• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    HYNEK:

    Policejní zásah na konferenci Vogue na Univerzitě Karlově? To není vtip! – A2larm
    https://a2larm.cz/2023/05/policejni-zasah-na-konferenci-vogue-na-univerzite-karlove-to-neni-vtip/
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    VOGUE MA VIC POZORNOSTI NEZ OBETI SEXUALNIHO NASILI NA FAKULTE

    Kontext: https://twitter.com/za_klima/status/1661795039859683329/photo/2

    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Vernisáž výstavy Cli-fi 2050
    31. 5. 2023, 18.00

    Ter­mín výs­tavy: 1. červ­na – 30. červ­na 2023
    Vernisáž: 31. květ­na 2023
    Orga­nizá­tor: Člověk v tísni
    Kurá­tor: Milan Mikuláštík

    Jak si součas­ní uměl­ci před­stavu­jí budouc­nost Země v roce 2050 v kon­tex­tu kli­mat­ick­ých změn? Čeká nás a naše potomky utopie nebo naopak dystopie? Máme možnost sami do toho­to vývo­je zasáh­nout? Odpově­di hledá skupinová výs­ta­va s mez­inárod­ní účastí v inter­iérech i exter­iérech Kasáren Karlín.
    GGG
    GGG --- ---
    Alfredo Jaar: One Million German Passports - Announcements - e-flux
    https://www.e-flux.com/announcements/531130/alfredo-jaarone-million-german-passports/

    In the rotunda of the Pinakothek der Moderne, the Chilean-born and New York-based architect who makes art—as Alfredo Jaar refers to himself—illustrates why he is considered one of the most culturally, politically, and socially charged visual artists of our time. As the late Okwui Enwezor wrote, “Alfredo Jaar’s work represents one of the most developed commitments by a contemporary artist in the blatant embrace of the structural link between ethics and aesthetics, art and politics.” The artist explores complex sociopolitical issues, bringing to the fore the ethics of representation. Through quiet and meditative works, Jaar confronts issues of great magnitude, bearing witness to humanitarian disasters and attesting to the impact of military conflict, political corruption and economic inequality throughout the world.

    Once again, Alfredo Jaar draws on an urgent topic of our times, responding to the invasion of Ukraine and European migration policy, including the current debate about naturalization in Germany. In the central rotunda, he presents an art installation that consists of one million German passports behind a high security glass wall. This is the number of people that former chancellor Angela Merkel welcomed to Germany in 2015. But this is also the number of people who later rejected her party CDU and voted for the right-wing party AFD. The installation questions citizenship and identity, in the face of an increasing refugee crisis due to climate change and ongoing conflicts as well as the unequal treatment of refugees depending on their origin.
    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Punctum - Krásovka
    https://www.punctum.cz/event/ambience-pozdniho-kapitalismu-promitani-videoartu-vladimira-turnera

    ...Vše spojuje kritické pozorování současné lidské společnosti – městské, pozdně kapitalistické, pod dohledem institucí; tedy společnosti ve stavu permanentní krize, sahající na limity planety, jíž obývá. Promítání představí Turnera v jeho pozorovatelské videoartové poloze. Ať už jsou to skrytá pozorování lidského chování, nebo inscenované performativní akce, statická, nebo pomalu se pohybující kamera žádá po divácích zpomalení a trpělivost – něco na způsobu dronového výrazu v hudbě, jemuž se Punctum rádo a často věnuje.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    WAS IST KUNST? - GHMP
    https://www.ghmp.cz/vystavy/dragoljub-rasa-todosijevic/

    Dragoljub „Raša“ Todosijević (* 1945) je srbský umělec patřící do první generace neoavantgardních umělců tzv. nové umělecké praxe sedmdesátých let. Společně s Marinou Abramović patří k nejvýraznějším umělcům bývalé Jugoslávie a dnešního Srbska. Témata a strategie Todosijevićových děl ze sedmdesátých let odpovídají zájmům našich umělců (Petr Miler, Petr Štembera a Jan Mlčoch) o práci s vlastním tělem v politickém smyslu. Jeho pozdější konceptuální práce se vztahují k rudimentálním otázkám historie a našemu vztahu k ideologiím v nejširším smyslu.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    AI Art: How artists are using and confronting machine learning | HOW TO SEE LIKE A MACHINE
    https://www.youtube.com/watch?v=G2XdZIC3AM8
    FRUITS
    FRUITS --- ---
    ŠTO TE NEMA
    https://stotenema.com/
    ŠTO TE NEMA is a participatory public monument to the 1995 Srebrenica Genocide. Between 2006 and 2020, this annual nomadic monument was presented through an ongoing partnership between the artist Aida Šehović and Bosnian diaspora communities in various public squares around the world aiming to create sites of remembrance together.
    The monument began as a one-day performance in Sarajevo with the first 932 cups collected from local families in the region by the members of the Women of Srebrenica Association. Through ongoing efforts and growing global networks of Bosnians living abroad, the monument collected 7,714 cups, one for almost each of the victims until 2019. In 2020, for the The hope is to collect 8,372 cups for the monument’s final iteration on this July 11 in Srebrenica, the site of the mass atrocities, where it will remain permanently in its final iteration, the final cups were collected from a number of individuals and organizations in BiH and the world. The final iteration of the monument included over 8,372 cups.
    The monument was collectively assembled and disassembled every year on July 11 by volunteers and visitors as a temporary memorial made with donated fildžani (small porcelain cups), each filled with Bosnian coffee, brewed on site, and placed together in a public square. As each participant filled their cup, the monument grew, expanding each time a contribution was made. Uniting survivors and the public in this process, ŠTO TE NEMA created an inclusive space to confront universal issues surrounding genocide by remembering, mourning, and healing as a unified global community.

    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    FRUITS: napiš SZ, ideálně s termíny.
    GGG
    GGG --- ---
    SGNLR: "Kapitalisticky realismus" par excellence a parta co tam bude vystavovat se aspon konecne jasne vymezila a bude mit svuj vlastni stanek.
    Melo by se to spis jmenovat Muzeum Kapitalismu
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    nekoho by tady mohlo zajimat...

    Kultura a kulturní a kreativní odvětví jsou budoucností evropského kontinentu: mají jedinečný mezioborový inovační potenciál, podporují sociální soudržnost v řadě oblastí, mají významně pozitivní vliv na duševní i fyzické zdraví a celkový wellbeing člověka i společnosti, nabízí nové principy designu a procesů. A právě v roce 2023, kdy jsme vystaveni řadě krizí a nejistot, bychom kultuře měli věnovat zvýšenou pozornost a investovat do ní. Souhlasíte? Potom za námi doražte na Pražské kulturní fórum! Na pozitivní vliv kultury se podíváme s předními českými odborníky a zahraničními hosty optikou programových bloků: Wellbeing, Economy, Environment.

    Pražské kulturní fórum 2023: KULTURA JE INVESTICE | Divadlo Archa
    https://www.divadloarcha.cz/cz/program/detail/2660/2023-04-20-prazske-kulturni-forum-2023-kultura-je-investice
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    In 2001, Richard Ankrom installed a fake freeway sign in downtown L.A. in order to fix a real problem for commuters. The sign is now long gone, but 20 years later, the stunt remains etched into the soul of the city.

    The Guerrilla Artist Who Fixed L.A.'s Worst Freeway Sign
    https://thelandmag.com/richard-ankrom-guerrilla-public-service-los-angeles-free/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    „Asi jsme přinesli i nějaký hmyz.“ Seno, sláma a skládka zaplavily Galerii Václava Špály | Radio Wave
    https://wave.rozhlas.cz/asi-jsme-prinesli-i-nejaky-hmyz-seno-slama-a-skladka-zaplavily-galerii-vaclava-8966043

    Umělci a umělkyně se ve Špálově galerii v Praze zaměřují na to, jak se krajina, kterou obýváme, postupující industrializací a zásahy korporací proměňuje. Díváme se s nimi tak do srdce současné civilizace, která přetváří svět kolem sebe třeba těžbou surovin, zemědělstvím ale taky skladováním nebo recyklací odpadu.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SMYSLOV: jeden náš společnej kamarád tomu řiká "Kaprál", což mě díky nechuti z kapra i kapitalusmu jde líp přes pysky:))
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    SGNLR: Socialistický realismus, tak tedy kapitalistický realismus… sorela, karela!
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Lidé byli lovci a sběrači. Nyní převážně nakupují, ale někteří stále sbírají.

    Přijměte pozvání na neobvyklou výstavu igelitových tašek a nákupních seznamů.

    Jakub Hrab představuje svou sbírku nalezených nákupních seznamů, která vznikala mezi roky 2012–2022. Jedná se o ty malé špinavé papírky ležící na chodníku, kterých si všimne hlavně ten, co chodí s hlavou skloněnou. Ruku v ruce s nákupním seznamem jde igelitová taška. František Polák, dlouholetý kolektor igelitek, vystaví část tašek ze svých sbírek, které přetvořil v obrazy. Nabízí se ovšem otázka, zda již těmito obrazy dávno nebyly samy od sebe.
    Igelitové tašky, běžné a zdánlivě banální předměty, jsou symbolem naší doby. Anebo možná doby nedávno minulé, neboť věk igelitu je pomalu za námi. Igelitka představuje zvláštní kombinaci něčeho velice trvanlivého a zároveň extrémně pomíjivého. Jsou příčinou i důsledkem našeho spotřebitelského způsobu života a jeho dopadů na životní prostředí. Každá taška je ale výjimečná a má svůj příběh. Igelitky jsou přehlídkou podivuhodného designu a obrazutvornosti, která všednímu uživateli běžně uniká.

    Nákupní seznamy sebrané náhodně na ulici během posledních deseti let, jsou pak jakousi sociologickou sondou do života lidí, kteří své potraviny transportovali právě v igelitkách. Jsou to drobné fragmenty každodennosti zaznamenané v momentě, kdy si lidé upřímně snažili uvědomit, co jim chybí, nebo co právě potřebují. Tyto seznamy jsou však i uměleckým dílem, které je vytvářeno zcela nevědomky. Každý seznam lze číst jako osobitou poezii psanou unikátním rukopisem a na každou tašku lze hledět jako na otisk pomíjivého materiálního štěstí pronošeného v dlaních neznámého majitele. Toto štěstí se nazývá nákup.

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    HYNEK: jeeee hele

    "Po fotografovi Maternovi mají v Musoleu jako hosté příště vystavovat mimo jiné Vladimír 518, Aneta Filipová, Michal Škapa či Filip Černý."
    David Černý otevřel vlastní muzeum. "Levicově zaměření" studenti mají vstup dražší - Aktuálně.cz
    https://magazin.aktualne.cz/kultura/umeni/kracejici-trabant-einstein-z-pryskyrice-david-cerny-musoleum/r~2688f1bad16111edbe29ac1f6b220ee8/

    Znamena to, ze na Vladimira518 bude vstupny 518Kc? to sou fakt dvorni klauni kapitalisticky normalizace a jeste si myslej, ze jsou fresh. Na akci prijdou developeri, kreatury typu Tomas Sedlacek, Vitvar o tom napise clanek do Respektu a vsichni se nam ze svy slonovinovi veze budou smat za jakoukoliv kritiku, protozy tyhle nedoktnutelyn kritizujou prece jenom ti, kteri to v zivote nika nedotahli a jen zavidi
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam