• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Taky jsem si rikal, ze to muze byt problem, asi nejlepe to bude prezentovat jako "fanouskovske video", na ktere muzeme sice casto odkazovat, ale jako uplne "oficialni" bych to radeji neprezentoval. Vzhledem k tomu, ze na youtube jsou mnohem flagrantnejsi porusovani autorskych prav, tak nam to snad zatim projde...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ZORKAL: Velmi pěkné! Jenom si říkám, že pokud by to mělo být oficiální video, mohla by být potřeba nějaká licence/svolení od Therionů.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Tady tri propagacni filmecky k Dornu, da se to jeste upravovat, tak ocenime konstruktivni komentare... Kdyby si nekdo chtel udelat z cireho zachvatu vlastni video z Dornu, tak to taky ocenime!

    http://www.youtube.com/watch?v=Cc6rkMEuytM

    http://www.youtube.com/watch?v=bEAIdkTkVJQ

    http://www.youtube.com/watch?v=Ybs3mKH_SEo
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: No logicky ne, protože Gor má svá vlastní útočná kouzla :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    ZORKAL: Takze Gor nebude moct delat ohnivou kouli?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NAVARA: No, mel bych akorat obavu, aby se takhle hra prilis neprodluzovala - i kdyz se hraje na tri artefakty, tak to nekdy trva pekelne dlouho... I takhle mi prijdou artefakty dost silne, takze by je mel Zorkal vic hlidat.

    Kerwil: Brutalni nestvury s artefaktama bych nechal az do rozsireni...
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    NAVARA: a proc bez bonusu ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: co udelat, ze kdyz hraci stihnout nasbirat vsech sest artefaktu, dostanou nejaky ukrutny bonus? aby mel Zorkal motivaci branit hracum ve sbirani, misto aby si nekde bokem susnil potvurky...

    (na druhou stranu by pak treba potvory mohly nosit zvednute artefakty po zabiti hrace - bez bonusu ovsem)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Je to presne tak, pak by mel moznost seslat dokonce tri kouzla za kolo. Mozna je to trochu hodne, na druhou stranu je to dost nepravdepodobna kombinace. Napady na upravu artefaktu jsou z tohoto hlediska jedine vitane...
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Teoreticky pokud bude mit Almanor 3. uroven a Morhenuv prsten a zaroven Morhenovu hul. Co s tim bude moci behem jednoho kola vsechno udelat? Zmrazit a hodit dve ohnive koule?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Jasne, takze spis takto:

    Morhenova hul – Hrdina, ktery utoci kouzly, ziskava v kazdem tahu jeden utok kouzlem navic. Ostatnim hrdinum hul umoznuje seslat pri utoku misto svych standardnich utoku Almanorovo kouzlo Ohniva koule, musi ale za seslani zaplatit 1 Kapku krve.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: formulace "misto svych standardnich utoku" by pak chtela v tomto smyslu poupravit, protoze to jiz na kouzlici hrdiny omezene je (takze vlastne jen Gor a Almanor)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Bude moci seslat dve zadarmo ohnivky za tah, protoze ta hul mu proste prida jeden utok navic, a za ohnivku uz v teto fazi krev neplati.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: ad. hul - tedy Almanor na treti urovni bude sesilat dve zadarmo ohnivky/tah, nebo si bude moci vybrat mezi gratis kouli a holo kouli za zivot, ktera nahradi jeho puvodni utok?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Abychom to tady trochu rozproudili, zde je "oficialni" navrh na dopneni hry o schopnosti jednotlivych artefaktu. Zelgaris mozna brzy doda i pekne nakreslene karticky pro tisk. Budeme radi, kdyz napisete do game-reportu vase dojmy a pripadne nejasnosti.

    Pri priprave hry se Artefakty na herni plan umisti licem dolu, aby nikdo nevedel, kde ktery z nich je.

    Pri sebrani druheho Artefaktu se objevi 2 silne nestvury, pri sebrani tretiho 3 silne nestvury navic. Za kazdy dalsi sebrany artefakt se vylihnou take 3 silne nestvury navic.

    Hrdinove si mohou Artefakty predavat stejne jako Poklady. Jednotlive artefakty svym drzitelum pridavaji tyto schopnosti, ktere hrdina muze pouzivat, pokud ma Artefakt u sebe:

    Morhenova sekera – Hrdina svym jednim utokem zabije jakoukoliv nestvuru na sousedicim poli (nemohou pouzivat hrdinove, co utoci pouze kouzly).

    Morhenuv mec – Pokud je hrdina zasazen, ztraci jedna z utocicich nestvur, kterou si hrdina vybere, jeden zivot. Lze pouzit za tah Pana Dornu pouze jednou. Morhenuv mec se neda vykryt.

    Morhenuv stit – Hrdina vykryje v kazdem tahu Pana Dornu o jeden utok navic.

    Morhenuv prsten – Hrdina ziskava v kazdem tahu jeden utok nebo jedno kouzlo navic.

    Morhenuv amulet – Hrdina si na konci kazdeho tahu vyleci jeden zivot.

    Morhenova hul – Hrdina, ktery utoci kouzly, ziskava v kazdem tahu jeden utok kouzlem navic. Kazdemu hrdinovi hul umoznuje seslat pri utoku misto svych standardnich utoku Almanorovo kouzlo Ohniva koule, musi ale za seslani zaplatit 1 Kapku krve.
    MATHES
    MATHES --- ---
    REQUO: zkus tohle ;)
    REQUO
    REQUO --- ---
    ALISTAIR:

    as 2: Osobně by se mi líbila možnost buď alternativy (což by nevyžadovalo nutnost úzpůsobování pravidel - výrazného) a nebo možnost časově předcházející - resp. uvítal bych, kdyby tam bylo upravené a připravené dobrodružství například jen pro dva nebo tři hráče (mohli by tam být dvě jeskyně. Prostě něco, pro menší počet hráčů. Zorkal by například měl k dispozici jen slabé potvory a třeba jen jeden druh silné...

    osobně nepochybuji o tom, že jste si všichni dali se hrou práci, je to na ní hodně znát. Ještě dotaz, určitě bych odpověď nalezl, ale líná huba...: jsou někde aktuální upravená pravidla, či na netu "hráčské" modifikace? Či je nejjistější hledat v tomto auditku?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    REQUO: Jsem zvědav, co řeknou ostatní autoři, ale za sebe:

    ad 1: podle mně v tom není problém. Ano, v původních pravidlech a na mapě je status brány osudu poněkud ambivalentní a v reedici bude jasněji vyznačeno, že brána není jen brána, ale i políčko.

    ad 2: hezký nápad. ono druhá strana potištěná také nebude úplně zadarmo, ale je pravda, že náklady na přidání "druhé hry" by takhle byly poměrně minimální. Problém je spíš jiný: vytvořit druhou mapu, která by byla podobně vyvážená a otestovaná jako ta dosavadní by byl docela kumšt a časově náročná věc. Dorn tak, jak je, je vyvážený za cenu mnohaletého testingu a kontinuálních změn, které ještě o dlouhé roky nazpět přesahují čas, kdy jsem se k autorskému týmu přidal já. Možná by to z nabytými zkušenostmi bylo tentokrát snazší... Nicméně jako nápad se mi to líbí. Mapa by mohla být jak alternativou téhož, tak něčím časově předcházejícím nebo následujícím. Postavy i Zorkal by se tam mohly třeba po dohrání jednoho plánu přenést na druhý :) V případě že večer je dlouhý a hra baví z toho může vznikout pořádné tažení a začínat už s rozjetýma postavama třeba na druhé úrovni je také něco, co prvotní mapu změní do nové :)
    REQUO
    REQUO --- ---
    ALISTAIR: no, máme za sebou několik her, vychází to průměrně tak půl na půl. Samozřejmě nějaké drobné připomínky by byly (či chcete-li náměty) - nebo nejasnosti. Vždycky jsme to ovšem hráli ve třech lidech, tzn. že bohužel nemám zkušennost v šesti hráčích. Ale... obecně bych řekl, že hra je pro Zorkala výrazně složitější, hrají-li hrdinové 4 než když je hrdinů pět.

    - k těm drobnostem, bohužel nemám hru před sebou, má jí kamarád (NAVARA), tak snad mě doplní, z hlavy si pamatuji jen jednu:

    1. bylo by možné v reedici nakreslit políčko na bránu, která zadržuje Zorkala (po otevření je to pole, nebo není?)
    2. líbí se mi cena hry, je příznivá. Ovšem její užitná hodnota by vzrostla druhým hracím plánem (stejná pravidla), který by byl na druhé straně, vytištěný... v podstatě by to pak byly dvě hry v jedné za cenu "minimální" invence (ale chápu, že takto se marketing nedělá). Toto se mi hodně líbilo např. u hry "Memoir"
    STRYX
    STRYX --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam