• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Bloodrat: Je to jednoduche - stridaji se tahy hrdinu a Pana Dornu. V kazdem tahu je nejdrive pohyb a pak utok. Hrdina jednim utokem zabije slabou nestvuru a zrani (otoci zeton) silne nestvury. Kazdy hrdina vyblokuje jeden utok od nestvur, tj. nestvur musi utocit vice najednou, aby hrdinu vubec zranily.

    Nejvyssi mozna uroven hrdiny i Pana Dornu je 3.
    PECA
    PECA --- ---
    daji se stahnout pravidla? cekam sice na zasilku, ale dostanu Dorn az pod stromecek, takze bych si to rad nastudoval dopredu.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    BLOODRAT: Treti uroven viz ALISTAIR
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    Dotaz..pokud se hraje bez kostek, jak tedy probíhá hra? Na kola s rozdělenými akcemi? (pohyb/karta/činnost atp)
    Jaká je nejvyšší možná dosažitelná úroveň hrdiny? (deformace z mmorpg :o) )
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Ok, mě zmátla informace "2-6 hráčů", nicméně pravda...hráči nejsou postavy :)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Arfea: Standardne hraje vzdycky pet hrdinu, jeden hrac muze hrat za vice z nich. V pravidlech je i herni varianta pro ctyri hrdiny, kdy je Pan Dornu naopak trochu oslaben.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Chápu to dobře, že síla Zorkala vzrůstá přímou úměrností s počtem hrdinů? Takže pokud hraje jeden proti jednomu, jsou šance obou stran stejně vyvážené, jako když je třeba 5 hrdinů?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Peca: V kazde hre jsou na jinem miste dva zavaly, vybira se pet z deviti hrdinu, navic je tam spousta variabilnich Pokladu a Ritualu, takze hry jsou opravdu hodne odlisne.
    PECA
    PECA --- ---
    vlastne jsem cekal, ze Dorn bude mit variabilni herni plochu. Ale to by slo napravi vhodnym domadelem. Jeste jsem jej nehral, takze nevim, jestli to vubec bude treba nejak resit, jestli by variabilni herni plocha prinesla nejake vyrazne zpestreni hry.
    PECA
    PECA --- ---
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    DAVESADE: Par lidi mi na deskohrani rikalo, ze podobnou hrou je Doom nebo Descent (ten stoji ale 2700,-) cili je vice nez 4x drazsi.
    Jeden hraje temneho nekromanta a skupina hrdinu se vydava ho zabit. Maji uplne svobodny pohyb na planu, nehazi se kostkou, hrdinove sbiraji zkusenost a postupuji na levely, kazda postava je hodne jina, je tam spoustu schopnosti a kouzel.
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    Taky chodit ve dvou do bazin je skoro jista smrt, staci par hermanu a je z toho mega rez.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Mohl by někdo hru stručně popsat ři připodobnit k něčemu známějšímu?
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Ovsem za Zorkala velmi pozitivne hodnotim zaverecnou akci. Doslo tam k velike rezi u teleportu do bazin. A ac pri ni umiralo spousta potvor, ztraty hrdinu mi prilevaly do zasob spousty cenne krve, za nez jsem sesilal ritualy, ktere drtily postavy jeste vic. Doslo na Trnovy portal, Blata Zoufalstvi i Chladomorku. Navic Zorkal na druhem levelu je opravdu silny protivnik.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Nevim. Ale pocitam, ze bych je proste prinutil zautocit uz jenom proto aby mi zabranili v provedeni velkeho ritualu, kterym bych vyhral. A myslim si, ze pri poctu treba 25 nestvur uz by nemeli moc sanci me zastavit. Od jiste chvile byla konfrontace nevyhnutelna. To ze k ni doslo pozdeji bylo zapricineno tim, ze tesne pred velkym konfliktem v dolech postavy utekli teleportem a rychlosti mimo muj dosah.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Ještě mě napadlo jedno doplňkové pravidlo - má dvě ostří:

    Pravidlo: Všechny kartičky jsou tajné. Tj. nejen karty požehnání, ale i karty pokladů.

    Ostří1: Zorkal je vůbec neví, jaké možnosti postavy mají. Může proto jít do útoku, načež zjistí, že postava má útok navíc a prohraje.

    Ostří2: Postavy kooperují ještě méně a jejich strategie jsou individualizovanější.

    Je na testingu zjistit, jestli to nepovede k paradoxnímu efektu toho, že zorkal už vůbec do ničeho nepůjde, pokud nemá trojnásobnou přesilu. U karet požehnání to ale tak nefunguje, tak by to mohlo projít.
    STRYX
    STRYX --- ---
    Ok, ok. To ten zvyk. Zelezna kosile :o)

    Tezko rici. Myslim, ze ne. Hrdinove vybrali zhruba polovinu pokladu, takze si statisticky 'vyzrali' jak sutiny, tak treba svite ohniveho dechu. Ze hry mam dojem, ze predmety sehraly velkou roli. Uz z tech lecivych lektvaru jsem byl dost na nervy. Za hru jsem z postav nasosal 29 kapek krve. A furt si je mrchy doplnovali z lektvaru. Situace, kterou popisujes, by myslim mohla nastat pokud by postavy sebrali predmetu jenom par a vystavily se tak vetsimu risku statisticke nehody :o)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Přemýšlím totiž nad tím, jestli by se nedalo vymyslet nějaké doplňkové pravidlo nebo setting, který by donutil zorkala hned zkraje útočit.

    Jedna z možností je tenhle nápad:

    http://www.dorn.cz/forum/viewtopic.php?t=14
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    A ještě jedna: Myslíš si, že kdybys delší dobu vyčkával a hromadil nestvůry, než jsi provedl první útok, že by bylo pravděpodobnější, že bys v důsledku úplně vyhrál? Tj. není zkrátka řešením vyčkávací strategie? Přitom samozřejmě tvrdím, že hra je daleko zábavnější, když se hned zkraje bitkaří, nicméně je to výhoda spíš pro hrdiny, než pro pána dornu...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Zuppa. Terminologická: držel bych se názvosloví "hrdinové" a "doly" místo "postavy" a "stoky" (protože stoky odkazují jen na líheň krys ne na celý prostor)

    Myslíš si, že třeba u druhé hry hrálo roli to, jaké poklady a kdy hrdinové našli? U některých her mám totiž pocit, že pokud mezi první řekněme desítkou posbíraných pokladů jsou sutiny, herman a rezivý meč, začínají mít postavy celkem horko, zatímco pokud najdou rychlé prsty a podobně, jsou hned zkraje vybaveni pro střety, které na první úrovni bývají jinak smrtelné...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam