• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: ty technologie jsou prostě vábničky :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: no jo, jsi právě nepochopil, oč tu běží :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Von to byl chytrej kluk, ten Balvan, ale nějak zvlčel.

    Materiály o Internetu uvítám, o mobilech v podstatě taky, zajímá mě, co pidlikologové píšou o tom, že maj lidi krabičky. Tahle módní fascinace technickejma hračkama u sociologů mě nidky nepostihla.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: hele definiční znak akademika je, že je na akademický půdě, takže to jsi vedle, protože Balvan se vzdal akademické půdy pro mamon a rychlou slávu :D (pouze opět cituji promoční slib:)

    pokud by jsi ale řekl vědce, tak o tom bych už se bavil :)

    PIROSH: průlomovej můžeš být s takovým backgroundem, ale průlomový můžeš být jen vůči nějakému zavedenému a uznávanému vědění, tudíž bys musel naštudýrovat nějakou tu pidlikologii internetu a mobilu, zas tolik toho není, mohl bych ti dát tipy odkud začít.
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Dělám v agentuře jenom jogurtské výzkumy o mobilech a Internetu, docela by mě zajímalo, co se na tom dá sociologicky zkoumat. Mám kvanta dat, ale nechápu, co je na tom tak převratnýho (hledám zrovna téma pro disertaci - třeba bych mohl bejt průlomovej:).
    Čím se sociologie mobilu má zabývat? A liší se od sociologie pevný linky? :)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Tak třeba pro mě je Balvan nejvěčí akademik a nejvíc ho uznávám. Von je totiž undergroudovej akademik.
    A leckterý poctivý jogurtový výzkum je více vypovídající o sociální realitě než akademický supercár. (Ale to neplatí rozhodně dycky).
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    "Mezi pozicí dona Quijota a pozicí Michela Foucaulta jako archeologa rozumu je, jinak řečeno, pozoruhodná analogie. Oba, byť každý jiným způsobem a z jiných příčin, jsou (či chtějí být) „věrným nepřítelem" onoho šumu, který nelze převést do slov. Pro Michela Foucaulta je tedy postava dona Quijota přesnou odpovědí na otázku, kterou mu mnozí kladou, totiž na otázku: jak mluvit o něčem, o čem mluvit nelze, z místa, které neexistuje? "

    Petříčka je prostě třeba si vážit :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: hele a koukni i na ty další sylaby v tom .))

    todle je taky dobrej zdroj:
    http://www.trinity.edu/~mkearl/death.html
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    kámoš psal diplomku o smrti a taky jsem slyšel o nějaké práci, která se zabývala sociálním životem mrtvoly... zajímavé :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JINDRICH: to taky, plus stejne jako sex je smrt fenomenem, ktery se zdá, že vymizel, ale naopak kolem ní bují medicínský a právnický diskursy, neustále se o ní žvatlá v náboženstvích a v souvislosti s eutanazií, bují produkce filmů zaměřených na smrt, protože o smrti je třeba mluvit, protože o ní nikdo nemluví.

    plus teda jsem úplnou náhodou narazil na toto:
    http://www.d.umn.edu/cla/faculty/jhamlin/4960/GraveYardSyl.html

    ENJOY :))

    BALVAN42: dám ti kamarádskou radu: já rozumím, že si musíš nějak ospravedlnit práci sestávající z vaření z vody za velký peníze a zaměřenou na zvyšování prodejnosti čehokoli. jenže u někoho jinýho by jsi z takovouto představou o akademický práci asi dost narazil. buď zpochybni celou sociologii jako vědu a zahoď svůj diplom, nebo už přestaň opakovaně vypouštět takový sračky do (polo)veřejnýho prostoru. protože to, co jsi nazval akademickou prací nikdo kromě tebe za akademickou práci nepovažuje a pokud ano, tak je na úplným okraji uznání akademickou komunitou.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    KHALAVERA: nesmí to být hlavně tabu mezi sociologama.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: no a co thanatologie a sociologie smrti, smrt je taky tabu, ne? :)
    ENDLIFE
    ENDLIFE --- ---
    BALVAN42: Tak to asi s tim záhlavím moc udělat nepude, existuje nějaká diskuse, kde něco takového mají? (Nevidim nikde nějaké podmínky pro úpravy záhlaví, ale pokud to pustí jen nějaké základní html, tak z toho čtečka nikdy nebude...)

    (Sry za sociologický offtopic, klidně se přesuňme do pošty. Pokud z toho teda neuděláme sociologii záhlaví... ;-))
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    ACHERON: co myslíš na úrovní akademický? jednou za měsíc publikace jedný tabulky z nějakýho omnibuisu s interpretací a pár vodkazama na nějakou odpornou knihu?

    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    sociologie hovna vesele žije v sociologickym undergroundu.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: oh, dekuji za vycerpavajici vyklad.

    PS: ja myslel, ze sociologie o hovne je. :)
    BOFO
    BOFO --- ---
    neco ve stylu sociologie mobilu dela na fss Magda Juránková... meli sme ji na antropologii na jedny prednasce o mobilech u mexickych Huicholu... ale byla to dost tragedie tak nevim jestli to bude relevantni. Kazdopadne by ale mela mit par zdroju...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: 1) není sociologie toho, co není jako takové rozpoznané a uznané sociology, resp. neexistuje-li dostatečně veliká skupina sociologů prosazující tuto sociologii "nečeho". Tato podmínka je nadřazená podmínkám následujícím, tudíž nesplnění následujících dvou podmínek je nevýznamné, pokud je splněna podmínka č. 1.

    2) neexistuje sociologie objektů, které nejsou lidským výtvorem (nebo úzce nesouvisí s lidskou komunikací) a tudíž jejich význam se neodráží v jejich formě (sociální význam řípu nebo Atlantiku tyto skutečnosti nijak neovlivňuje), přičemž platí podmínka, že i pokud se jejich význam odráží ve formě (např. se někdo rozhodne zašpičatit Říp), je hypoteticky možná sociologie pouze pokud jde o nikoli jednotlivý objekt, ale o třídu objektů :) (pokud by se vrcholy kopců začaly upravovat sériově, jde o sociologicky relevantní fenomén). Pokud se někde objeví např. sociologie Atlantiku, sociologie sluneční soustavy, apod., jde o chybu, neboť takové sociologie se zabývají de facto znaky těchto objektů a patří do sociologie vědění.

    3) neexistují sociologie takjových objektů, které jsou tabuizované, nebo které jsou svým kulturním významem vyřazovány z komunikace - proto např. neexistuje sociologie hovna, i když jde o sociálně a ekologicky relevantní fenomén :)


    jak vidno, mobilní telefon ani jednu tuto podmínku nesplňuje a proto máme sociologii mobilu :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: sem myslel jakože vědecky, empiricky je mi jasný, že agentury mají hafo infos, ale jestli to tu někdo rozjel už sociologicky na úrovni akademický :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    ENDLIFE: zakázaný tagy... :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam