• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    HARALD: OK, tak 30tého v sobotu v Prokopském údolí :) Telefon na mě ti hodím kdyžtak do pošty. Kdo chcete ještě přijít, ozvěte se mi do pošty.
    HARALD
    HARALD --- ---
    ALISTAIR: Počet lidí nevím. Tu hru jsem viděl 10 minut, kdzž mi o ní vzkládal Hač. Klidně to nechám na tobě, sobota 30. bz mi vzhovovala. Klidně sjedu k vám, už jsem šel jednou kolem, snad bzch to i našel. :-) Cernz rztir nebo jakakoliv herna mi takz vzhovuji. :-)

    Yatracená netová kavárna s qwertz klávesnicí. :-))
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tak mně napadlo. Je už dost odehraných her, aby se dalo nějak soudit, zda je hra vyvážená ve smyslu Zorkal vs Hrdinové? Vyhrává jedna strana častěji než druhá?
    MATHES
    MATHES --- ---
    PATEJL_CZ: a hlavne vetsi zabava ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ALISTAIR: To je docela zajímavá metafora :)

    Nakonec, i mně se líbí, že úděl hrdinů nespočívá jen ve vyvraždění nestvůr (jako tomu bývá v jiných hrách) a že si každý musí hlídat svůj drahocenný život. Jen mi zatím přišlo, že hra za hrdiny je větší výzvou.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    PATEJL_CZ: Pěkný příklad. Máš pravdu, že hrdinové riskují víc, protože Zorkal sedí schovaný na trůně a kromě závěrečného střetu to vždycky odnese jen nějaký nahraditelný poskok. Ale to je myslím dobře: hra je mimo jiné tak trochu modelem a metaforou totalitní mašinérie, kterážto těží z toho, že kromě diktátora jsou všichni nahraditelní :) A co by byli hrdinové za hrdiny, kdyby každé kolo nedávali svůj život všanc? :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA: to taky neni uplne marnej napad... ale mozna bych zacal jenom tema par hrama nekde a pak uvidime ne?
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Sice jsme toho zatím moc neodehráli, ale shodli jsme se na tom, že Zorkalova úloha je snazší v tom ohledu, že si může dovolit udělat i nějakou tu chybu, avšak chybující hrdina většinou zaplatí svým životem (někdy i životem ostatních hrdinů).

    Když už jsem načal tu dnešní hru, zmíním se alespoň o rozhodující bitvě:

    Vše se mi dařilo a už to vypadalo, že Zorkalova zkáza je nevyhnutelná. Měl jsem silné hrdiny – Chorose (3), Gora (1), Ragnara (2), Riel (2) a Vargena (skoro 2); artefakty již posbírané a ani lektvarů jsem neměl nedostatek. Jen jedno požehnání mi chybělo. Když jsem vstoupil do Rituální místnosti, chystal jsem se ucpat vchody a po pobití nestvůr otevřít Bránu osudu (aby mi předtím nevpadl Zorkal do zad). Bohužel jsem však jeden tah špatně spočítal a místnost se naplnila nestvůrami. Sice mi pomohlo pár taktických triků a Svitek ohnivého dechu, ale Zorkal, který měl dostatek krve, použil Přízračnou proměnu a Chladomorku, čímž v podstatě rozhodnul.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Mno co se tyce prostor, tak je idealni nejaka herna

    ogri doupe na narodni tride
    cernej rytir na florenci
    pripadne outpost... to nevim presne adresu, ale je to stanici za Ujezdem nejaky namesti... Svandovo tusim nebo tak nejak

    osobne jsem pro cernej rytir, je tam nejvic mista a je tam nejlepsi doprava si myslim...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    HARALD: Jsem pro, jsi (a případně další zájemci do počtu 5) zván na testovací hru. Můžu kamkoliv zaskočit s krabicí (k tobě, do nějakého klubu, kavárny atd.), nebo můžeme hrát u nás v malebném prostředí Prokopského údolí. Dej vědět, jak jsi na tom s časem, místem a v kolika lidech bys to pro začátek chtěl zahrát.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    co usporadat nejakou ofiko prezentacni akci s prodejem za netovou cenu nebo obdobnym lakadlem? mrte stolu na hrani,...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    MATHES: Jednoduše řečeno, příznivci Dornu z NYXu by se setkali třeba v čajovně a odehráli jednu nebo dvě hry.

    Dnes jsem hrál jednu hru za hrdiny, ale neměl jsem už čas na komponování reportu, a tak jsem to ani nezmiňoval. Nicméně, měl jsem Chorose na 3. úrovni a brzo by se na ní dostal i Ragnar, kdybych neudělal jednu chybu, která se mi nakonec stala osudovou.
    MATHES
    MATHES --- ---
    PATEJL_CZ: to sem nejak nepochopil...

    btw podarilo se tady nekomu dostat jakyhokoliv hrdinu (ne Zorkala) na 3. lvl? me jeste ne :D
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ALISTAIR: Díky! Vskutku jsem několikrát jejich jména prohodil. Asi to bude tím, že jsem hrál za Zorkala. S uveřejněním jsem vyčkával právě kvůli případné korekci či nějaké kritice. Ukazuje se, že se to vyplatilo. Teď už to tam snad mohu s klidem v duši zaslat.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    PATEJL_CZ: Super report! Dáš ho prosím na fórum na webu, aby k němu měli přístup i lidé nenyxáčtí?

