W3R: Omluvy nejsou třeba, tento klub je latentní bez aktivních přispěvatelů, tedy žádný příspěvek není zbytečný. :)
ad DirectX... také jsem měl za to, že DirectX jsou Microsoftem vytvořená sada funkcí, které dle potřeby využívají všechny aplikace, od OS po nejnovější hry, a jejich vyspělost prakticky určuje možnosti maximálních efektů v každé aplikaci. Jinými slovy, nejsou Directy, nejsou efekty. :)
PATISLAV: Je zvlášní, že dáváš v kontrast právě eDuka a JonoF's Duka, když za oběma stojí tentýž tým. Původně si dal člověk zvaný JonoF tu práci a vytvořil podpůrný program pro původní Build engine a to graficky akcelerovaný JonoF's port. Na jeho práci posléze navázala skupina dalších, kteří původní myšlenku rozvinuli do podoby eDuka. V čele toho týmu stojí sám JonoF. Je to vidět i na releasech portů, kdy JonoF's port byl fakticky aktualizován naposledy před rokem a půl, přičemž poslední release eDuka byl čtyři dny zpět. JonoF a eDuke jedou na prakticky stejném grafickém jádru.
Jinak spousta lidí dělá pro Duka módy. Asi se k tomu nedostanu, plně mi postačuje původní verze, ale je dobré o tom mít povědomí. :)