• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    UBIK: Inspirativní report. Hra byla určitě zkoušková, časem zjistíte, že ve chvíli, kdy je postav o jedna méně, mají jen jeden artefakt a Zorkal je na třetí úrovni, tak je to v podstatě už pro postavy prohrané. Postavy si musí dávat pozor na ztrátu krve a musí usilovat o minimálně rovnocenné výměny, jinak hrozně nalevlují Zorkala a samy nic. Zorkal v zásadě praktikuje totéž z druhé strany a o tom to je.

    Ano, pravidla jsou taková trochu delší, ale zase ve srovnání s řadou jiných rozšířených deskovek jsou svým rozsahem spíš podprůměrná. Je pravda, že problém je spíš s tím, kolik věcí najednou musí Zorkal sledovat, je důležité, aby to byl pokročilejší hráč, zkraje je třeba být tolerantní.

    S figurkami máš absolutní pravdu, byla to tak trochu nouze, do dotisku i rozšíření chystáme přehledné postavičky z papíru píchnutého do stojánku, už žádné dřevo.

    Na druhou stranu co se týče relativní nespokojenosti s výtvarnem hracího plánu, jsi nejspíš prvý. Nevím, co k tomu dodat - zajímavý dojem :)

    V Dornu je pěkné, že opravdu neexistuje jedna vítězná strategie (takže nevzniká nuda jako u starých real-timovek, kdy donekonečna opakuješ strategii přežít první nával, postavit továrny, vyrobit armádu, smáznout nepřítele... ), není pravda, že dobře sestavená družina má Zorkala na háku, to zdaleka není tak, spíš dobře sestavená družina má šanci na přežití, nic víc.

    Když postavy postupují společně tak jsou sice bezpečnější, ale zase v čase T nevyzbírají tolik pokladů a artefaktů, prostě mají menší sweep, pomalejší postup a čas vždycky hraje do rukou Zorkala: každý tah líhne, čím víc tahů postavy někde ztratí opatrnickým postupem, tím víc přibývá do armády nemrtvých. Když otálejí příliš dlouho, prostě už prohráli čirou vahou počtů. Proto nelze hrát Dorn jako taktickou schovávanou, postavám zkrátka tiká čas, musí jednat rychle a optimálně.

    ad PS: otázka hermanů je velmi mysteriózní. atmosféricky jsou úplně mimo, ale vzbuzují otázky a to je super. v kolika fantasy RPG máš nestvůru která tě znepokojuje tím, že vlastně nevíš, co je to zač? :)
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    REQUO: zmínka v pravidlech je, pokud vím ;-) právě mezi návrhy a volitelnými
    REQUO
    REQUO --- ---
    taky mi prijde, ze casovy limit by byl fajn - tzn. presypaci hodiny. I kdyz nekdy je pet minut jen tak tak. Dal bych to jako volitelne pravidlo, minimalne jako zminku do pravidel - pokud by nebyly hodiny jako soucast rozsireni.
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    ZORKAL: já nevím, ale podle mě to není na škodu, trošku se tím otestuje i schopnost myslet nejen v klídku a pohodě ale i v omezeném časovém limitu...
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Uz jsme na to taky mysleli, kdyby zbyly zdroje, tak muzeme hodiny dat i do rozsireni. Pro zacatek bych navrhoval max. 5 minut, pro obe strany stejne.
    Jedina nevyhoda toho casoveho stresu je, ze obcas se zajimava hra prohraje detinskou chybou, napriklad ze hrdinove zapomenou dopocitat jednoho ducha...
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    CUTOR: dala bych jim stejně, obě pozice jsou náročné něčím jiným, zorkal promýšlí rituály, potvory, hrdinové se zase domlouvají mezi sebou, oboje chce svoje, nikoho bych nezvýhodňovala
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    tak zase ale hracu je vice nez zorkala:), casove narocnejsi domluva
    CUTOR
    CUTOR --- ---
    SKLIBA: A hracum i zorkalovi stejne? Ja bych dal zorkalovi aspon o minutku dele. vetsinou mi ho hraci stejne znicily
    SKLIBA
    SKLIBA --- ---
    CUTOR: 5 minut? jo taky jsme ten problém řešili, když se najde mezi hráči nebo jako zorkal nějaký mudroň, je hra spíš nekonečná a k zlosti než zábavná a napínavá
    CUTOR
    CUTOR --- ---
    Super uz se tesim na rozsireni urcite ho chci mit doma. Sice tomu rikame hra ucetnich protoze porad clovek pocita policka ale hra je velmi dobre hratelna a napinava.
    Jeste potrebuji sehnat nejake pekne presipaci hodiny. kolik si myslite ze je realne dat casu Zokalovi a hracum na tah? Hra se neumerne protahuje pokud neni stanoveny limit.
    STRYX
    STRYX --- ---
    GAVINMAGNUS: Juchuu. :o) Nic nepotesi tak jako pekny feedback :o)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    GAVINMAGNUS: "škoda, že se nedají dokupovat jednotlivé komponenty"
    Bezne ne, ale kdyz kvuli ztracene/znicene komponente napises vydavateli (tj. do Altaru), tak je urcita sance, ze ti posleme novou (pokud bude k dispozici).
    GAVINMAGNUS
    GAVINMAGNUS --- ---
    Předem se omlouvám za mírně neaktuální příspěvek, diskuzi jsem objevila teprve teď.
    S Dornem jsem se poprvé seznámila na konci prosince roku 2006 a úplně mě pohltil - výborná zábava nejen pro skupinku, ale dokonce i pro dva lidi. Za ten rok a půl jsem si jej koupila dvakrát, protože mi nějaký klaun propálil Gora a mě to nezemsky štvalo, škoda, že se nedají dokupovat jednotlivé komponenty. Mé oblíbené postavy jsou Vargen, Gor a Ragnar, nerada hraju za mága a Choroše:) Za Zorkala považuji nejplodnější taktiku vyčkávací, nejraději masakruji hrdiny v bažinách. Z rituálů nejradši používám blata zoufalství, z požehnání astrální skok.
    Co se týče příšer, tak nesnáším mumie, přijdou mi neúměrně silné, naopak gorgony využívám jen výjmečně (pokud už je tedy možnost volby:).
    Nevím, jak je to s dostupností teď, ale ještě v listopadu se dala hra bez problémů zakoupit v Jednorožci na Staromáku.
    Stolní hry sbírám a Dorn patří mezi mé nejoblíbenější, gratulace autorům:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    No neradi vsechno prozrazujeme dopredu, ale s novou mapou se nepocita. Jinych novinek ale bude az dost...
    PANCROUP
    PANCROUP --- ---
    a bude to na stavajici mape, dojde i tady k nejakymu rozsireni ?:)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    S cenou to zalezi, ale zrejme bude i nizsi...
    PHEPAK
    PHEPAK --- ---
    ostře ostrý děláte mi radost, jak to zhruba vidíte s cenou, nějaká obdobná?
    NECROHEALER
    NECROHEALER --- ---
    Super !
    Nebylo by datum ?
    STRYX
    STRYX --- ---
    Bude to rozsireni ke stare hre. :o)

    Hm... reklamni slogany jeste asi budu muset natrenovat :oD
    REQUO
    REQUO --- ---
    STRYX: :)) uz se tesime... nicméně chtěl jsem se zeptat, bude to "nová hra", nebo bude rozšířena hra "stará"?

    (btw. kdyz jsem to zvolani cetl poprve, tak jsem mel chut jit misto bojovani s panem Dornu jit do hospody. :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam