ATOMOUSEK: to je otazka, ono zaprve prirozene zoomavani taky neni okamzite, oko navic samozrejme narozdil od fotaku, rozhodne nedokaze vnimat v 1/1000-1/8000 sec, spis ebych rekl, ze je to 1/25 s
Takze technika je v jistem ohledu dokonalejsi, nicmene pokud pocitam, ze existuji masiny schopne nahravat a posilat dal vsech pet smyslu v realnem case, vypocet neceho jako je digitalni zoom se opravdu bude blizit nekonecne rychlosti IMHO.
Jak rikam, jedine co pri soucastnem paradigmatu dela problem je ztratovost takovehodle zvetseni. Ty obrazky co jsem dal jsou 1:2 a problem to neni, ale zkus to 1:15 coz je dobry lovecky dalekohled.
Fatalni problem se zvetsovanim je samozrejme to, ze pokud mas napriklad na lovecke pusce 1:10 optiku, tak v ni neudrzis ani jdouciho cloveka, ne tak beziciho a uz vubec ne klickujiciho zajice. Pokud je tam takova optika na pevno, tak nezbyva nez strilet na slepo. Klasicka obrana proti zvetsenemu mireni je zacit delat choticky pohyb.
Profesionalnim resenim takove veci je samozrejme cekana na optimalnim miste, napriklad v Kill Bill to dela ta holka v anime vlozce, co ji pak haje LL. Musis byt celne k obeti a co nejdal, potom i jedouci auto vzhledem k uhlu, pohybuje se akorat rychle na to, aby clovek mohl efektivne mirit dost dlouho.
V techle vecech je pak problem bocni vitr a realny odhad nastaveni vzdalenosti, kteremu prizbpusobujes napriklad predsazeni. U fotky a fotaku na stativu te vitr moc nesere, dokud neklepe fotakem, ale kdyz strilis, celou drahu letu dochazi k odklaneni kulky zavanem bocniho vetru, pohybujici objekt navic ma nejakou drahu, kdyz jsi celne, tak idealne drahu predvidatelnou, a ty jako strelec musis pocitat, ze sice pres optiku vidis vsecko jak na dlani, ale nadruhou stranu ta vec je od tebe realne 500 m.
Ale to uz je asi vazne mimo ukol shadowrunu takovehle veci.
Takze abych to shrnul, opticke je slozene z cocek a je videt, jsou to holt objektivy, digitalni je ztratove a sumi, ale nemusi to byt nijak zvlast zretelne, ze to pouzivas.