    Jinak jsi myslím v textu místy omylem zaměnil jméno Almanora za Ragnara, čtu to dobře?
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Mohl by se uspořádat Dornový večer. Když by se hrálo rychle, třeba by se podařily odehrát i dvě hry.
    MATHES
    MATHES --- ---
    HARALD: jo ja bych asi sel, ja sem tu hazel celkem nedavno nabidku, bych vzal jeste jednoho kamose.
    ONDRASH
    ONDRASH --- ---
    HARALD: no jasny, zkus bratra, id MATHES, stejne ji nema s kym hrat ;)
    HARALD
    HARALD --- ---
    Šlo by si někde Dorn zahrát před případným zakoupením? Dnes jsem na tu hru koukal v Altaru a docela mě zaujala.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    ARFEA: Diky. Najizdel jsem jen na cerne pozadi se jmeny autoru, nenapadlo mne, ze jako odkaz bude slouzit jen obrazek uvnitr. :o)
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    L_DAMIAN: Klikni na obrázek v záhlaví :)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tedy ta hra vypadá velmi zajímavě, dokonce tak, že přemýšlím o koupi. :o))

    Mimochodem možná by bylo dobré dát do záhlaví odkaz na web o Dornu.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    KERWIL, STRYX: To mne těší, že byl report takto vřele přijat.

    Byla to teprve druhá hra, a tak hráči ještě netušili, jak nebezpečné je rozdělení hrdinů. Naopak já, jsa Zorkalem, jsem pročetl několik reportů ještě před hrou a poučil jsem se z cizích úspěchů i chyb.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX:
    BOUCHI:

    dik, ja sem si to myslel, ale jistota je jistota ;)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Postup na dalsi level neni povinny, je zcela na tobe co s krvi udelas.
    STRYX
    STRYX --- ---
    MATHES: Zorkal si krev muze setrit jak dlouho chce.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Jinak mam dotaz, kdyz mam u zorkala prave nabytych 7 kapek krve. Musim je hned menit na 2. lvl, nebo to muzu nechat a zakouzlit na zacatku pristiho tahu ritual?
    MATHES
    MATHES --- ---
    Takze vcera sem hral konecne za Zorkala, bohuzel ani jednu ze dvou her jsme nedohrali...

    1. hra
    Hrdinove ve slozeni Kaerdrak, Vargen, Riel, Almanor a Choros vyrazili hromadne do bazin. Zorkal ucpal jeden ze vychodni spojnici Dornu a bazin. V+A vybehli na cestu, koncici a Hrbitove. Zmenil jsem tedy strategii a zacal vsechny prisery shromazdovat v Ritualni mistnosti, abych vyprovokoval hrdiny. Ti nelenili a pomoci teleportu se mi dostali do zad. Po rychlem preskupeni a naslednem utoku zemrel Kaerdrak, kterou obklicili 3 duchove a dva kostlivci, jeste jsem si prastil do Almanora. Nasledujici kolo jsem provedl ritual Zombiina touha a zacal je produkovat ve velkem. Almanor padl nasledujici kolo. Kdyz jsem hodlal pomoci ritualu Zeme se probouzi zavrit Riel ustupove cesty, museli jsme hru ukoncit, ale s nejvetsi pravdepodobnosti bych hru vyhral.

    2. hra
    Hrdinove opet hromadne do bazin s naslednym vyuzitim teleportu. Hrdinove, uz tou dobou obtezkani dvema artefakty, se tlacili do Ritualni mistnosti ze severo-vychodu. Kdyz jsem, kvuli sve chybe, nechal Chorosovi 1 zivot (myslel jsem ze ma 5 zivotu a souper me uz nenechal utok vratit), zacali se hrdinove stahovat, ovsem Almanor nestihl utect a tak zemrel na dve pole od teleportu. Dalsi utok smeroval na Riel, ta si odnesla jenom par skrabancu. Horsi bylo, ze mi, diky me prudke ofenzive, pomreli vsechny silne bytosti. Mel jsem v planu zatrikovat ritualem Přízračná proměna, ale radsi jsem dal Zorkymu 2. lvl v teto casti jsme hru museli opet ukoncit.

    Ted kdyz uz jsem hral za obe strany tak musim rict, ze Zorkal ma ulohu jednodussi, protoze kdyz se soustredi utok na jednoho hrdinu, tak zpravidla dotycny hrdina umre a ve hre 1 vs 1 je prakticky nemozne uhlidat vsechny moznosti a hrdiny.
    STRYX
    STRYX --- ---
    PATEJL_CZ: Vytecna zprava :o) Vypada to, ze jste do hry uz docela pronikli :o)

    V bazinach ale musi postavy jednat velmi opatrne, obzvlast kdyz se Zorkalovi povede zakouzlit ritual Blat zoufalstvi, stava se z nich temer smrtelna zalezitost. Kdyz se v takove chvili nejaka postava odkryje, vetsinou na to doplati. :o)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    PATEJL_CZ: Super report. Jen tak dal. ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ARFEA: Díky.

    Celá hra trvala asi tři a půl hodiny. Z toho pasáž "Konec nadějí Argosu" trval přibližně hodinu. Výsledek byl v té chvíli už poměrně jasný, ale hráči si alespoň lépe osvojili herní principy. Ještě jsem pak další hodinu dával dohromady report.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam