, dotací a punku. Ale ještě, že neexistují pravidla podle kterých se musíme řídit a činy, které nás vyčlení, například z nyxu, že, haha.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Stedelijk Museum Alkmaar | Open Call - New Images of Freedom: Open Call - New Images of Freedom
    https://stedelijkmuseumalkmaar.nl/en/open-call-new-images-of-freedom/
    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Absences in the Video Archive 2 (VVP AVU collection) - Landing on Earth with Czech Audio-Visual Art and Searching for Earthlings on Artyčok
    https://artycok.tv/en/46499/absence-ve-videoarchivu-2-kolekce-vvp-avu-pristat-na-zem-s-ceskym-audiovizualnim-umenim-a-hledat-pozemstanstvi


    Stop being people living in nature and start being earthlings

    Before we get to the selected films and videos, I will outline the environmental sociological context from which I approach and interpret the works. In doing so, I will attempt to answer two questions: what did it mean to be humans in nature in modernity? And what might becoming earthlings entail?
    From the 17th century onwards, European modernity and the teachings of René Descartes gradually became characterized by a dualistic culture that pitted society and nature against each other. “Humans (but not all humans) were thinking things; Nature was full of extended things”, write Patel and Moore in their book A History of the World in Seven Cheap Things. They describe how a dualistic conception of the society-nature relationship was invented, where humans became subjects endowed with the ability to think, while the natural world became merely an object of human interest or exploration. Nature became an extended exterior to man, animals had no ability to think and were considered mere machines in Cartesian thinking. “Nature was something to be controlled and dominated by Society. The Cartesian outlook, in other words, shaped modern logics of power as well as thought.” This led to an instrumental relationship to nature, which was necessary to examine, in the words of Francis Bacon: put nature on the rack so that she reveals us her secrets through torture. Nature came to be perceived as a dead thing, knowable through breaking it down into the parts we describe, as well as the relationships, the patterns between them. If we have the right method, we can know nature and harness it to work for humanity. This approach, by which the natural world has been subjugated, has subsequently enabled unprecedented technological development, and has brought humanity (or at least part of it) capitalism, consumerism, prosperity, but also environmental problems: pollution, loss of biodiversity and a climate crisis that threatens the very survival of human civilization.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VLKSAMOTAR: me se to nelibi, ale hazim sem i takovyhle veci, at se t neco deje. vystavovat angazovany umeni v Doxu je taky takovy tema pro zarucenou diskuzi o cistote a relevantnosti kritiky velkych penez:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam