• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    JVMLOK: vyjed si nozirstvi... urcite narazis na rucne delane noze... cena je opravdu asi zanedbatelna...


    JVMLOK:
    CHORCHE: matrix je, podle me, dosti odlisny od astralu... o astralu vim ale houby, takze k tomu matrixu:
    od te doby, co se zacalo pouzivat pouze wireless pripojeni, lidi zapomneli starou dobrou technologii dratovou... komerce postoupila tak daleko, ze ve svete zadne dratove pripojeni neni. Nejspis to ma spoustu pozitiv, ale jedno zasadni negativum - bezpecnost.
    Ve sve podstate se kazdy nod musi starat sam o sebe. Jsou nody, ktere chrani jine nody, tudiz, je nutne se pres ne dostat. Kazdopadne kazdy nod se chova ciste samostatne - ma vlastni firewall, system a sam si k sobe uklada logy. Pri prekonani firewallu (obecne ochrany) mas pritup k veskerym zarizenim, ktere jsou na dany nod pripojeny.
    V ramci jednoho nodu muze existovat nekolika urovnove zabezpeceni, tedy, nektera zarizeni (casti site) jsou chranena jinak nez jina. Celkove se matrix jevi jako strom s tim, ze ochranu si zabezpecuji az koncovi uzivatele, tudiz dostat se k nekomu je trivialni (pokud zname IP nebo neco v tom duchu).
    Mam pocit, ze, na rozdil od astralu, neni tak trivialni zjistit neci polohu na zaklade toho, ze najdes jeho pripojeni. Navic se kdokoli muze odpojit nebo prepojit, coz teda asi muze suplovat nejaka bariera, ale dale se ve fyzu muzes pohybovat nepipojeny, tedy neviditelny. Zjistit polohu pripojeneho nodu nejspis vyzaduje hacknuti nejakeho systemu vysilacu a zjistit, ke kteremu je dany signal pripojen, coz muze urcit pribliznou polohu (asi dosti presne).
    Zcela zasadnim rozdilem je "vzhled". Vzhled astralu je tvoren archetypalnimi predstavami nalad, tudis jeho silenstvim je logicno, kdezto matrix je tvoren ikonami zobrazujici zidealizovanou realitu, jejiz podstatou je logicno.

    Musim rici, ze jsem vubec nepremyslel o matrixu z pohledu technomancera, takze berte me uvahy ciste z pohledu hackera.

    Pokud se pripojime na nejaky nod, vydime jeho uzivatelske prostredi. Zajimavou a nevyuzivanou vlastnosti tohoto prostredi je moznost vlastniho nastaveni. Ma celkem zvlastni vlastnost: uzivatelske prostredi se da zmenit nejen vzhledove, ale da se potlacit i signal nodu. Pouziva se k tomu program RealityFilter. System se vsak brani a je-li hacker neuspesny, dojde k opacnemu efektu. (+1Response pri uspechu, -1 pri neuspechu) Ve sve podstate, pokud chce hacker delat neco na cizim nodu, je to prvni akce, kterou by mel udelat - pokud nepocitame analyzu systemu a bavime-li se o nodech, ktere maji lepsi, nez pasivni zabezpeceni - aby ziskal nejaky bonus pro dalsi praci.
    A pak uz hura delat osklive veci. U nekterych nodu, ktere nemaji verejnou funkci, byva zvykem, ze beznym uzivatelskym prostredim je jakasi bojova zona s netolerantnim klicnikem. Tomuto klicnikovi muzete nakecat, ze jste ten, ktereho ma pustit. Stojite tam, delate, ze mu nerozumite a modlite se, aby pres firewall prosel nejaky packet. Pokud mate stesti, analyzujete ho (Analyze), dekodujete(Decrypt), vytvorite podobny (Software + ???), podate sve padelane ID nevrlemu klicnikovi (Spoof) a pak uz se jen modlite.
    Druhou moznosti je, ze predpokladate, ze kazdy system ma chyby a zacnete zkouset, jakych chyb se mistr tesar dopustil (Exploit). Na zaklade zevrubne analyzy systemu (Analyze) se muzete rozhodnout vtrhnout tam a dat to (Exploit - Hack on Fly, treshold = firewall rating (+3/+6 k adminmodu)), nebo sedet doma, kontrolovat pakety, sem tam neco otestovat (Exploit - Probing the Target, treshold firewall+system (+3/+6 k adminmodu)).
    V zabezpecenem systemu existuje jakysi prvidelny scan (program Track), kdy system kontroluje, je-li k nemu nekdo pripojen (kontroluje prichozi a odchozi packety). Tato cast zabezpeceni se da obejit pomoci programu Stealth, kdy dany scan nemusi zjistit, ze je tam nekdo pripojen. Pokud to zjisti, vyzada si identifikaci. I toto lze samozrejme obejit, a to pomoci programu Spoof, kdy dany program presvedcime, ze jsme legalni ID (oblibeny zpusob, jak spoofnout BlackIC: "co do me drbes, negre?! ze ja te nahlasim Masa Bobovi!" - a proto BlackIC obecne neprovadi Track, jen sedi a ceka na prikaz k utoku). V pripade neuspesneho oklamani programu Track je zpravidla spusten alarm. Pokud jsme uspesne na zacatku pouzili RealityFilter, dame vsem ICckam kotel jak cip a jdeme dal. V jinych pripadech to byva pruda :o)
    Myslim, ze v pripade, ze se prohledavani nodu bude zobrazovat jako pruchod dungeonem, mel by se zachovavat, pro matrix charakteristicky, strom. Krome potulneho IC muzeme narazit i na pasti (DataBomb). Kdyz dosahneme kyzeneho archivu, nalezneme data, ktera chceme (Browse), zmenime je (Edit), presuneme se do archivu logu, ktery zmenime tak, abychom tam nikdy nebyli (Edit). A pak se odpojime :o)
    Pokud jsme v kterekoli casti anabaze neuspesni, pak se snazime za kazdou cenu zlikvidovat vlastni logy a pripadne zamest stopy (Spoof na Track).
    Nasim cilem nemusi byt pouze ziskani informaci, ale take shozeni systemu (Attack) ci ovladani nejakych pripojenych prvku (Matrix Perception na ziskani ID stavajiciho pilota, Spoof na zmenu z pilota na sebe, Command na ovladani zarizeni).

    No, tak urcite to neni vse, ale uz to pisu dlouho a myslim si, ze jako uvod do debaty to staci :o)
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    JVMLOK: Zbrojni ohnisko stoji 10Kxhodnoceni a ma dostupnost hodnoceni x 5R. Tzn do zacatku max dvojkovy 20K/10R a k tomu jeste zaplatit 2 body za to, ze ho mas pripoutany. To je celkem 6 bodu. Design kudly si samozrejme najdi jakej se ti libi
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    mno mozna bych i rek, ze boj-ohnisko stoji 10k x hodnoceni - toz tam to 5kilo za design je v cene;]
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    JVMLOK: tak pomer byl 1:20 (Y:Kc) - ovsem ceny se hybou a pomalu bych ten kurz snizil, ale to neni zas tak veledulezite, toz nuyen:dolaci muzes mit zjednodussene 1:1 (mozna dolac malicko vic nez nuyen)
    jinak kudly a toto v pravidlech neni, protoze tam je na vsechno takove Knife/Survival knife, je to proste vse temer stejny, co se tyce dmg/dosahu atd., jen ta cena se teda lisi podle stupne tve vychytavky/designu/gm...., jen ty tve vzorky nejsou teda moc starozitne :D

    JVMLOK: no nerad bych se do toho zamotal, augmented reality vlastne dava fyzu jako by dalsi vrstvu neceho navic, zatim co fullVR uz muze byt o dost jinaci - at uz nastavenim dane oblasti, jejim zobrazenim a nebo nastavenim hackera - klidne to pak muze byt sit 1x1x1m s tebou definovanyma ikonkama a nebo neco totalne uchylnyho
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    mam satelite link. Ja to myslel tak, ze kde ve wireles neni pokryti radiovym signalem, neni matrix pritomnej jako prekryvajici realita, asi jako kdyz astral chybi na sterilnich mistech nebo za hranici mesosfery. akorat jak vypadaji v astralu a v matrixu fyzicky obekty se asi bude lisit
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    a navic jsem si konecne vyjel ty dalsi kvality od sorbaka takze to s tou postavickou mozna jeste trochu zacvici. A btw. v pravidlech neni, ale me bz udelala radost nejaka pekna utocna dyka treba ze svedksa, ruska nebo ciny. muze i starozitna, mam koupeny ohnisko, nechal jsem si bokem nejaky jeny. Priklady:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Winchester_Riot_Knife.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gerber_Mark_II

    asi best je:
    http://www.knifecenter.com/kc_new/store_detail.html?s=MWSHIVAS30V
    KOlik je prepocet USD - nY :)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    JVMLOK: no ja to taky docela srovnavam, nactes jedno a principielne chapes oboji.... resp to druhe pochytis mnohem snaz; jakoze chvilema sem zminoval paradox - kazdy chce hrat maga a temer nikdo hackera = pricemz je to hodne podobne a rozhodne neni vic magu, nez hackeru... (proto u nas hraval hackera predevsim cubbish, sorbak vic mastroval, ted to nejak cvicim ja, obcas... X maga si u nas az na atoma zahral kazdej a i jako soucasnejch postav jich je tak 2x vic;)
    +kde neni pokryti, tak mas satellite link ;]
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Matrix ve 4ed mi prijde skoro jako astral, ja myslim ze je to pekny a elegantni reseni, jden svet paralelne na druhym, vsude kde je pokryti...
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    JVMLOK: heh - no ono vlastne to, ze se nenaucis plavat neni za danych situaci az tak divne - duvod> my to umime asi vsichni, protoze to byla strasne easy relaxace a tak, coz u runera muze byt uplne jinak...

    a co ten matrix? zadna diskuze se nerozpouta? nechci do nikoho nicim prudit, ale zajima me overdrivovo pohled/pristup k veci, my to hrajeme, rekneme dosti standartne stejne, toz mozna bych si rad rozsiril obzory a nejspis bych byl od toho taky odkopnut, ze nemam znalosti :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Navic, co se pasovani tyce, reky byvaj plny svinstva jak co se tyce odpadu z chemickyho prumyslu, tak na hranicich korporacnich zon ci statu i co se tyce senzoru a automatickejch obranejch mechanismu :). V podstate kdyz potrebujes dostat nekoho nebo neco nekam nebo odnekud a musis pocitat s hlidanym prostorem, jsem tvuj clovek. Zmapovat bezpecnostni perimetr a minovy pole? Vyradit senzory a automaty? Potichu vyridit straze a zevnitr otevrit branu? Jsem tvuj clovek. Dostat horky zbozi z Hongkongu pres Ural do Berlina? Previst particku uprchliku? NENECHAT SE CHYTIT? Vy platite, ja delam :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Mno o tom plavani do povidky nevim, neco tam zkusim zakomponovat. JInac ynam spoustu lidi co plavat neumi, neprijde mi to tak zvlastni. Fobie asi nee, akorat se proste nikdy nemel prilezitost a touhu ucit se plavat a muze bez toho byt, spolehaje pri tom na existenci zachrannych vest, dychacich pristroju ci nafukovacich clunu, :) Jsem koneckoncu motorkar, ne surfar, a vzhledem k tomu ze na vetsina rek se i na eurasijskym kontinentu da prekonat po moste, ledu, prebrodit nebo proste objet, nikdy jsem to neresil. Do virivky s devkama plavat umet nemusis. Mozna mam akorat radsi, kdyz mam pudu pod nohama a dno na dosah. Ale litat se nebojim, divny...mno a ted uy jsem na to moc starej, menit zabehnuty zvyky. Je pravda, ze spousta paserackejch cesticek vede po vode, no ja si holt vychytavam jiny. Na masine jsem kral :)
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    CHORCHE: heh, ti amici jsou ale chytri! a ti nasi reporteri jsou jeste chytrejsi! "americane objevili latku, ktera vyrabi elektrinu" :o))))


    OVERDRIVE: ok, trpos under construction. rigger ok. ale nechci byt v pozci "ten nadanejsi"... preci jen jsem hral hackera jen jednou a moc jsem to nedaval... ale zahraju si ho rad...
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    OVERDRIVE: ono uz mas u par biowaru +10-20% potravy navic, ale ofiko je to tam natvrdo vzacne... v augmentaci (obdone street magic) mas tweaking rules a u nekterejch kyber kousku bych byl pro ta rozsireni - jakoze udrzba kyberwaru treba u orangutana trolla s move-by-wire, navazne se to da resit novyma, sourceookovyma, negativnima kvalitama - kdyz na to jebes, tak obcasna disfunkce (pri pouziti si hodis 1k6 a pri 1 ti to zrovna kikslo ci mystery noise - dany ware se projevuje piskanim o vysoke frekvenci atd.;) - samozrejme zalezi na standart, alphe ci poulicnim smecku apod.

    OVERDRIVE: tady moc nerozumim tem hacker vecim - jakoze zalezi dost na pojeti, gm to muze rozjet, ze tomu rozumis jak koza petrzeli... ale jink to vetsinou jede stylem exploit a pak se uvidi - opravdovej hack, co nase postavy delaj nema dle me v maliku zadnej hrac, co se znalosti tyce....
    na druhou stranu me matrix momentalne docela zajima
    srovnavat 2nd rules nemuzu, pze sem hral 1. postavu hackera, vedel o sr pikacu a pak sem hral dlouho trolli ovado a mel zasadu, co nehraju, ani nectu, at me ostatni prekvapi (matrix, astral)... zpetne si ale myslim, ze astral je asi podobnej, nevim drobne rozdily jako ohniska, ale krutej kruti saman bude u 2nd i 4th temer prastjakouhod; matrix se bude lisit vic, pze wireless - celkove pravidla 2.X4. mi pride 4. jako jednodussi na pobrani, principy tam sou dle me pruhlednejsi a pak uz staci trosku se zacist a hazis matrix, fyz ci astral temer stejne.....
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    CHORCHE: jj, akorat v shadowrunu na pohon implantatu staci prosta chemie tela, i kdyz je pravda, ze na uziveni vlaken clovek musi pak konzumovat vic potravy a daleko rychleji starne [nikdo to sice neni explecitne popsane, ale je to IMHO a zajimavejsi].
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    ATOMOUSEK: marvina z NPCckujeme, veskerou karmu nechavam i jemu, ale davam ji i trposovi... tedy trpos accepted.

    co se riggera tyce, tak jsem naznacil, co by se hodilo a libilo me, ale klidne at si necha rotacaky, stejne to nejde namountovat na nic jineho nez na pozemni vez, je to velke jako dospelej troll, jsou to proste pobrezni dela urcena k prvni vlne odstrelu lidi, co tahnou pric ze SinCity, akorat tyhl ebyly umlceny diky nejakym neznamym machinacim na ostruvku.

    Jak rikam, rigger, co neumi ukrast cokoli co je okolo je imho nefunkcni postava, pac auta nemaji zivotnost nikdy vestsi jak jednu honicku a to ani ta pancerovana.

    Tim naznacuju, ze si Burkhrar klidne muze svou postavu i nejak prekopat [tamta vznikla nahonem, ale ma rotacaky i vrtulnik typu black hawk, neregistrovany, neozbrojeny, bez jakekoli vybavy navic, ani GPS ani radar, jen telecom], ale nechci, aby hral hackera, pac na to nema znalosti ani talent [bez urazky, proste konstatovani].
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    OVERDRIVE: co se toho hackera tyce, ma dojit k premene z marva1 na marva 2 nebo, si mam proste udelat jinou postavu a prenest karmu? co s marvem?

    jinak, rekl bych, ze by burkhar mel hrat riggera, ne ridice/zlodeje, kdyz uz takovou postavu ma (navic ma vrtulnik a nejake ty rotacaky)

    Zatim, pokud by nebylo na hackera zadne omezeni, by to mel byt uchylny trpaslik... jeho uchylky jeste promyslim...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jasny, rad bych jinak nejakou historku spojenou s tim plavanim, protoze je to celkove dost podivna negativni [realtivne draha] vlastnost, takze bych rad, aby mel neco ve sve historii spojene s vodou, asi nejakou fobii, neumim sti totiz predstavit, proc s eneomalni clovek nedokaze naucit plavat uz jen kvuli tomu, ze je to defacto prinejhorsim automaticka vlastnost
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    trosku na zacha jeste sahnu, at je to kompaktni postavicka, konecne ho zacinam mit v krvi. takze preposlu postavu (minimalni touches) a skutnu motivacni povidku. Mam ji trochu v hlave a rad si pocvicim trochu kreativniho pasni :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    SORBAK: vim, ze psal, ze magic nee, ale jen kvuli neznalosti. kouzla a moznosti duchu nejsou az zas tak jinde nez ve dvojkach a hazeni kostkma ho naucime. Myslim, ze magiciana nechce kvuli pravidlum, ale me se libi jak zvlada samany, takze jej radeji neco doucim :)

    Jinak necertim se muj ton je smirlivy jen jsem chtel ujasnit situaci a nelibilo se mi to magicke omezeni, ktere je pro me jako pro GM zbytecne a navic bych byl vazne rad za vic kouzelniku spolupracujicich na spolecne veci, pac to rozsiruje moznosti i pro GM mimo jine v tom, ze pak se da vice soustredit na magicianske questy, ktere mam sam velmi rad, pac mi umoznuji pustit fantasii na spacic.


    ad Burkhar: aha, sorr nejak jsem nepochopil ten prispevek, asi jsem si to blbe precet nebo neco, takze se MOC omlouvam za zcestne texty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam