KOAN: Lidé ve firmě musí být ke sdílení znalostí motivováni. To je možné zařídit tak, že přispívání do znalostní báze, nebo podílení se na sdílení znalostí je pohyblivá složka ve výplatě, případně nějakých benefitech. Další věc může být "pochvala před nastoupenou jendotkou" - jednou do měsíce (případně v jiném vhodném intervalu) se nějak vyzvedne člověk/skupina, která se na sdílení znalostí ve firmě podílela největší měrou, nebo měla největší přínost. V praxi to zřejmě znamená nutnost existující pozice Knowledge Managera, který se o vyhodnocování stará (Knowledge Manager je IMHO v řízení znalostí důležitá osoba, protože může organizovat setkávání lidí/skupin, případně jejich další směrování).
Dalším aspektem je budování firemní kultury, která bude sdílení znalostí podporovat. To je ale otázka na rozsáhlejší analýzu. Pokud byste někdo o něčem takovém věděli, tak budu rád, když se tady objeví link, nebo alespoň hint.