• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    HYNEK: a zde aktuální filmový příspěvek na téma dobrovolnictví od Berounky.
    Proti proudu - Náš venkov | Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097944695-nas-venkov/322294340070005/
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Neni to mozna zas tak umeni, ale angazovany to je.



    Uprchlíci vítejte: Za důstojné podmínky pro všechny příchozí z Ukrajiny
    https://www.facebook.com/events/418736323408540

    Symbolem celostátního problému nedostatečných ubytovacích kapacit, absence systémové podpory a přenášení zodpovědnosti na neziskový sektor a dobrovolníky, kteří suplují funkce státu, se stalo pražské hlavní nádraží. Obrazy stovek lidí nocujících na podlaze, bez adekvátní stravy, v nedůstojných a nebezpečných podmínkách, připomínají krizi na budapešťském nádraží Keléti v roce 2015. Skutečně se chce česká vláda vydat touto cestou?
    Přijďte vyjádřit nesouhlas s tím, že český stát nezajistil základní bezpečí všem lidem prchajícím z Ukrajiny před válkou!

    Hlavák - Síla je v solidaritě
    https://www.youtube.com/watch?v=76AQhBkYgOo
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    #crypto #nft atd debunk
    Line Goes Up – The Problem With NFTs
    https://youtu.be/YQ_xWvX1n9g
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR: Nečetl jsem, jen našel:
    Art and the Challenge of Markets Volume 2
    From Commodification of Art to Artistic Critiques of Capitalism
    Art and the Challenge of Markets Volume 2: From Commodification of Art to ... - Knihy Google
    https://books.google.cz/books?id=7lJHDwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=Art+and+the+Challenge+of+Markets+Volume+2&hl=cs&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Art%20and%20the%20Challenge%20of%20Markets%20Volume%202&f=false

    Problematické (konečně nevyřešitelné) otázky na tohle téma:

    – definice špinavých peněz
    – hranice "tolerance" participace (život na ostrově versus dekorativní umění před OKD)
    – míra srozumitelnost versus přijetí umění dvou příkladů pojetí: expresivní politická deklarace versus sugestivní/imaginativní koncept
    – míra pokrytectví v důslednosti aplikace vlastních hodnot v praxi a jejich ohýbání podle kontextu
    – vlastní smysl a motivace díla v případě angažovaného umění:
    a) agitace/sugesce > nutnost přemýšlet o míře zásahu a efektivitě dopadu
    b) vnitřní potřeba > nelogičnost prezentace díla > zpochybňování motivace + ego

    To jsou všechno poznámky, které z tohoto tématu dělají problém v mlze subjektivity a osobního kontextu, definoval jsem si svoje plytká pravidla a to jsou jediná, kterých se hodlám držet. A samozřejmě si teď tímto také připravuji půdu pro sebe haha.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VLKSAMOTAR: no me by zajimalo, jestli nekdo komodofikaci soucasnyho angazovayho umeni teoreticky zpracoval. Tak nejak jsem na to mel naslapnuto ve svym PhD., ale diky corone jsem intelektualne vyhorel a radsi sel zase delat prvoplanovou umeleckou praktickou propagandu:)

    o komodifikaci subkultur toho bylo napsano hodne. resi se to graffiti a vsech post-graffiti umelcu, ktery diky prvoplanovy spektakularnosti ukradli trh s obrazama tem akdemickejm. moralnost produktovyho designu se resit treba aspon v zemich, jako je Nemecko nebo Holandsko. u nejakyho socialne-kritickyho umeni to lidi asi moc nezajima, protoze tohle odvetvi obecne moc lidi nezajima a nebo jsou radi, ze se vlastne v tomhle pisecku vubec neco deje a nechtel si to zneprijemnovat hlubsima analyzama toho proc/pro koho/za ci penize
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR: Je to takový prototyp angažované grafiky na titulní stránky, což se skoro podařilo. Já ho sleduju na discordu a čekám, co bude dál.
    -
    Určitě je to dobré téma k diskusi a sám tohle téma řeším se všemi jež během života balancují na hranách korporátů, neziskovek, dotací a punku. Ale ještě, že neexistují pravidla podle kterých se musíme řídit a činy, které nás vyčlení, například z nyxu, že, haha.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Stedelijk Museum Alkmaar | Open Call - New Images of Freedom: Open Call - New Images of Freedom
    https://stedelijkmuseumalkmaar.nl/en/open-call-new-images-of-freedom/
    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Absences in the Video Archive 2 (VVP AVU collection) - Landing on Earth with Czech Audio-Visual Art and Searching for Earthlings on Artyčok
    https://artycok.tv/en/46499/absence-ve-videoarchivu-2-kolekce-vvp-avu-pristat-na-zem-s-ceskym-audiovizualnim-umenim-a-hledat-pozemstanstvi


    Stop being people living in nature and start being earthlings

    Before we get to the selected films and videos, I will outline the environmental sociological context from which I approach and interpret the works. In doing so, I will attempt to answer two questions: what did it mean to be humans in nature in modernity? And what might becoming earthlings entail?
    From the 17th century onwards, European modernity and the teachings of René Descartes gradually became characterized by a dualistic culture that pitted society and nature against each other. “Humans (but not all humans) were thinking things; Nature was full of extended things”, write Patel and Moore in their book A History of the World in Seven Cheap Things. They describe how a dualistic conception of the society-nature relationship was invented, where humans became subjects endowed with the ability to think, while the natural world became merely an object of human interest or exploration. Nature became an extended exterior to man, animals had no ability to think and were considered mere machines in Cartesian thinking. “Nature was something to be controlled and dominated by Society. The Cartesian outlook, in other words, shaped modern logics of power as well as thought.” This led to an instrumental relationship to nature, which was necessary to examine, in the words of Francis Bacon: put nature on the rack so that she reveals us her secrets through torture. Nature came to be perceived as a dead thing, knowable through breaking it down into the parts we describe, as well as the relationships, the patterns between them. If we have the right method, we can know nature and harness it to work for humanity. This approach, by which the natural world has been subjugated, has subsequently enabled unprecedented technological development, and has brought humanity (or at least part of it) capitalism, consumerism, prosperity, but also environmental problems: pollution, loss of biodiversity and a climate crisis that threatens the very survival of human civilization.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VLKSAMOTAR: me se to nelibi, ale hazim sem i takovyhle veci, at se t neco deje. vystavovat angazovany umeni v Doxu je taky takovy tema pro zarucenou diskuzi o cistote a relevantnosti kritiky velkych penez:)
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR: Tohle už je starší, myslím, že se to poprvé medializovalo někdy v prosinci, začátkem roku to pak mintoval jako NFT na Ethereum s obrovskou edicí, která se nevymintovala, bylo to dost drahé na edici (kopie).
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Milan Mikuláštík
    K základům skulptury & Instant Museum of Tiny Statuette
    Kurátor: Pavel Kubesa
    Vernisáž: 18. 5. 2022, 19:00
    19. 5. - 12. 6. 2022

    VERNISÁŽ Galerie NoD: Milan Mikuláštík - K základům skulptury & Instant Museum of Tiny Statuette
    https://www.facebook.com/events/366263128644889?ref=newsfeed

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    RAVEBOY
    RAVEBOY --- ---
    XL. část cyklu poslechově přednáškových večerů
    Part XL of a series of listening/lecture evenings



    Ve čtyřicátém díle Audire navážeme na minulé hardcore techno a pustíme se do digital hardcore a breakcore. Aneb jak to dopadne, když začnou elektroniku dělat anarchokomunističtí pankáči a volnomyšlenkářští metalisti. Zničte 2000 let kultury!

    In the fourtieth installment of Audire we will follow up the last session’s hardcore techno and we’ll hit it with digital hardcore and breakcore. Or, how it’s gonna end when anarchocommunist punks and freethinking metalheads start to make electronics. Destroy 2000 Years of Culture!

    [AUDIRE - Digital hardcore & breakcore]

    IBM/SENIOR/RIOT
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    v tomto dilu AFA artu je videt i neco vic z aktualniho umeni poukazujiciho na uprchlickou vlnu od roku 2015

    Antifascist Art #15: „Lidé bez domova“. Osudy utečenců a pracovní tábory v Druhé republice
    https://www.youtube.com/watch?v=MeuJ1Ia65QY&list=PLOBZS7cBuNIlDlkVtmjK4Xe6_GOpd_VPS&index=16
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Year of Climate Care 2022. Call for Studio in Residence. (EN) — 2022, Rok pre klímu
    https://yearofclimate.care/articles/year-of-climate-care-2022-call-for-studio-in-residence-en
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    VLKSAMOTAR: hh, mas pravdu, ale na vine je tentokrat glitch, bo se mi v prohlizeci to pdfko neotevrelo cele a videl jsem jen stranky s heslama... tak jo, pripadne si to projdu...
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    CABOWITZ: A na otázku jsem ti vlastně neodpověděl. Takže, když to zkrátím – Postdigital Metafesto – postdigital trvá a tak, jak jsem pochopil hnutí, myšlenky a díla, které se kolem točí – cítím to stejně, ale chtěl jsem navázat tím, že se to s web3 posouvá na další úroveň – možná mnohem úzkostnější, určitě více konkrétní a popisující současný stav propojení v absolutním a nevratném měřítku, které se v 90's přesně předvídalo (ještě i s techno-optimismem), 00's trochu rozesmutnělo a ve '2x už jen úspěšně ničí člověka.
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    CABOWITZ: Není to nad rámec, díky za podnět, každopádně mám trochu pochybnost, že sis přečetl whitepaper, kde jen koncept částečně rozvedený, teoretická část začíná myslím na str. 7.
    https://www.ryska.digital/meta_whitepaper
    -
    Mám pocit, že chceš-li vést jakoukoli smysluplnou a konstruktivní debatu, musíš si na začátku základní věci definovat v kontextu diskuse a situace, právě proto, že byť definice mohou být přesné, v praxi se nakládá s -ismy, atd. velmi volně nebo se použijí jako floskule, takže nějaké obecné "vymáhání" užívaní pojmů a slov ve správném významu je jen zbytečná marnost. Hluboce opovrhuji obecnou diskusí nad významy a definicí pojmů a hledání jejich konečného významu.
    -
    Přesto, konkrétně s "postdigitalismem" jsem zacházel dost s úctou a můj krátký příspěvek jsou s jistotou částečně deriváty 2 knih a desítky článků a esejí na tohle téma.
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    VLKSAMOTAR: (3d digitalni fackovani putina je celkem cajk :))
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    VLKSAMOTAR: muzu si dovolit (kritickou) reakci, resp. otazku: v jakem kontextu/vyznamu pouzivas termin postdigitalni? protoze mam dojem ze ho pouzivas jen jako fancy-privesek, nikoliv vsak ve smyslu jak je ten termin - vicemene jiz standardne - v teoreticko-umeleckem diskurzu zaveden (od k. casconeho a jeho aesthetics of failure az k napr. k transmediale v r.2014)... ale asi je to nad ramec tohto auditka...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam