Kdyby nekoho zajimala dopravni situace v hornich Nuslich, kde mame ted zacpu sotva vyjedem z parkovaciho mista, tak jsem si tam zkusila napsat (pac vo tom nikde neni ani stek).
Tldr. stredoveka kanalize je v pici, rozkopane to bude do kvetna 2026.
17.7.2025 došlo k destrukci stoky ZCI 700/1250. Kanalizace je zcela neprůtočná. Odvádění splaškových vod je momentálně prováděno provizorním obtokem a přečerpáváním. Došlo zde k propadu vozovky. Ve vyznačeném úseku probíhá zmáhání havárie hornickým způsobem tzn. přeražba stoky ve stávající trase a profilu. Zhavarovaný úsek (cca 60 m) bude opraven kompletní přeražbou (poškozená kanalizace je vybourána a vytěžena a následně ve stejném profilu opět vyzděna). Po vytěžení původní zhavarované zděné stoky bude provedeno položení stokových žlabů. Ty se kladou do speciální malty (lepidla). Konstrukce stoky je tvořena kromě stokových žlabů i čedičovými bočnicemi osazenými na obou stranách žlabů do spojovacích zámků v odlitcích. K montáži bočnic musí být použito pomocné konstrukce, která zajistí polohu horních hran bočnic v souladu s požadovaným průřezem stoky v průběhu následující betonáže. Následuje zdění klenby stoky z kanalizačních cihel. Klenba se zdí na podpěrné dřevěné válcové segmenty (bubny) délky cca 1 m. Po vyzdění klenby v celé bedněné délce je segment uvolněn a posunut o svoji délku. Volný prostor nad klenbou je postupně vyplňován betonem. Vrchlík štoly a případné veškeré volné prostory musí být vyplněny popílkobetonem. Po dokončení zdiva klenby následuje vyčištění dokončeného stokového úseku, vyspárování všech čedičových prvků, cihel maltou, zatmelení hlav ocelových šroubů kotev bočnic. Na závěr bude provedena finální oprava dotčených povrchů vozovek a chodníků.
Ražená štola je podzemní dílo prováděné hornickým způsobem. Práce v podzemí jsou vázané zvláštními předpisy a jsou pod dohledem Báňského úřadu. Pro zajištění štol se využívá ocelová důlní výztuž a rámy z ploché oceli. Proces opravy kanalizace je technologicky značně složitý a sestává z mnoha dílčích operací. Jednotlivé fáze opravy jsou časově náročné. Ražby jsou prováděny ručně. Používání chemických stavebních směsí je mimo jiné vázáno lhůtami potřebnými k jejich aplikaci a hlavně k úplnému ztuhnutí zajišťující potřebnou únosnost.
Omlouváme se za způsobené komplikace s dopravní situací v místě opravy. Předpokládaný termín dokončení opravy havárie kanalizace je 05/2026.