• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    nevim, poradi nekdo pravidel znalejsi, ale
    imho bude situace stejna jako u lekarnicky, kde se pridava hodnoceni lekarnicky k lecebnym skilllum pokud se nepletu.
    samozrejme taky ale rating rusicky rozhoduje o tom, co je a co neni schopna vubec rusit.

    ruseny a vyrusovany :) tady v tom mam taky bordel, takz eja bych si jako pridal pocet kostek za rusicku a odecet pocet kostek za hodnoceni vyrusovaneho, cimz dostanu svuj pool, kerej pak hodim proti tresholdu?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    no jasny. ale co s tim. uspechy davam k hodnoceni rusickz? nebo hodnoceni rusicky pridavam ke skillu a delam opose test? ???
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: nevim co presne ches vedet, ale IMHO se to pouziva temer kdykoli, kdyz manipulujes s cimkoli co je ve smyslu rusicka, odposlechy, ruzne radarove systemy atd.
    Logicky bych to bral podobne jako to bylo ve dvojkach, tedy ve spojeni s ecc a eccc [electronic countermeasures a counter countermeasures :]
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    good.to bychom meli. ted jeste k tem skillum. v pravidelch se doctu jen malo o napriklad ruseni wifi, na ktere muzou byt napojene senzory a automatika a vubec. rusicka je samozrejmost, jeji hodnoceni automaticky rusi slabsi signal, rozumim. kde se pouziva electronic warfare? nejak jsem to nenasel, u popisu dovednosti je to dost strucny...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: postih na cistotu bych videl jen v pripade, ze by to melo podporovat treba alergie nebo nejake jine flaws. fakt bych to neresil.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    SORBAK: nezavadel bych dalsi postih, s kockou souhlasim. kocky jsou cistotne, ale, ze bych to musel nejak moc resit nad ramec pravidel, tak to jako nemusim. k cemu?
    libi se mi ze si JV vzal takovej skin, mam rad omezene postavy dobre hrane.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tudiz jakoze souhlasim s postihem za necistotu pokud se budu dlouhodobe vyhybat hygiene (jako trest totemu bzch pak prijal i mild alergy na necistoty) nicmene nesouhlasim s postihem pokud se budu muset behem akce proplazit bahnem, odpadky a stokou do nejake secure zony.

    K matrixu by me zajimalo, jak se AR odrazi na praci s bezpecnostnima senzorama prip s obrannou automatikou. mam na to skily, jak electronic warfare, tak hardware, ale v mtx bych byl lost
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SORBAK: mno taky jsem myslel na tuhle stranku veci ale s tim postihem, myslim ze bohate staci to jakym zpusobem musi bojovat. V podstate pokud chce rychle a tise zabijet tak se protivi totemu. Jeste nevim jak nato. Rychlej a smrtici zacina byt az v okamziku zraneni a nevim jestli zrovna na tohle chci cekat :) mno ale vsecko ma svy nevyhody. Dokonce mam i zpusob jak svyst postavu a totem dokopy. Jinak s peclivou hygienou souhlas, nicmene v 4.0 je ten koncept trochu jinej nez ve 2.0 a rad bych se drzel aktualniho pojeti.
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    JVMLOK: Kocka... ve dvojkovych pravidlech mel kocici saman postih, kdyz byl spinavej, nebo neupravenej... vim, ze to v pravidlech 4.0 neni, ale mozna by se to mohlo zavist...
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SORBAK: s ohniskem jsem srovnany cenu, BP i dostupnost jsem dodrzel

    OVERDRIVE: procitam pravidla a napadl me zpusob jak vychytat to plavani. I adepti muzou mit Mentor spirita. Tudiz si volim Kocku. v podstate odpovida profilu postavy, akorat mi to trosku zkomplikuje boj, ale s tim se srovnam, budu muset prizpusobit osobni taktiku. Na druhou stranu je vztah kocek k vode vseobecne znamy :)
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    OVERDRIVE: hmm komu verit to je dilema :D
    ale to je jedno :) to bylo jen my 2 cents :)prid se o tom nechci :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    MACLINKS: ehm, k tomuhl ebych se zatom nijak nevyjadroval, o kvantech neco vim a asi tu nebudu sam a... no rekneme, ze se k tomu nebudu vyjadrovat. Navic pro potreby shadowrunu je nezlomitelna sifra mytus hodny zlateho rouna a svateho gralu, protoze jinak by hackerina nemohla fungovat. Muze to byt dane tim, ze napriklad miniaturizace se nesnasi s kvantem nebo tak neco, coz je asi i pravdive.
    Kazdopadne v soucastne dobe jsou veci zasifrowane pomoci napriklad BlowFish nezlomitelne pri soucastnem nasazenim veskere vypocetni kapacity dostupne cloveku [vychazii to na nejake ty doby delsi nez je delka trvani vesiru]. Prave jedine cim by se to teoreticky dalo vyresit je nasazeni kvantovych pocitacu, ktere ale pravdepodobne nejsou dostupne a poku i ano, tak rozhodne ne na tyhle ucely.
    Obecny problem s temahla siframa je v tom, ze je nikdo z beznych uzivatel windows neumi pouzivat a kdyz jo, tak helso je Petr nebo kakao. :)
    Mnohdy je taky dulezite, co je zaheslovane a co ne, pokud bude heslovana jen ta cast, co ma zustat tajna, upozornuje na sebe. Proto napriklad linuxova komunita se snazi sifrovat a podepisovat kde to jde, pac je to na jednu stranu slusnost a na druhou stranu taky informacni sum, ktery znesnadnje fakticke vyhledavani dulezitych zprav.

    Dobry hack provedla si pred peti rokama vlada Francie, kdyz dochazelo k dojednavani verejnych zakazek, zaplatili majitelum bezpecnostnich kamer a pomoci odezirani ze rtu zjistili konkurencni sumy, takze pak zakazku dostala Francie, ktera jen o malo preplatila.
    Vubec, bezne vyuzivani prumyslovych kamer vzdy a vsude je obrovsky hack, jde tim odledovat obrovske mnozstvi netrivialnich i trivialnich informaci, ktere , jsou-li spraven pospojovane do mozaiky vedou k zasadnim nauseni soukromi. Tak jdou pouzivat i cipove karty, v nekterych mestech pouzivane pro placeni ve verejne doprave, kreditky... v pocitacich na te uzivatelske rovine tece relativne malo dal, ale dobry a dryahy hack prave dokaze pracovat i s rovinama vzdalenejsima, nez jsou jen zakladni vstupy z klavesnice a hesla.

    Na tuhle tematiku kdysi vznikl slovenskej server hysteria.sk, kdo umi hledat najde jej i kdyz uz samotny server neexistuje, pac byl zapleten prave do utoku na Narodny Bezpecnostni Urad [udajne :]. Kdo by chtel vedet neco o realne podobe hackingu v devadesatych letech, doporucuju procist.

    Jinak napriklad v Shadowrunu II byl zakladni hw deck Radio Shack, to je docela legracni, protoze Radio Shack byla prvni prodejna s kusy hardwaru, ze kterych se dal postavit modem, ktera obsluhovala NewYorskou [tusim, nevim jiste, zda ne La] undergroundovou hackerskou scenu, jako napriklad mimo jine i Razor 1911 blahe pameti :)
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    Neprolomitelná šifra


    V současnosti vědci počítají s využitím teleportace v kvantových počítačích, šifrování a komunikačních technologiích. Kódování a šifrování informací by mělo být stoprocentně bezpečné, což se ani při veškerých dnešních technických vymoženostech nedaří.
    Neprolomitelná šifra, vzniklá působením kvantových jevů, zní sice jako téma budoucnosti, ale v odborných kruzích se již nahlas mluví o jejím využití. Kvantovou informaci totiž není možné změnit, narozdíl od informace klasické. "Kvantová informace má o mnoho vyšší informační kapacitu a je nemožné jí odposlouchávat. Přenos kvantové informace je možno uskutečnit absolutně bezpečně," dodává profesor Polzik.

    http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2006121907
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    tak draty jsou otazka treba uz dneska se dela vyzkum teleportace dat ktery by byl pro budoucnost daleko lepe pouzitelny
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    OVERDRIVE: jj, presne tak... kdo to chce mit joo bezpecny, jede na dratech
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ATOMOUSEK: jj, to co jsi popsal v ramci pravidel ja popsal tak jak je ve skutecnosti, takze jsem se pekne doplnili, udelam z toho nejaky kompilat a mame hotovou kapitolu matrix.

    Nicmene nesouhlasim s jenou zasadni veci a to je, ze draty jsou zapomenuty.
    Nejsou. Zaprve stale existuje stara matrix jak byl ave dvojkach, je straslive zavirovana a obsazena zesilivsim AI deus a dedalos, ale pro magory, keri chteji byt posednuti, nebo tak neco, treba delat vyzkum AI, tak ta sit bezi.
    Dalsi vec je ta, ze nejdulezitejsi data proste behaj po optice, kera je defacto neodposlouchavatelna stylem man in the middle, to proste nejde, alespon ne bez useknuti kabelu a pripojeni dalsiho node, coz se da ale snadno zjistit z opticke prostupnosti kabelu a uz v soucastne dobe s tim pocita temer kazdej switch, pridge a spol, kerej za neco stoji,potazmo kazdej lepsi software. Tady musis proste byt legalni koncovka, aby to makalo. Takze verim tomu, ze neni duvod od dtratu definitivne ustoupit, kazdej muze tahat vlastni sit z dratu, tak jako ji treba muzes mit i doma a ma to se bonusy, tedy hlavne bezxpecnost. Je to sice drahe, ale ty miliony metru soucastne kabelaze proste nemaji duvod prestat byt. To ze na koncich uz pak muzes mit bezdratove periferie je uz jina vec.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ATOMOUSEK: tady to sem procet cele, az na drobne niance souhlas - je to strucny popis, jak zakl softu, tak toho dalsiho ala sorbakuv uzitecny tahak
    OVERDRIVE: tady sem precet kousicek a necham si to na zitra, todle me zajima vic a budu se u toho muset vic zamyslet, navic tu sazis dalsi odstavce, takze jelikoz sem na odchodu, tak az zitra - jinak co me praveze i zajima - jak je to s hackem waru atd., zajima diskuze na obzoru, toz to be continued....
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Ad dolar, jen a euro. U nas se to vzdy bralo tak, ze dolar umerel, kdyz umrela amerika, dal se s nim neplati mimo nejakych krovackych komunit, kde je to jedno. Yen ovladnul ameriku a obchodovatelny je vsude, pac amerika proste je a byla kupni a trzni sila nezanedbatelneho rozmeru i kdyz vic jak ze 2/3 vymrela.
    V Evrope zdatne konkuruje Euro a je 1:1 s jenem. Lokalni meny existuji, ale bud jsou extreme lokalni, nebo se kurz urcuje primo pri hrani na uvaze GM.
    Hodnota E a Y vuci realu je jasna uz z cen v novych pravidlech. Je to tak jako je dnes E k CZK. Tedy 1:2,7 priblizne.
    Normalni vyplata normala v SinCity, kerej dela v kanclu, nebo tak neco je 1000Y/E mes.
    Doktor placenej korporackou ma 2000E. Bezpecnostni slozky maji v rizikovych nasazenich specialniplatby a prumernej polda bere 5000Y mes a veskere jeho augmentace jsou majetkeme Lone Star, nebo jineho zamestnavatele [v SinCity jsou tri policejni korporace, kvuli tomu, aby byla zachovana konkurence a neutralita].
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Full we si predstavuju tak, ze jsi uplne jinde, jednas v jinem svete, Tve telo je nevidome a necitelne, neslyssis. Vsech pet smyslu mas protste instantne prehozenych do jine reality, ktera ma vlastni fyziku, vlastni zakony, vlastni dizajn. V mnoha pripadech ulice pomoci aug ma nejakej dizajn, ale na stejnem miste neni zadne VR zobrazeni, takze vidis jen treba nejake ruzne barevne vyzarovni signalu, ktere se na mnoha mistech prekriva, mozna treba nejake barevne potrubi, tam kde vnimas nejake propojeni, popripade treba takovehle mrizky jako lidi, kteri na sobe maji nekolik bezdratovych kusu HW. Kdyz bys pak ale treba vystoupal [treba i fyzicky] do nejakeho vysokeho patra mrakodrapu, uvidis zcela mimo moznosti realneho prostoru, obrovskou piramidu aztechu, draky jako aick, kere ji hlidaji, stovky ruznych uctivacu a delniku, coz muzou byt stejne tak programy, jako realni lide, kteri, ale fyzicky muzou byt uplne jnde.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    CHORCHE: hezke obrazky jsou o augmented reality v pravidlech. jsou dva, jeden je u hackingu a jeden je normalne nekde v samotne knize.

    Je to ulice z pohledu nekoho, jako ve 1.PS 3d gameskach.
    Na chodniku jde nekolik lidi, jsou tam reklamy, jede tam auto a leti dron.

    U matrix je pak ten samej obrazek, akorat u cloveka na chodnika je neco jako ahoj majku jak se vede [defacto icq chat] u drona je jeho technickej stav, ucel, registracni cislo, na raklamach jsou rifidy s nejakou nabidkou navic, u auta je analyza, ze ze 75% je autor rizene riggerem.

    Augmented VR je defacto jakoby kazdej hud, nebo ovladaci panel v PC gameskach, proste normalne vidis "realitu" a k ni mas dalsi informace, jako kolik ma potvora zivotu, jak se jmenuje ten chlapek opodal, mas treba pocet naboju v zasobniku a typ streleckeho modu, ve ealloutu pri pridrzeni koukaciho kurzoivu vidis popis, co je na obrazku atd... ta predstava je uplne snadna pro me, proste zobrazuji veci navic, krom normalni rality, viz Molly v neuromancerovi, kera mela infra/termo a hodinky porad v ocich, tady mas navic kybl reklam, info tady mas treba navic jeste smsku od kamose, mapu, stav zasobniku, rifidy z reklamama, todolist, seznam otevrenych portu, na kterych komunikuje ruzny tvuj hardware a jak jsou propojene, seznam zamitnutych konekci, seznam povolenych konekci...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam