• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: hele není, dal bych mu příklad profesionálního zločince, kterej celej život podvádí lidi, ale nikdo mu na to nikdy nepřijde :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: identita podle me zahrnuje krome sebeprezentace (behavioralni projev, divadelni predstaveni) jeste i sebepojeti a dalsi "vnitrni" (psychicky) obsahy, ktery skrze sebeprezentaci spatne odkoukas, respektive nejde je na ni redukovat. imho ale zalezi na pojeti sebeprezentace taky dost...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Jsem z toho učení už natvrdlej omlouvám se... :)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: No skvělý to je otázka kterou na mě přchystal školitel na mgr. státnice a já prostě nevim co na to říct... :/

    A ještě ke všemu nechápu to s tou metaforou :(

    Co bys na to řekl ty? :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no na hodně tenký led, to určitě :)

    LIQUID_SOUND: protože METAFORA. je identita redukovatelná na to, jak se snažíme působit na ostatní?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    A případně kam je to překračuje?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Aha pardo, přesně tak!

    ACHERON: Proč?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    zdá se mi to pochybný. podle mě to překročuje mantinely toho, že ta koncepce managementu dojmů je především metafora
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LOPIN: no to je asi nejjasnější, co tu padlo, ale tu "základní tezi konceptu morálního řádu"

    aha, už tomu rozumim.

    on vlastně říká, že předpokladem morálního řádu je neoddělitelnost sebeprezentace a identity.

    no to teda je vyrok jak prase
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    a to co jsem napsal je uplne mimo nebo co myslis?
    LIQUID_SOUND:
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: no zopakoval si mi to co je v tom úryvku, ale co to je ten morální řád interakce a jak by se měl vztahovat k tomu vztahu obraz-identita, to pořád netuším.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    ACHERON: Mno Goffman tvrdí, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit. Podle toho jak se jedinec chová a jaký navodí dojem, jeho okolí vytvoří úsudek o tom jaký je, získají úsudek o naší identitě.

    Měla by to bejt jedna ze základních tezí morálního řádu interakce. Je to tak?

    Jde mi o to, co k tom říct více.... Resp jak to rozpitvat. Může existovat obraz jedince mimo něj? Bez chování?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LIQUID_SOUND: moc mi neštimuje dohromady ten "morální řád interakce" a teze o neoddělitelnosti chování a obrazu.

    Co to je "morální řád interakce"? jakože hraní rolí není amorální?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---



    Free Online access to 13 Research Methods journals for two months: Register Today

    Dear colleague,

    Get acquainted with SAGE’s many journals in Research Methods now during our free online access period. We are currently offering free full-text access to 13 journals for two months until the 31st March 2009.


    http://www.sagepub.co.uk/email/online/2009/9059.htm
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    LIQUID_SOUND: tak to souvisi s tim, jak goffman pouziva to dramaticky prirovnani. podle nej je identita slozena z jevistnich vystupu, ze sebe prezentaci. identita je pak agragatem techto vystupu. pokud chce nekdo pusobit konzistentne, tudiz udrzet nejakouimage, potom moci hlidat sve jevistni vystupy v urcitych mantinelech, ktery mohou byt nazyvany moralkou.. imo
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Mám dotaz :)
    Jak byste řešili po Goffmanovsku tohle?

    Vysvětlete tvrzení: „Základní tezí konceptu morálního řádu interakce je, že každé chování jedince implikuje určitý obraz a tedy nějakou identitu člověka. Tento obraz nelze od jeho chování oddělit.”

    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    BALVAN42: a mě si nezmínil. :( to si budu pamatovat...
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    GAISAKA: psychologové, antropologové, to jsou naší bratří. aspoň tak nás to učej na ffuck. zvlášť z psychologie a soc.psy jsme dostávali docela sodu :) ..a jestli to můžu srovnat např. s kultůrologií, tak naše základy antropologie, který do nás mimochodem nasoukali (teďka teda nevim, jestli jsem si je do sebe nenasoukal sám :) tak byly vo hovně solidnější, než co prováděl jistej Soukup. :) ...jo a zapoměl jsem, že naší bratří sou i lingvistové, historikové, religionistové (jak jinak), estetikové a další a další. ...jakože katedra sociologie na ffuck se militatně nevymazovala k jinejm oborum na ffuck, jak je jinde na katedrách a ústavech ffuck zcela obvyklý. :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GAISAKA: a jestli ti jde o kritiku epistemologických základů sociální vědy, tak si přečti nějakýho teho Latuura. Pak zruč ten klub a znovu se zastav :))
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ovšem tohle je taky dobrý:

    Believing that rational choice theory offered a philosophical weapon for the defeat of Communism, RAND conducted studies in how to utilize the theory to derive tax structures, to educate children and to privatize many previously publicly funded entities such as health service access for the greatest effectiveness. Peaking in the "Reagan Revolution," rational choice theory, later disseminated through RAND affiliates such as Richard Perle, Paul Wolfowitz, Donald Rumsfeld, Dick Cheney, and Condoleezza Rice, provided the justification for increased defense spending[citation needed] and privatization of many previously federal endeavors

    zdroj: wikipedie :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam